Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Trojan]Backdoor.Thunk.E

Pagina: 1
Acties:

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 12:34

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Ik zit nu 2,5 maand in India en heb hier om de een of andere reden extreem veel last van Spyware en virussen. Nu is er dus een Trojan langs Spyware Doctor en NOD32 gekomen, genaamd: Backdoor.Thunk.E

Wat heb ik ondernomen om Backdoor.Thunk.E te verwijderen:
- NOD32 updaten + Scannen + Verwijderen Trojan
- Hitman Pro 2.6 updaten + Scannen + Verwijderen Trojan
- Spyware Doctor updaten + Scannen + Verwijderen Trojan

Deze acties heb ik herhaaldelijk gedaan incl:
- Uitschakelen rundll32.exe proces
- Registerwaardes Trojan zoeken (aan de hand van Trend Micro) - sleutels niet op aangegeven locatie!
- Child.dll gezocht; niet aanwezig op laptop
- SpySweeper gedownload en gedraaid
- Systeemherstel uitgezet

En uiteraard:
- Me helemaal rot gezocht op internet
- Hulp ingeroepen van vrienden om te zoeken

En nu 2 hele dagen verder ben ik er nog steeds niet vanaf! Het probleem is namelijk dat ik hierdoor geen Internet heb via Firefox of IE; d.w.z. soms wel 1 minuut via FF, soms 5 minuten via IE.

Ondertussen ga ik verder maar alle hulp is welkom!

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 13:04
Eenmaal geinfecteerd zou ik persoonlijk altijd voor een her installatie kiezen. Je weet nooit wat voor rotzooi er achter blijft die je later nog kan achtervolgen. Ik weet niet of je de gelegenheid daartoe hebt, of dat het een optie is, maar ik zou er wel voor gaan.

Verwijderd

Kijk eens in je opstartconfiguratie of er niks staat dat verwijst naar externe hosts/scripts.

start > run > msconfig > startup

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Je draait die opruimprogsels wel in de veilige modus? Dat wil nog wel eens helpen.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 12:34

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Volgende is nu gedaan:
- msconfig:
* svcmaint.exe uit
* rundll32.exe uit (2x)
- Scannen in veilig modus en Trojan verwijderen
- Trojan zit in securitymap van IE dus:
* IE verwijderd
* Mapje uit register verwijderd

Succesjes:
- Computer start weer wat sneller op
- Rundll32.exe is geen actief proces meer na / bij opstarten

Helaas nog steeds geen succes! Bij elke scan komt de trojan weer terug!

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Verwijderd

Scan het hele systeem eens met Prevx1.
Kan wel even duren maar in de meeste gevallen ben je dan wel van alle malware verlost.

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-11 22:30
Heb je al eens Hijackthis laten scannen?
Je kunt evt zelf de log napluizen en mbv google meer informatie opzoeken over bepaalde files/processen die er bij je draaien. Je zou ook hijackthis.de kunnen gebruikten, maar houd er dan wel rekening mee dat dat een geautomatiseerd proces is en niet gegarandeerd 100% feilloos. Ook dan kun je beter mbv google en http://virusscan.jotti.org filenamen/files die je niet vertrouwt nazoeken/laten analyseren.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Installeer ZoneAlarm, op http://download.zonelabs....lsSetup_70_337_000_en.exe te downloaden en start dan alle Internet progs zoals IE, Firefox, Outlouk Express, LimeWire, µtorrent, enz. ZoneAlarm zou dan en melding moeten geven en als je rare dingen ziet, klik op Deny.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1