[XP] svchost.exe exception

Pagina: 1
Acties:

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:04
Sinds gisteren vertoont mijn systeem rare kuren. Uit het niets geeft hij aan dat er een exception heeft plaats gevonden in svchost.exe. Er word verder niks afgesloten dus ik kan het niet typeren als een crash. Zie hieronder de foutmelding.

Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/3466/svchostpu4.png

Ik heb dit probleem helaas niet weten te reproduceren. Het verschijnt gewoon willekeurig. Weet iemand misschien hoe ik dit probleem kan oplossen ?

Heb nu ook ontdekt dat zodra die exception optreedt, mijn geluidskaart (Creative Audiy 2) wordt uitgeschakeld. Heb ook even VS2005 gedeïnstalleerd om te kijken of ik misschien een andere error message zou krijgen. Zie hier onder.

Afbeeldingslocatie: http://img87.imageshack.us/img87/9279/jiterrorem3.png
Ook verandert het getal achter svchost.exe telkens.

Iemand nog tips of ideeën ?

[ Voor 29% gewijzigd door sunturion op 14-04-2007 03:56 ]

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Verwijderd

svchost.exe heeft een slechte naam op het gebied van virussen of spyware meen ik. Maar ik heb er dan ook niet zoveel kijk op.

• sunturion
Ik heb het probleem inmiddels opgelost. Waar het precies aanlag weet ik niet precies maar het lag of aan Windows Update of bepaalde systeembestanden waren corrupt.
Toevallig heb ik sinds de svchost problemen ook last van het feit dat als ik naar de Windows Update pagina ging dat hij eeuwig zocht naar updates maar niks vond.
Als ik dan een Windows Update melding in m'n system tray kreeg en vervolgens ging installeren verdween het installatie schermpje. Ik dacht dat dit een totaal ander probleem was maar zo te zien zijn ze aan elkaar gerelateerd.

Wat ik heb gedaan om het probleem op te lossen is eerst Windows Update uitschakelen. Vervolgens heb ik m'n systeembestanden hersteld met het command "sfc /scannow". Hij vervangt dan de systeembestanden op de pc met die van de Windows XP SP2 CD.

Daarna een reboot gedaan en vervolgens had ik geen last meer van het probleem.
Maar ik moet nu wel handmatig naar Windows Update om m'n systeem up-to-date te houden.

[ Voor 4% gewijzigd door sunturion op 14-04-2007 15:47 ]

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:08
Anders had je opzoek moeten gaan naar WindowsXP-KB927891-v2-x86-ENU.exe

• sunturion
En wat doet deze hotfix precies. Op de MS website staat "Install this update to resolve an issue where you may receive an access violation message after installing KB916089."

De KB916089 hotfix heb ik niet geinstalleerd, dus ik weet niet wat voor nut dit kan hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door sunturion op 14-04-2007 15:56 ]

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-03 15:51

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Had deze week ook last van svchost.exe helaas...Dacht eerst dat het virus of beschadiging was, bleek het achteraf dat windows update bezig was |:( Normaal nooit last van het updaten..
Pagina: 1