Toon posts:

Linksys & HP compaq incompatibiliteit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Voordat ik mijn probleem uitleg, dit is de hardware waar het om gaat:

Laptop HP Compaq nc6400 met intel pro wireless 3945abg chip en windows xp sp2.

De laptop wil geen verbinding maken met mijn linksys WRT54GC router/ap. De router werkt prima. ‘Hangt’ een andere pc aan en vaker laptops van kennissen. Als ik met mijn laptop verbinding probeer te maken blijft hij een hele tijd hangen op “Netwerkadres verkrijgen” na een tijdje krijg ik dan “Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden”.
De laptop krijgt geen ip adress. Als ik kijk bij de eigenschappen van de verbinding dan verstuurt mijn laptop wel pakketjes maar krijgt niets binnen (blijft op 0 staan).
De signaalsterkte is goed en snelheid ook.

Dit is wat ik al geprobeerd heb:

- statische IP adressen
- firewall uitgeschakeld
- alle beveiliging op access point en client uitgeschakeld
- mac filtering op ap staat niet aan
- firmware update accesspoint
- driver update laptop
- diverse microsoft updates zoals op diverse forums werd voorgesteld

Verbinden met een linksys WRT54G (bij mijn ouders) werkt ook niet. Zelfde probleem als met eigen linksys AP.

Verbinden met accespoint van de buren (denk sitecom) werkt zonder problemen. Lang leve onbeveiligde netwerken! Maargoed ben niet van plan om voor goed het wlan van mijn buren te (mis)bruiken.

Is iemand een incompatibiliteit tussen HP/Compaq laptops en linksys ap’s bekend? Ik kan op forums van linksys en HP niets vinden. En zelfs op tweakers heb ik tot nu geen oplossing gevonden. Ik had juist ooit voor een linksys router/ap gekozen omdat ik altijd het idee had dat het degelijke zooi is. Maar dit soort dingen zijn nogal vrustrerend...

Heb het vermoeden dat het probleem aan de kant van linksys of windows ligt.

Enigste wat ik nog niet geprobeerd heb is om de mode op alleen g ipv mixed in te stellen. Heb ik ook ergens als mogelijke oplossing op het web gelezen.

Dus als iemand een oplossing heeft of tips heeft van wat ik nog kan proberen dan hoor ik dat graag!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-03 14:14
Nou probeer eerst dat g even in te stellen ipv mixed. Heb je je netwerksleutel wel goed ingevoerd? Probeer die ook eens opnieuw in te voeren..

TIP: tik je sleutel eerst in kladblok in, dan kan je hem nog eens nalezen op fouten. Kopieer hem daarna pas naar het invoerveld:)

[ Voor 9% gewijzigd door Djerro123 op 14-04-2007 11:18 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Andere tip: zet voor de gein de beveiliging eerst eens uit, en laat dan middels een Strong Key Generator een nieuwe key genereren die je met tekstfiles over je netwerk verstuurt en zo de boel opnieuw instelt.

Wat voor netwerkkaartje heb je in je laptop?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:17

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die wireless kaart kan problemen geven met Linksys routers als je een verouderde firmware gebruikt. Mijn Router ging keihard op z'n bek toen mijn laptop erop ging, na een firmware update was alles opgelost. Probeer dat eerst eens even. Nou was mijn router niet de WRT54G maar de WRT54GX4.

Anti-XP, lezen is ook een vak:
Laptop HP Compaq nc6400 met intel pro wireless 3945abg chip en windows xp sp2.

[ Voor 18% gewijzigd door Hero of Time op 14-04-2007 11:39 ]

Commandline FTW