Active 24 - email upgrade zonder medeweten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.072 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerntje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-04 18:58
Beste Tweakers,

Ik ben nog een oude Ladot-klant uit 2001. Ik maak al jaren gebruik van mijn account, een zogenaamd catch-all account. Alles wat naar @mijndomein.nl gestuurd wordt, ontvang ik. Sinds gister ontving ik ineens geen email meer op mijn account. Aangezien ik mijn account voor zowel prive als zakelijke doeleinden gebruik en ik zeker wist dat ik email moest hebben ben ik gaan nakijken. Toen kwam ik ineens hier achter:

http://www.active24.nl/sw16409.asp

Ze zijn met een emailupgrade bezig en ik quote:
Wat gebeurt er wanneer ik dit proces niet doorvoer?

Wij zullen de zogenaamde “catch-all” functionalitieit niet meer ondersteunen. Alle accounts die u tot op heden handmatig heeft ingesteld via “catch-all” zullen handmatig moeten worden gecreëerd via de stap-voor-stap wizard in MyAccount. Indien u dit niet doet zult u geen email meer op deze accounts ontvangen en loopt u het risico e-mail te verliezen.
Dat is fijn. Mij niet op de hoogte brengen, gewoon een upgrade uitvoeren en vervolgens het risico dat emails die aan mij gericht zijn gewoon verwijderd worden. Uiteraard moet dit in het weekend gebeuren en zijn ze alleen op werkdagen te bereiken. Zucht 8)7
Tevens kan je als voormalig Ladot-klant niet op hun website inloggen omdat je niet in de klantdatabase staat die voor Active24 gebruikt wordt. Kortom, prutsers.....

Ik heb al een aantal mails verstuurd naar verscheidene *@active24.nl adressen, maar ik vrees dat een ontwetende medewerker pas maandagmorgen een mailtje leest. Ik las net al een oud topic over Active24. Het is tijd om over te stappen naar een andere provider.

Zijn er nog meer mensen die hier nu problemen mee hebben? En wel of niet op de hoogte gesteld zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33722

Welcomt to active 24 _/-\o_
Ik heb 1 1/2 jaar geleden zelf de migratie aangevraagd en ook dat verliep niet zo netjes.
Ik was niet per e-mail bereikbaar en de adressen in het " MY account" menu stonden nog op de adressen van Ladot die dus niet meer aanroepbaar waren :(
Na een telefoontje zijn die geupdate en kon ik weer alles bereiken.
Gelukkig waren mijn e-mails niet weg, alleen moet je wel de juiste e-mail adressen instellen anders komen ze gewoon niet binnen.
Opzich vind ik de instelmogelijkheden van mijn pakket prima alleen de service is matig.
Ook crediteringen worden niet gedaan (moest ik maar via de bank het bedrag laten stoneren) pffff.
Als je al login gegevens hebt van "My Account" dan kan je alvast je e-mail adressen gaan aanmaken.Via webmail kan je de e-mail lezen op mail.active24.com (volledig e-mail adres en password).
Ik had één voordeel met deze migratie......Geen SPAM MEER :9 :9 :9
Succes met je extra mailspace, webspace en een iets tragere server :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20531

1x klant van mij heeft netjes een mailtje gekregen met uitleg

1x klant van mij heeft geen mailtje gekregen en zijn bedrijfsmail werkte een paar dagen niet. (gebruikte geen catch all account)

[edit]
-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Active 24 Support [mailto:migratie@active24.nl]
Verzonden: dinsdag 13 maart 2007 17:01
Aan: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Onderwerp: IMPORTANT: You must upgrade your e-mail accounts now!

----------------------------------------------------------------------------
--------
The following information is in dutch. English version follows further down
----------------------------------------------------------------------------
--------

BELANGRIJK: De volgende informatie kost u 5 minuten om te lezen en 15 minuten om uit te voeren, maar is NOODZAKELIJK om uw e-mail accounts te blijven gebruiken! Upgrade daarom nu!

Geachte klant,

Active 24 is op dit moment bezig om oudere e-mail servers te vervangen door nieuwe e-mail servers. Om mogelijke storingen in dit proces te vermijden verzoeken wij u onderstaande informatie nauwkeurig te lezen.

Binnen 2 weken zullen wij onze oudere e-mail servers vervangen. Dit geeft u toegang tot een betere en uitgebreidere dienst dan voorheen, inclusief:
- Een nieuwe webmail interface
- MyAccount, het web control panel om uw e-mail accounts te creëren of te wijzigen.
- Toekomstige upgrade mogelijkheid naar moderne e-mail, kalender en samenwerking features

BELANGRIJK!
U dient naar MyAccount te gaan (zie hieronder) om daar de e-mail accounts te definiëren, die u op het nieuwe platform wenst te gebruiken U doet dit door gebruik te maken van de stap-voor-stap wizard op de eerste pagina. Indien u dit niet doet bent u helaas niet in staat langer e-mail te ontvangen en loopt u het risico e-mail te verliezen. We zullen de zogenaamde “catch-all”
functionaliteit
helaas niet langer ondersteunen.

MyAccount
Om in te loggen op MyAccount bezoekt u https://myaccount.active24.com en logt u in met de volgende gegevens:
Username: xxxxxxxxxxxxxx
Password:xxxxxxxxxxx

U vindt de volledige informatie over deze wijziging terug op onze website:
http://www.active24.nl/nlmailupgrade

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u contact met ons opnemen via migratie@active24.nl

Met vriendelijke groet,
Active 24

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 20531 op 14-04-2007 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerntje
Anoniem: 33722 schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 11:05:
Als je al login gegevens hebt van "My Account" dan kan je alvast je e-mail adressen gaan aanmaken.Via webmail kan je de e-mail lezen op mail.active24.com (volledig e-mail adres en password).
Dat is het probleem. Het enige wat ik heb is hier nog een brief uit 2001 van Ladot met daarin domeinregistratie + gebruikersnaam en wachtwoord. Van Active24 heb ik naast alleen facturen (uiteraard!) verder niks ontvangen. Ook nooit op mijn domeinmail.

Je zou tevens je gebruikersnaam en wachtwoord kunnen opvragen via hun site. Als ik dit doe:
An email containing your username and password for MyAccount has been sent to the email address you provided when ordering.
Ze hebben dus een email gestuurd naar een account van bijna 7 jaar terug. Ik heb al mijn andere accounts nagelopen, maar geen mail ontvangen. Leuk dat ze even vertellen naar welk account ze het gestuurd hebben. :O

@Blackspot

Dat mailtje heb ik niet gehad en zou niet weten naar welk emailaccount ze dat gestuurd moeten hebben.

[ Voor 34% gewijzigd door Cerntje op 14-04-2007 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cerntje schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 11:10:
[...]

Dat is het probleem. Het enige wat ik heb is hier nog een brief uit 2001 van Ladot met daarin domeinregistratie + gebruikersnaam en wachtwoord. Van Active24 heb ik naast alleen facturen (uiteraard!) verder niks ontvangen. Ook nooit op mijn domeinmail.

Je zou tevens je gebruikersnaam en wachtwoord kunnen opvragen via hun site. Als ik dit doe:

[...]

Ze hebben dus een email gestuurd naar een account van bijna 7 jaar terug. Ik heb al mijn andere accounts nagelopen, maar geen mail ontvangen. Leuk dat ze even vertellen naar welk account ze het gestuurd hebben. :O

@Blackspot

Dat mailtje heb ik niet gehad en zou niet weten naar welk emailaccount ze dat gestuurd moeten hebben.
Je Ladot inlog gegevens zijn gewoon niet meer bruikbaar.
Ik had een e-mail gekregen met de login gegevens (gelukkig dat mijn send-to e-mail nog actief was).
Het is inderdaad niet klantvriendelijk om niet even te melden waar het bericht naar gestuurd wordt (komt vaker voor ook bij webshops, erg irri :( ).
Er zit dus niets anders op dan a.s. maandag de onvriendelijke helpdesk te bellen en vragen om login gegevens per post (telefonisch wordt niets doorgegeven).
Er zijn al tijden betere hostingcompanies maar op forums wordt ik ook niet gelukkig van de medewerking van active 24 over migraties van domeinen en ben bang dat ik "even" niet geregistreerd ben en mijn domein gekaapt wordt dus blijven we maar :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerntje
Anoniem: 33722 schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 11:23:
[...]

Er zit dus niets anders op dan a.s. maandag de onvriendelijke helpdesk te bellen en vragen om login gegevens per post (telefonisch wordt niets doorgegeven).
Maandag inderdaad aan de bel hangen. En ze zorgen gelijk maar dat het in orde wordt gemaakt. Ik ga niet nog een paar dagen op mijn mail zitten wachten.

Daarnaast; in de bijna 7 jaar tijd dat ik gebruik maak van mijn mail heb ik weet ik veel hoeveel aliassen gebruikt voor het ontvangen van mijn mail. Die moet ik dus allemaal gaan aanmaken ? Of je kan zeker maar tot 4 ofzo aliassen aanmaken?

EDIT:

Als ik deze site zo is lees: http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=1986

Voorspelt dat weinig goeds. Ik ga iig geen 30-45min. met mijn mobiel in de wachtrij hangen. Gelukkig kom ik donderdag in de buurt van Hilversum, ga dan maar is een bezoekje brengen aan het hoofdkantoor als ik daarvoor nog geen antwoord heb ontvangen.

[ Voor 20% gewijzigd door Cerntje op 14-04-2007 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cerntje schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 12:52:
[...]

Maandag inderdaad aan de bel hangen. En ze zorgen gelijk maar dat het in orde wordt gemaakt. Ik ga niet nog een paar dagen op mijn mail zitten wachten.

Daarnaast; in de bijna 7 jaar tijd dat ik gebruik maak van mijn mail heb ik weet ik veel hoeveel aliassen gebruikt voor het ontvangen van mijn mail. Die moet ik dus allemaal gaan aanmaken ? Of je kan zeker maar tot 4 ofzo aliassen aanmaken?

EDIT:

Als ik deze site zo is lees: http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=1986

Voorspelt dat weinig goeds. Ik ga iig geen 30-45min. met mijn mobiel in de wachtrij hangen. Gelukkig kom ik donderdag in de buurt van Hilversum, ga dan maar is een bezoekje brengen aan het hoofdkantoor als ik daarvoor nog geen antwoord heb ontvangen.
Afhankelijk van het pakket kan je e-mail adressen aanmaken tot je mailbox capaciteit op is.
Ik dacht dat ik 150 aliassen kan aanmaken dus dat is wel genoeg, alleen the catch all was wel makkelijk geweest (in/uit schakelbaar).
Ik wens je succes met de dames van Active 24 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:23
Ik heb net de migratie gedaan, even een samenvatting:
- je wordt gemigreerd naar een Microsoft Exchange platform
- je kunt in de wizard 150 accounts aanmaken, doe dit echter niet, met 30 accounts loopt het webpanel al vast
- je kunt na de migratie onbeperkt aliassen aan gemaakte mailboxen maken

Vooral dat laatste wist ik niet, ik heb dus vrolijk 35 mailaccounts gemaakt met forward naar stuk of 5 accounts, om vervolgens tot de ontdekking te komen dat de forwards niet gemaakt zijn en dat ik met 35 accounts zat met allemaal 5MB quota en een eigen login. Vervolgens kon ik in 1 invoerveld stuk voor stuk alle aliassen opvoeren bij een account.

Reden voor de migratie is ook duidelijk geworden: ze zijn opgekocht voor minder dan 1 euro (6.50NOK) per aandeel door Mammut, een inmiddels redelijk grote provider in Noorwegen. De myaccount server staat daar ook en dat ding is bagger traag. Ik ben uiteindelijk maar met een remote desktop verbinding op een terminal machine in noorwegen gaan werken, dat ging sneller nml :X

Volgens mij is dit de beste verkoop die Active24 klanten ooit meegemaakt hebben, sins de overname van Freehosting door Ladot door ActiveISP is er nml nooit wat veranderd aan die oude baggerservers van ze.
Pagina: 1