Toon posts:

Combi Laptop en Dekstop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond

Ik ben een tijdje op zoek naar een opvolger voor mijn Dell Dimension 2400.
Nu wil ik eigenlijk een laptop zodat ik die over mee naar toe kan nemen, het moet dus een lichte zijn.
Maar ik wil wel gewoon een aardige videokaart er insteken(die ik al heb), flink wat GB aan harde schijven en me oude Dell beeldscherm houden
Dus ik dacht misschien is er een mogelijkheid om een soort combi te maken. Dat ik gewoon me lichte laptop overal naar toe mee neem en dan als ik thuis kom paar stekkers er in en ik heb veel meer gb, een videokaart tot me beschikking en een groter scherm. En natuurlijk moet het allemaal niet heel veel geld kosten

Bestaat zoiets wat ik nu omschrijf of is het niet haalbaar.
Graag jullie mening tips suggesties noem ze maar.

Mono

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat zit er niet in. Wat je kan doen is een docking station gebruiken, en daarop monitor, toetsenbord, muis, printer, externe harde schijven etc aansluiten. Maar dat veranderd niet de hardware in de laptop. Een standaard videokaart in een laptop, dat bestaat niet.

Leuk idee, maar niet op de werkelijkheid gebaseerd :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-01 21:57
Die harde schijven kunnen gewoon via USB, het internet staat vol met externe hdd behuizingen.

Dat beeldscherm kan er doorgaans gewoon op, meeste laptops hebben er een aansluiting voor. Kijk maar is achterop zo`n ding.

Die videokaart, er zijn wel is wat van die dingen gemaakt, maar het is nooit echt van de grond gekomen, mede door de enorme aankoopbedragen. Misschien dat het nog is in opkomst komt als de express poort ingeburgerd raakt, als dat ooit gebeurd, maar nu zeker niet.

Misschien kun je beter even hier beginnen: Registratievoorwaarden / korte FAQ

[ Voor 25% gewijzigd door Nijn op 14-04-2007 00:36 ]

Verwijderd

ja dat express dinges zijn ze wel mee bezig:
nieuws: AMD 'Lasso' strikt volwaardige videokaart aan notebook
nieuws: Asus XG Station voegt pci-express aan laptop toe

vroegah heeft dell trouwens wel docking stations gemaakt met een ingebouwde videokaart. had je op je latitude ineens een 64 mb 3d kaart ipv zo'n on board chipje :P

Verwijderd

Topicstarter
dank voor de snelle reacties

Ook naja dan moet ik maar opzoek naar een goede laptop met een goede docking station een beetje binnen me budget licht en toch een aardige pc (de ideale laptop dus;))

Verder: hoeveel jaar gaat het ongeveer duren voordat er echt zoiets is als "nieuws: AMD 'Lasso' strikt volwaardige videokaart aan notebook" want dat ziet er wel veelbelovend uit.

dank!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Waarom wil je perse een echte videokaart erin kunnen steken? Als het om games gaat, dan zoek je een laptop met minimaal een GF7600 of X1600 kaart erin, en 1-2 Gb RAM. Die zijn al voor rond de 1000 euro te koop.

Je bent nu erg vaag, misschien moet je eerst eens goed na gaan denken wat je met de laptop/PC wilt doen, en wat je daarvoor nodig hebt. Nu blijft het een erg oppervlakkig topic :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 20:29
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 00:28:
Nu wil ik eigenlijk een laptop zodat ik die over mee naar toe kan nemen, het moet dus een lichte zijn.
Maar ik wil wel gewoon een aardige videokaart er insteken(die ik al heb), flink wat GB aan harde schijven en me oude Dell beeldscherm houden
Dus ik dacht misschien is er een mogelijkheid om een soort combi te maken. Dat ik gewoon me lichte laptop overal naar toe mee neem en dan als ik thuis kom paar stekkers er in en ik heb veel meer gb, een videokaart tot me beschikking en een groter scherm. En natuurlijk moet het allemaal niet heel veel geld kosten.
Ik denk dat het beter is dat je eerst met een max budget kunt komen en wat specifiekere eis. Daarnaast blijft er nog een vraag, waarvoor wil je het gaan gebruiken. Verder moet je je beseffen dat mobiliteit en prestatie wel met een flinke prijskaartje komt.
Bestaat zoiets wat ik nu omschrijf of is het niet haalbaar.
Of zoiets bestaat? ik denk dat je met een Dell XPS M2010 nog het meest dichtbij komt, echter is deze niet zo portable als een laptop: http://www1.euro.dell.com...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1

Of zoiets haalbaar is, is min of meer afhankelijk wanneer je het nodig heb en je max budget. Persoonlijk denk ik dat je beter een goede laptop kunt kopen met een externe scherm en ondertussen te wachten op de Asus XG: http://www.dedigitalerevolutie.tv/toontext.asp?id=18398

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Wat jij wilt is inderdaad wel mogelijk. Een dockingstation waar je al je harde schijven via USB op aansluit en je beeldscherm komt al aardig dicht in de buurt van wat je wil hebben.

Wat jij dan eigenlijk nog zoekt is een geavanceerd dockingstation met de mogelijkheid om een PCI-E videokaart in te bouwen en/of harde schijven. En die bestaan wel degelijk. Lenovo biedt onder andere een advanced dockingstation aan die beide mogelijkheden biedt. Nadeel is dat die meer dan 300 Euro kost en alleen half-length videokaarten en 2,5 inch harde schijven ondersteund.

Of je moet dit heel erg graag willen, anders kun je zoals gezegd beter een notebook zoeken met een stevigere videokaart en een 'simpele' dockingstation.
Pagina: 1