netgear 824 achter speedtouch adsl

Pagina: 1
Acties:

• sonyfreakje
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb een vraag en een groot probleem .

Aller eerst heb ik een adsl verbinding van kpn direct.

met een speedtouch 700 series modem/router : zijn ip adressen zijn

192.168.1.65
255.255.255.0
192.168.1.254

Als ik daaraan een pc hang heb ik internet zonder problemen ,

Probleem is echter dat de wifi in die router erg slecht is dus ik heb een netgear 824 gekocht.

als ik deze op poort 2 aansluit en ik draai de wizard komt deze met de melding dat ik pptp internet heb , ik kan dan een adsl inlog naam en wachtwoord opgeven , maar dit wil ik niet aangezien deze gegevens al lang in de adsl modem zitten .

ik kan ook aangeven dat ik geen login nodig heb . dan vraag hij om de ip adressen en de dns servers

Account Name (If Required)
Domain Name (If Required)

Internet IP Address
Get Dynamically From ISP
Use Static IP Address
IP Address ...
IP Subnet Mask ...
Gateway IP Address ...

Domain Name Server (DNS) Address
Get Automatically From ISP
Use These DNS Servers
Primary DNS ...
Secondary DNS ...

Router MAC Address
Use Default Address
Use Computer MAC Address
Use This MAC Address

Wat moet ik hier allemaal nu invullen want wat ik ook allemaal probeer ik krijg er geen internet door heen .Is er iemand die mij kan helpen hiermee ?

Ik heb foto's van de pagina maar ik krijg hier geen foto's van mijn pc naar geupload.

• sonyfreakje
  • Niet online
niemand ? het leek mij toch ook vrij simpel haha maar kom er nie uit

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-03 14:14
sonyfreakje schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 21:48:

ik kan ook aangeven dat ik geen login nodig heb . dan vraag hij om de ip adressen en de dns servers
use static IP

IP 192.168.1.165 (bijvoorbeeld)
Subnet 255.255.255.0
gateway 192.168.1.65
dns (planet) 195.127.1.34

Dit zou kunenn werken, maar dat kan ik niet garanderen.

Ik heb geen ervaring met die netgear, maar er zit blijkbaar ook modem ingebouwd. Kijk eens rond of je ergens kan aanvinken dat het Modem moet worden uitgeschakelt en dat je hem gebruikt als een AP.

Verwijderd

zoek eens op google naar "netgear speedtouch", vind je een handleiding voor het instellen van de router bij een speedtouch modem

• sonyfreakje
  • Niet online
via die handleiding gedaan dat werkt voor geen meter. als je dat doet zul je daarna je netgear moeten resetten omdat ie helemaal niks meer doet dan .

Verwijderd

ik heb al gehoord dat iemand geen andere router achter een Speedtouch 706 router (tele2) kan aansluiten. Toen zei iemand me dat de DHCP pool in de 2e moest uitgezet worden. Geen idee wat hiermee bereikt wordt, maar lijkt me ook iets dat te maken kan hebben met het feit dat de 2e router een ip-adres moet hebben dat in de range ligt (en niet hetzelfde kan/mag zijn?) ls dat van de 1e router..

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 23:58
Je zegt dat alleen de wifi van die speedtouch slecht was toch?
Waarom zal je dan het route gedeelte ook willen overnemen door de netgear?
Je kan gewoon de netgear gebruiken alleen als access point, niet de router functie.
Dus niet aan je wan-port hangen van je netgear, maar aan een normale port.
Even goed instellen is het werkt zo.

• sonyfreakje
  • Niet online
ok hoe zijn die instellingen dan ?
derouterfunctie in de netgear heb ik niet nodig ik heb alleen de wifi nodig idd.

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 23:58
sonyfreakje schreef op zondag 15 april 2007 @ 10:04:
ok hoe zijn die instellingen dan ?
derouterfunctie in de netgear heb ik niet nodig ik heb alleen de wifi nodig idd.
Gewoon een standaard port (dus een LAN port) connecten met een LAN port op de netgear.
De WAN port van de netgear blijft ongebruikt, dan moet het in orde zijn.

Effe de LAN IP van de netgear instellen in de zelfde range als je speedtouch, niet zelfde IP geven.

Verder moet je maar kijken hoe je je wifi beveiligd (wpa(2)/wep(64/128/256)/open network) en hoe je hem noemt (SSID).

[ Voor 9% gewijzigd door The Conman op 15-04-2007 18:19 ]

• sonyfreakje
  • Niet online
Dat lukt dus niet die ip adressen heb ik ingesteld. ik zie zelfs bij status router het ip adres van kpn verschijnen . en nog komt er geen internet overheen
Pagina: 1