Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of hij al eerder gedaan is, maar dan toch...

Hoever denken jullie dat de mens zal gaan met het 'enhancen' van het menselijk lichaam ?
En zal dit uberhaubt gebeuren ?

Ik denk dat de menselijke genenpoel gaat 'vervuilen' omdat alle mensen, niet alleen de sterkste, tegenwoordig voor nakomenlingen kunnen zorgen.
Hiermee wil ik niet zeggen dat de 'rest' allemaal niets is en dat ze beter af dood zouden zijn, maar evolutie is toch bedoeld om diversiteit te krijgen en daaruit de beste variant te laten overleven.
Door de huidige wetenschap zouden mensen die 'normaal' binnen 15 a 20 jaar dood zouden zijn, nu makkelijk 80 kunnen worden.

To the point:
Ik denk, om te kunnen evolueren moet de mens de diversieteit bij zichzelf aanbrengen, dmv 'enhancements' zoals beter zicht, geheugen enz.
Die technologie is er nu nog niet, maar deze komt er in de toekomst zeker wel.

Bij Star Trek TNG(ja ik weet het) zie je de verhaallijn dat de mens ooit verder zal evolueren dan 'The Q'(Ras dat controle heeft over alle dimenties, vrijwel almachtig).
Nu gaat het me er niet om of zoiets nu letterlijk wel of niet zal gebeuren, maar ik zie de mens eerder in een soort Borg evolueren.
Niet dat we iedereen gaan assimilaten en rondcrossen in een blokkendoos, maar dat we ons lichaam gaan 'verbeteren' met techniek en zo voor onze eigen evolutie zorgen.

Op deze manier hebben we er zelf ook nog controle over.

Doordat de techniek vooruit zal gaan zal de mens in de loop der tijd ook vooruit gaan en dus ook 'evolueren'...

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Het aanbrengen van twee bionische armen zodat je bv meer kan tillen is geen evolutie hoor. Jouw kinderen zullen nog steeds 'gewoon' zijn. Er is niets erfelijks aan een paar bionische ogen of weet ik al niet wat.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Ach, de mens is zichzelf al aan het aftakelen sinds we kleren en schoenen dragen...

Niks bionisch, DNA aanpassingen, daar zit toekomst en evolutie in...

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• Defspace
  • Laatst online: 24-12-2025

Defspace

Administrator

Interessant onderwerp.
'enhancements' zoals beter zicht, geheugen enz.
Ach, we zijn daar op sommige punten al behoorlijk mee bezig, denk aan verrekijker, nachtkijker, telescoop, microscoop, computer voor geheugen en noem maar op.

Maar ik begrijp uit jouw verhaal dat je het het liefst in wilt bouwen. :)

Ik denk dat we zeker zo ver gaan dat mensen (lees militairen, politie e.d.) uitbouwingen krijgen, nu al zie je dat de nieuwste generatie militairen behoorlijk is uitgerust met de nieuwste snufjes voor 'aiming' en zulks.

Ik denk zelfs dat het op een gegeven moment mogelijk is ons bewustzijn te transporteren naar een (kwantum) computer. Zodat we het eeuwige leven "on a chip" kunnen krijgen. En ons kunnen voorzien van alle mogelijke snufjes die je maar kan verzinnen.

Probleem altijd in deze is dat ook mensen met kwade bedoelingen deze technieken kunnen "misbruiken" en dat is wel een enge gedachte.

Droid 10029-A0-232CEx aka Defspace signing out.

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:29

Sabbi

je denkt aan mij.

het probleem is dat je natuurlijk niet voor altijd bionische dingen kan blijven inbouwen... dan krijg je het moment dat je zover de-evolueerd dat de mensgeid niet meer instaat is tot de 'basis' dingen van leven... dan zie ik meer toekomst in 'geholpen' evolutie, dmv gen-veranderingen de mensheid zelf evolueren...

ik bedoel, de Q zullen ook niet door een spotane evolutie meer dimensionaal geworden zijn (als ze dat niet waren vanaf het begin) ze zullen op een gegeven moment zo slim zijn geworden dat ze het bij zichzelf veranderden dat ze het konden

Verwijderd

Mmm, dat plastic hart al gezien?
Ik denk dat lichaamsdelen die vervangen kunnen worden ook eens gemaakt worden. Als je zo'n orgaan of zo mist door bv een ongeluk ben je wel rete blij!:) Als mijn hart kapot ging had ik liever een van plastic dan een varkens hart!!!:(
Etc...

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08-2024

akakiwi

I believe in the ruling class.

Jullie zien één ding over het hoofd in mijn opinie.
Wij zijn al als een dolle aan het evolueren.
Kijk maar naar alle grappen die computers uithalen. Wij hoeven ons als mens bijna niet meer bezig te houden met herhalingsacties. Daarvoor worden machines gemaakt, en software geschreven.

Omdat we ons dus niet meer bezig hoeven te houden met die relatief simpele bezigheden, hebben we tijd over om na te denken over problemen die 10 jaar geleden nog niet eens bestonden. Door over nieuwe problemen na te gaan denken verruimen we onze horizon en krijgen we beter inzicht in zaken die nog niet voorgedefinieerd zijn.

Snappie?

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Omdat we ons dus niet meer bezig hoeven te houden met die relatief simpele bezigheden, hebben we tijd over om na te denken over problemen die 10 jaar geleden nog niet eens bestonden. Door over nieuwe problemen na te gaan denken verruimen we onze horizon en krijgen we beter inzicht in zaken die nog niet voorgedefinieerd zijn.

Snappie?
*LOL* leuk geprobeerd maar nee...
De generatie cyclus van een mens is toch langer dan dat er computers zijn...
Dus qua selectie op computers zal het aardig meevallen...

Ik ben het wel met je eens dat we misschien een meer intelectuelere evolutie tegemoet gaan... vind ik prima... maar laten we lichamelijke evolutie niet vergeten...

Dus DNA aanpassingen maar, wel voorzichting doen, anders doe je meer kwaad dan goed aan de DNA strengen...

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Verwijderd

Ik denk toch dat we uiteindelijk een soort Q worden. We zullen wel eerst een soort bionische personen worden, waarna we een manier verzinnen om ons bewustzijn om te zetten op een 'chip'.

Als ultiem wezen zie ik eigenlijk als voorbeeld de boeken van Arthur C. Clarck (Space Odyssey serie). Daarin wordt de hoofdpersoon een wezen van pure energie (correct me if I'm wrong) en kan overal naar heen reizen met ongelooflijke snelheid.

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Q was organisch...

Maar je hebt echt teveel startrek gekeken...

Verwijderd

Topicstarter
[quote
Als ultiem wezen zie ik eigenlijk als voorbeeld de boeken van Arthur C. Clarck (Space Odyssey serie). Daarin wordt de hoofdpersoon een wezen van pure energie (correct me if I'm wrong) en kan overal naar heen reizen met ongelooflijke snelheid.
[/quote]

offtopic:
Sind AC toegegeven had 'relaties' met thaise meisjes te hebben gehad, vind ik het steeds moeilijker om ook maar iets van hem aan te nemen...

..maar dat is eigenlijk hetzelfde als 'The Q'
En alles bestaat toch uit pure energie?
E = MC^2....
Pagina: 1