Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...
Verwijderd
Gaat niet om dezelfde reden als bij XP.
Kunt hem wel uitzetten.
Of partities resizen met Disk Management.
Kunt hem wel uitzetten.
Of partities resizen met Disk Management.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2007 21:54 ]
En wat is die redenVerwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 21:53:
Gaat niet om dezelfde reden als bij XP.
The devil is in the details.
Verwijderd
Het zit volgens mij zo in elkaar:
Zodra je gebruik maakt van de Hibernate optie zal bij het starten van het OS niet eerst de kernel geladen worden met daarna de drivers, registry en services (etc etc) maar zal de hibernate file in het geheugen geladen worden. Omdat de filesystem drivers en instellingen (registry) nog niet zijn geladen moet deze file op een vaste positie op de hardeschijf staan.
Het zal vast complexer zijn dan dit maar ik kon zo geen mooie uitleg vinden.
[edit]
Volgens WiKi toch ietsjes anders nog:
Zodra je gebruik maakt van de Hibernate optie zal bij het starten van het OS niet eerst de kernel geladen worden met daarna de drivers, registry en services (etc etc) maar zal de hibernate file in het geheugen geladen worden. Omdat de filesystem drivers en instellingen (registry) nog niet zijn geladen moet deze file op een vaste positie op de hardeschijf staan.
Het zal vast complexer zijn dan dit maar ik kon zo geen mooie uitleg vinden.
[edit]
Volgens WiKi toch ietsjes anders nog:
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_NT_Startup_ProcessThe boot loader then reads the contents of boot.ini to locate information on the system volume.
At this point, the screen is cleared, and in the Windows 2000 or later versions of NTLDR and IA64ldr which support system hibernation, (Windows 2000 or later), the root directory default volume as defined in boot.ini is searched for a hibernation file, hiberfil.sys. If this file is found and an active memory set is found in it, the contents of the file (which will match the amount of physical memory in the machine) are loaded into memory, and control is transferred into the Windows kernel at a point from which hibernation can be resumed[1]. The file is immediately being marked as non-active, so that a crash or similar doesn't load that outdated memory state anymore. If a state resume fails, the next time NTLDR runs it will ask the user whether to try resuming again or to discard the file and proceed with normal booting.
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2007 00:03 ]
OK, tnx. Dat is in ieder geval duidelijk 
Dan zoek ik ook niet verder.
Dan zoek ik ook niet verder.
Pagina: 1