Een tijdje geleden heb ik nagevraagd wat de beste keuze is, en eigenlijk naar aanleiding van wat zoeken op GoT heb ik het idee dat mijn keuze voor raid selectie niet echt best was.
Ik heb een Promise TX4310 met 4 hardeschijf in raid 5. Sinds ik het draai heb ik het idee dat het wat traag is. Parren is niet bijster snel (wat wel was bij mijn gewone pc met raid0). maar goed nooit echt aandacht aan geschonken.
Ik heb vanmiddag eens HDTune gedraaid en kwam tot het volgende:

Nu ben ik niet zo goed qua snelheid, maar heb het idee dat dit wat laag ligt?
Wat ik dus ook tegen kwam bij mijn search is dat veel mensen 3x in raid 0 doen en dan als backup schijf voor wat bestanden
bij mij gaat het vooral wat kleine bestanden en al mijn foto's van vakanties.
Dus mijn vraag is, is dit een acceptabele snelheid? En is het misschien handig voor mij om toch over te gaan naar bovenstaande configuratie?
Ik heb een Promise TX4310 met 4 hardeschijf in raid 5. Sinds ik het draai heb ik het idee dat het wat traag is. Parren is niet bijster snel (wat wel was bij mijn gewone pc met raid0). maar goed nooit echt aandacht aan geschonken.
Ik heb vanmiddag eens HDTune gedraaid en kwam tot het volgende:

Nu ben ik niet zo goed qua snelheid, maar heb het idee dat dit wat laag ligt?
Wat ik dus ook tegen kwam bij mijn search is dat veel mensen 3x in raid 0 doen en dan als backup schijf voor wat bestanden
Dus mijn vraag is, is dit een acceptabele snelheid? En is het misschien handig voor mij om toch over te gaan naar bovenstaande configuratie?