Toon posts:

verkenner crasht bij tonen van 'duur' en 'afmetingen'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb win XP pro SP2 NL.

Sinds een tijdje heb ik in verkenner de velden 'duur' en 'afmetingen' niet meer die ik kan kiezen, maar wél 'duration' en 'dimensions'. Engels dus. terwijl al het overige Nederlands is.

Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u34/vi76/Clip.jpg

Nou zul je mij dáár niet over horen klagen, maar ik gebruik die twee velden veel (bij videobestanden uiteraard) en als ik ze toon dan crasht explorer. Als ik ze niet laat zien, dan niet. Omdat het élke keer crasht weet ik bijna wel zeker dat het daardoor komt. Het gebeurt ook sinds ze engels zijn geworden.

Iemand een idee hoe dit komt en hoe ik er vanaf kan komen?

Kan ik bijv. gewoon iexplore.exe verwijderen, zodat win xp zal vragen of dit van de cd gehaald kan worden of verniel ik dan meer dan me lief is?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

iexplore.exe verwijderen kan je doen, gebruik dan Firefox of Opera als browser. Wil je Explorer.exe verwijderen (programma voor je verkenner en shell) dan zal je dat lastig afgaan. Dit process is altijd in gebruik en kan niet verwijderd worden. Waar ik aan denk is dat je een codec hebt die dit probleem veroorzaakt. Je kan ook je afmetingen zien door het bestand te selecteren en onderin in de statusbalk te kijken. Je kan ook de eigenschappen van het bestand nemen en bij de laatste tab staat die informatie ook. Wil je een compleet overzicht van elk bestand tegelijk, dan zal ik toch als ik jou was kijken wat voor codec/programma je onlangs hebt geïnstalleerd die het kan veroorzaken. Dat het Engels is, geeft al aan dat er iets niet helemaal in orde is. Misschien engelse WMP geïnstalleerd?

Commandline FTW

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Probeer het eerst eens te repareren met de system file checker van Windows, deze vraagt ook naar de cd van windows mocht dit nodig zijn. iexplore.exe zomaar verwijderne lijkt me niet zo'n strak plan namelijk, omdat internet explorer nogal in windows verweven zit.

1. Ga naar Start -> uitvoeren
2. Toets in 'sfc /scannow'
3. druk op enter.

Je systeembestanden worden nu gecontroleerd en hersteld (van cd) waar nodig.

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Jullie hebben natuurlijk gelijk. Ik bedoelde ook explorer.exe |:(

Ik heb de systemfilechecker uitgevoerd.
Ik heb geen meldingen gekregen dat de checker bestanden hersteld heeft; dus ik weet niet of er ook iets daadwerkelijk hersteld is, maar hij lijkt het weer te doen, hoewel de omschrijvingen nog steeds in het engels zijn, maar wat boeit dat...

Bedankt.