Toon posts:

Nieuwe Laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een advies gevraagd,

Ik wil een Alienware M9750 gaan kopen
maar ik twijfel, of ik moet wachten op de nieuwe Centrino Pro met de nieuwe chipset
en de nieuwe Nvida kaart.
Of is er dan een groot risico, wanneer ik dit koop, dat als 1 van de eerste, ik te maken ga krijgen met problemen met deze nieuwe chipset en de nieuwe Centrino, en een erg onstabiel systeem koop.

Deze laptop gaat voornamelijk gebruikt worden voor zakelijke doeleinden onder andere, autocad 3D progameren PLC's enz, Duo harddisk gekozen wanwege het vele reizen wat ik doe (per vliegtuig)

heb nu een

Dell Inspiron 9400
17" WideUXGA 1920 x 1200 LCD with True Life
Centrino Duo T2300
2048 MB 533 MHz DDR 2 SDRAM
100 GB 7200 RPM SATA hard drive
256 MB DDR RADEON ATI X1400

Hier ben ik trouwens niet tevreden over, prestaties vallen me zeer tegen :-(
had eerst een normale Centrino M 740 deze draaide vele malen beter (ook een Dell)

Mijn idee was de volgende nieuwe setup:

Area-51® m9750

Processor: Intel® Core™ 2 Duo Processor T7600 2.33GHz 4MB Cache 667MHz FSB
Operating System: Vista Ultimate
Chassis: 17" WideUXGA 1920 x 1200 LCD with Clearview Technology
Memory: 4GB Dual Channel DDR2 SO-DIMM at 667MHz
System Drive: High Performance with Data Security (RAID 1) - 100GB (100GB x 2) Serial ATA 1.5Gb/s 7,200 RPM w/ NCQ & 8MB Cache
Video/Graphics Card: 512MB NVidia® GeForce™ Go 7950 GTX

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Wat je wilt kopen is iig ongelofelijk duur. IK zou het NIET doen, maar dat is jouw keuze.

Iig: ik zou wachten, je kan er vanuit gaan dat er weinig tot geen kinderziektes zijn (of ze zijn er al uit).

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Heb een beetje rond zitten kijken, wordt anders Voodoo, WidowPC of PCMicroworks.

Waar zou je voorkeur naar uit gaan ?

wil graag een systeem dat rapido is onder alle omstandigheden..

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:36
Als je veel reist, is een 7950 niet zo'n goed idee, die zuipen stroom volgensmij ;)

Verwijderd

Topicstarter
De Inspiron 9400 die ik nu heb heeft dat ook, max 2 uur op batterij
prestatie gaat me boven tijdsduur van de batterij. ( heb in gedachten 2 accu's te bestellen)

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 20:29
Welkom Vitotherm

zou je voor de handigheid even een buget kunnen vermelden.

Wat ik eigenlijk afvraag is waarom je voor het programeren van een PLC eigenlijk zoveel brute kracht nodig hebt, ik heb het dan voornamelijk over de videokaart en de CPU. Als je deze laptop voornamelijk gaat gebruiken voor zakelijke doeleinden en je wilt hierbij ook eens portable zijn dan raad ik je eerder de volgende laptops aan: http://www.laptops4u.nl/i...du-tecra-s4-125-1191.html (wel prijzig!) of voor een Lenevo T of Z serie met een ATI Mobility FireGL V5200 voor serieuze Autocad werkzaamheden.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 21:39:
[...]
Dell Inspiron 9400
17" WideUXGA 1920 x 1200 LCD with True Life
Centrino Duo T2300
2048 MB 533 MHz DDR 2 SDRAM
100 GB 7200 RPM SATA hard drive
256 MB DDR RADEON ATI X1400

Hier ben ik trouwens niet tevreden over, prestaties vallen me zeer tegen :-(
had eerst een normale Centrino M 740 deze draaide vele malen beter (ook een Dell)
[...]
Als je M740 beter draaide dan je T2300, dan zou ik eerst maar eens je laptop gaan tweaken. Draait er rotzooisoftware op? Doe eens een schone install van XP, en installeer niet alle Dell-rommel, behalve drivers.

Een nieuwe laptop kopen doe je pas als je uitgeprobeerd hebt waaraan het langzaam zijn van je huidige laptop ligt. Of je moet natuurlijk geld teveel hebben, maar dan zijn er betere bestemmingen te bedenken ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:29
Ik snap het nut van die dual HDD niet die je opnoemt.. Maargoed.. Wil je niet liever een mooi kleiner model hebben. 15.4" heb je met 1650x1050 resolutue, en een GeForce Go 7600/7700 is ook zeker niet slecht. Als je veel reist dan lijkt me een beetje portability en accu tijd ook wel handig.

Verwijderd

[quote]gambieter schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 13:10:
[...]

Als je M740 beter draaide dan je T2300, dan zou ik eerst maar eens je laptop gaan tweaken. Draait er rotzooisoftware op? Doe eens een schone install van XP, en installeer niet alle Dell-rommel, behalve drivers.

Ik heb een Dell M1710, ik werd getriggerd door jouw opmerking. Maakt een schone XP install zonder de Dell software echt veel uit voor de prestaties?

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 19:41
ja

:)

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 18:38:
[quote]gambieter schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 13:10:
[...]

Ik heb een Dell M1710, ik werd getriggerd door jouw opmerking. Maakt een schone XP install zonder de Dell software echt veel uit voor de prestaties?
Er wordt veel software meegeinstalleerd, terwijl je 9 van de 10 keer alleen maar de drivers nodig hebt, zorgt voor veel rotzooi, en veel extra's die mee opgestart worden, en die je uiteindelijk toch niet gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem draaien met een schone XP zonder Dell zooi, hij is zeker sneller als de M740 dat zonder meer, maar vind hem met bijvoorbeeld meerdere applicaties open, zeer traag. laat ik het anders zegen, het is niet wat ik er van verwacht had toen ik hem kocht. ik heb zelf het vermoeden dat de configuratie ergens wordt tegen gehouden slecht geheugen of iets dergelijks moederbord met een slechte... of zoiets.

Waarom mijn keuze een ander systeem te kopen zijn de volgende redenen.

- Algemene Snelheid
- wanneer ik een film afspeel staat het beeld soms zeer kortstondig still alsof hij moet nadenken
- Heb al twee keer een harde schijf kapot gehad, vandaar dat ik over wil op twee schijven.
- Slecht lakwerk, hij is nu een jaar oud, en er zit al bijna geen lak meer op de toetsen van de muis
- Er zit een richel net onder het sherm deze heeft mijn lak beschadigd door het vele reizen
algemene afwerking vind ik mmmm... geen rubbers waar het moet... dekseltje met het type nummer is
nogal tupperware.
- Dell nederland de slechste service die ik ooit heb mee gemaakt..... mijn vorige kwam uit US vandaar

Ik heb een Alienware Aurora 9700 in handen gehad, deze draaide met de zelfde applicaties ongeveer, alleen dan met een AMD. maar deze was zo snel als het licht......... ongelooflijk
vandaar mijn keuze tot de nieuwe M9750

Wat betreft de grote van mijn scherm ik ben verslaafd aan een 17 Inch scherm (verwend)
ik heb een budget tot +- 3500 Euro

Verwijderd

Topicstarter
Op 3D Mark 05 score ik 1735

van de 47 gelijke systemen getest= laag 433 hooog 2372

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:29
Heb je hem niet in energiebesparing dan? Hangt van het feit af of het dualcore is. Maar die alienware die heeft de snelste singlecore Turion. Alleen de snelste Core 2 Duo is per core even snel volgens mij. Hangt verder van je apps af. Als je Autocad gebruikt dan is de graka van belang. In die Alienware zit dan ook een 7950 in SLI volgens mij (die AMD versie praat ik dan over).

Maar over 3Dmark05 score, welke graka is dat dan? Die moet wel traag zijn of in energie besparing hebben gestaan. Mijn GeForce Go 7600 haalt ~2200 in 3DMark06, en dat is echt niet de snelste, gewoon een leuk kaartje :P

Verwijderd

autocad vindt het leuk om een deftige vga te hebben, maar je moet echt geen 7950 in sli hebben om een beetje deftige resultaten te hebben.

In mijn vaste werk ik altijd met een zwaar onderklokte (stock is 475/490, ik draai 300/320) x800GT (dan is hij stil), in mijn laptop met een x1400, en beide hebben totaal geen last om met inventor al mijn grafische zut maximaal te laten staan en toch vloeiend mijn modellen te roteren. Waar ik wél last van heb is de processor, die is in beide toestellen de belemmerende factor (x4400x2 @ 2650mhz en C2D T5500) waardoor ik echt hard tegengehouden wordt om op normale snelheid te kunnen werken. Met dat budget zou ik dus de T7600 als vereiste stellen.

Die raid1 kan ik héél goed begrijpen, dataveiligheid is ongeveer het belangrijkste wat er is. Backup's nemen is altijd leuk, maar vaak neem je maar 1x per dag een backup, dus met wat tegenslag is er 16u werk weg. Voor mij is dat zeker een paar euro'tjes waard om daarvoor een raid1 te steken.

Ik zou met zo'n budget ook voor een IBM T-serie gaan, die laptops zijn gewoon het sterkste wat er momenteel op de markt is.

edit; programmeren van PLC's kan je zowat onder officewerk schuilen, buiten wat Ram (1gig is ook al ruim voldoende) heb je zo goed als niets nodig qua specs

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2007 11:22 ]

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-01 15:23

Tusk

Sticky Bomb likes you!

wanneer zijn er eigenlijk dx10 kaarten in laptops te verwachten?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Verwijderd

Topicstarter
In mijn vaste werk ik altijd met een zwaar onderklokte (stock is 475/490, ik draai 300/320) x800GT (dan is hij stil), in mijn laptop met een x1400, en beide hebben totaal geen last om met inventor al mijn grafische zut maximaal te laten staan en toch vloeiend mijn modellen te roteren. Waar ik wél last van heb is de processor, die is in beide toestellen de belemmerende factor (x4400x2 @ 2650mhz en C2D T5500) waardoor ik echt hard tegengehouden wordt om op normale snelheid te kunnen werken. Met dat budget zou ik dus de T7600 als vereiste stellen.

Dat is denk ik zo'n beetje het probleem wat ik ook heb voor mijn gevoel, (aangaande het Autocad) er is iets wat hem tegenhoud.

Die raid1 kan ik héél goed begrijpen, dataveiligheid is ongeveer het belangrijkste wat er is. Backup's nemen is altijd leuk, maar vaak neem je maar 1x per dag een backup, dus met wat tegenslag is er 16u werk weg. Voor mij is dat zeker een paar euro'tjes waard om daarvoor een raid1 te steken.

Dat is mijn idee ook...

Ik zou met zo'n budget ook voor een IBM T-serie gaan, die laptops zijn gewoon het sterkste wat er momenteel op de markt is.

Ik ga is even rond neuzen....

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er nog mensen met een idee'n aangaande het merk van een laptop die geleverd worden met twee harde schijven..

buiten de bekendemerken zoals Voodoo,PC Microworks,WidowPC,en Alienware

Verwijderd

Ik zal geen raid in een laptop willen.
Heb je best veel kanst op dat het juist gaat hikken met kleine bestanden.
Raid heeft pas echt nut als je de snelheid echt gebruikt.

Vroeger had ik een raid systeem maar vond het niet soepel draaien met kleine bestanden.
Een losse maar zeer snelle harddisk is dan sneller met kleine bestanden.

Ben van uit gegaan dat je raid wil hebben in je laptop

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 20:29
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 21:24:
Zijn er nog mensen met een idee'n aangaande het merk van een laptop die geleverd worden met twee harde schijven..

buiten de bekendemerken zoals Voodoo,PC Microworks,WidowPC,en Alienware
Ik dacht dat HP wel laptops had waarbij er twee HD geinstalleerd waren. Echter zijn dit weer 17 inch modellen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is wat ik ongeveer zoek 17 Inch met RAID.. }:O
Pagina: 1