Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben van plan de volgende raid controler te kopen:
Areca ARC-1280
http://www.areca.com.tw/products/pcie341.htm
maar deze werkt op pci-e en het moederbord dat ik nu heb (A8N-SLI Premium) heeft 2 pci-e 16x sloten zou dit hier ook of werken of moet ik hier een moederbord met specifieke 8x spet hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 16:40
Heb je al gezocht?

Dan was je er waarschijnlijk achter gekomen dat de verschillende pci-e snelheden volledig compitabel en uitwisselbaar zijn. Een tragere kaart past dus zonder problemen in een 16x slot.

Welkom op GoT trouwens :)

[ Voor 6% gewijzigd door Fauna op 14-04-2007 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 8 poorts versie hiervan in samenwerking met het A8N-SLI Deluxe moederbord. Dit werkt zonder problemen (in beide slots) en sinds de laatste nieuwe firmware update ook onder linux en niet enkel in windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 06:14:
Areca ARC-1280
maar deze werkt op pci-e en het moederbord dat ik nu heb (A8N-SLI Premium) heeft 2 pci-e 16x sloten zou dit hier ook of werken of moet ik hier een moederbord met specifieke 8x spet hebben ?
In principe moet een SLI moederbord met een x16 of een x8 slot gewoon werken mits het BIOS het gebruik van de SLI sloten voor niet-SLI toepassingen ook ondersteunt. Dat schijnt niet altijd het geval te zijn. Sommige moederborden accepteren in de SLI-sloten alleen maar videokaarten.
Hetzelfde geldt voor moederborden met alleen een enkel x16 slot voor een videokaart. In theorie zou dat ook met een RAID controller moeten werken, als je het slot niet nodig hebt voor een videokaart, maar in de praktijk zijn veel BIOS'en daar niet geschikt voor.

Voor de zekerheid kun je eens de mainboard compatibility list van Areca erbij pakken maar helaas is die ook bepaald niet volledig. Zowel de vorige als de huidige schijven op mijn Areca 1210 en het moederbord wat ik gebruik staan niet op hun lijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus moederborden hebben, vaker dan andere moederborden, moeite met een RAID-kaart zoals Areca; of het werkt niet of het draait maar in PCIe x2 mode ipv PCIe x8. Mailtje naar Areca of even googlen is aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08 00:38
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 06:14:
Areca ARC-1280
Geen probleem, gaat uitstekend werken.

Het IRQ probleem wat ooit speelde onder Linux en FreeBSD is al sinds 28/10/2005 opgelost door Phoenix.

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Areca ARC-1210LP getest in asus p5wdh, p5b dlx en commando. In alle 3 de moederborden geen enkel probleem in combinatie met 7950GX2 en 8800GTX vga kaarten. Zowel de areca (atto/hdtach) als de vga kaarten (3dmark) zijn snel.
Pagina: 1