Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

XBee

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met deze schakeling:

Afbeeldingslocatie: http://www.elektuur.nl/portals/0/NtForums_Attach/1414145718771.JPG

Dit is een stuk uit de schakeling van de elektuur van 2-2007.

Nou wil ik inplaast van die db-9 connector een uC (ATMEGA32) plaatsen. De vraag is nou hoe sluit ik deze op de uC aan:

1: de rx en tx van de uC en de XBee met elkaar doorverbinden
2: zoals in de datasheet -van de XBee- de DTS, CTS, DO en RTS poorten gebruiken (alleen weet ik niet welke dat zijn op de ATMEGA32)

Volgens mij zou methode 1 ook gewoon moeten werken. Mijn mening is dat ik alleen de waardes van de weerstanden van de schakeltransistoren wat aan moet passen. Of hoef ik die schakeltransistoren helemaal niet meer te gebruiken?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2007 01:35 ]

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

TX en RX van de XBee kan je gewoon aan de RX en TX van je uC hangen, iig als je beiden aan dezelfde voedingsspanning hangt. Zoniet (uC aan 5V) kan je ws alsnog met een weerstandje van 1K ofzo tussen de uC-TX en de XBee-RX klaar zijn.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

XBee :?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:51
Beetje Google'n mag wel hé. Ik weet ook niet waar hij het over heeft maar als ik het woord 'XBee' door Google gooi, weet ik na eventjes lezen wel waar hij het ongeveer over heeft.

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=XBee&meta=

Verwijderd

Topicstarter
De XBee is een module die gemaakt is door MaxStream. Deze bevat een ZigBee chip. Door deze module te gebruiken heb je al een paar extra features zoals uart enz.
Sprite_tm schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 02:20:
TX en RX van de XBee kan je gewoon aan de RX en TX van je uC hangen, iig als je beiden aan dezelfde voedingsspanning hangt. Zoniet (uC aan 5V) kan je ws alsnog met een weerstandje van 1K ofzo tussen de uC-TX en de XBee-RX klaar zijn.
Bedankt! Hier heb ik wat aan

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2007 20:16 ]

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-11 20:36
Heb dit ook zitten lezen erg leuke modules.

Alleen bijna nergens te koop, heb jij ze al zo ja waar heb je ze gehaald ?

Wil ze gaan toepassen in mijn volgende robot.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• Mammoth
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09-2019

Mammoth

I am BIG

Ik heb ze bij een schoolproject gebruikt.

Ik heb ze toen bij digikey gehaald.
Zoek dan op XBee of op XBee Pro.

Ze zijn makkelijk in gebruik, maar de benodigde header moet je vaak zelf maken vanwege de aparte plaatsing.

Volgens mij heeft SparkFun ze ook.

There could be only one, too bad it wasn't me

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ze van alcom (http://www.alcom.nl)
De XBee voetjes kan je samplen via samtec als ik me het goed herinner

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2007 00:04 ]

Pagina: 1