[Vista32] hardeschijven schakelen meerdere keren uit en aan

Pagina: 1
Acties:

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hallo Iedereen,

Ik heb onlangs een nieuwe machine aangeschaft met Windows Vista Ultimate (32-Bit). Het apparaat werkt perfect, lekker stabiel en snel. echter zodra ik mijn computer ga afsluiten, en het afsluit scherm tevoorschijn komt, schakelt vista normaliter de hardeschijven uit voordat deze de hele computer uitschakeld. Wat er bij mij gebeurd is dat zodra vista 1 van mijn 3 hardeschijven probeert uit te schakelen ( het maakt niet uit welke, hij probeert ze allemaal... ) , deze direct na het afsluiten gewoon weer aan slingert. dit gaat dus gewoon ongeveer 5 minuten door ( wat me ook niet zo bevordelijk lijkt voor de hardeschijf ) en daarna sluit vista zich af.

Heb al geprobeerd om Energie beheer hoger op te zetten, en het uitschakelen van de hardeschijf te deactiveren maar dit helpt niet. Ook recente updates via windows update en driver updates voor het Nforce SLI 650i chipset lossen de problemen niet op.

Specs ( Beknopt )

- MSI P6N-SLI Platinum ( Nforce 650i )
- Intel Core2Duo E6400 ( 2x213Ghz )
- 2GB DDR2 633Mhz DualChannel
- 1x Maxtor DiamondMax 10, SATA2,16MB Cache, 250GB
- 1x Maxtor DiamondMax 9, SATA1,8MB Cache, 80GB
- 1x Samsung Spinpoint, SATA2,8MB Cache, 250GB
- Creative Audigy 4

Help of suggesties zou gewaardeerd zijn! Alvast bedankt :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• BastiaanN
  • Niet online
Zou fijn zijn als iemand een antwoord voor me had, al diverse drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar dit helpt niet..

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Heb je al eens geprobeerd je Bios te updaten?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• sylvestor2
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-03 19:53
Harddisk uitschakelen in geadvanceerde energie instellingen wijzigen.
Dus Configuratie scherm => energie beheer => instellingen (bij hoge prestaties) => geadvanceerde instellingen (HDD op nooit uitschakelen zetten), wel even PC hierna opstarten.

Verder info over energie beheer en andere vista spullen zoals powerknop etc...
http://www.websonic.nl/pc...a/vista_energiebeheer.php

Succes..

• BastiaanN
  • Niet online
Snake schreef op maandag 23 april 2007 @ 19:32:
Heb je al eens geprobeerd je Bios te updaten?
Ik heb mijn bios inderdaad proberen te updaten dit had helaas geen enkel resultaat :'(
sylvestor2 schreef op maandag 23 april 2007 @ 19:39:
Harddisk uitschakelen in geadvanceerde energie instellingen wijzigen.
Dus Configuratie scherm => energie beheer => instellingen (bij hoge prestaties) => geadvanceerde instellingen (HDD op nooit uitschakelen zetten), wel even PC hierna opstarten.

Verder info over energie beheer en andere vista spullen zoals powerknop etc...
http://www.websonic.nl/pc...a/vista_energiebeheer.php

Succes..
Dit is alleen voor de momenten dat Vista niks aan het doen is, dus loopt te idlen, dit heeft niks met het afsluiten te maken. heb al meerdere malen geprobeerd deze optie uit te schakelen, tevens zonder resultaat...