Toon posts:

[Vista]Mediaportal heeft problemen met sommige zender

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst de situatie;

Gisteren heb ik een TV-kaart gekocht, de Hauppage PVR-150. Kabelabbo van UPC. Installatie verliep prima, Vista Mediacenter herkende alle zenders, alleen vloog er om de 10 minuten uit (vanwege "een door de gebruiker ingesteld onderbrekingspunt", dat was de boodschap, niets over te vinden op GoT en inet) en gaf soms ook een blue screen en reboot (19 foutmeldingen in logboek, allemaal gebeurtenis 7001, hier kom ik ook niet uit)

Omdat dit niet op te lossen was, besloot ik me maar op de alternatieven te storten; bijgeleverde programma WinTV2000. Deze kon echter Nederland 1 en 3 niet vinden, en 2 deed het slecht. Dan maar Mediaportal. Zelfde probleem. De frequenties kloppen precies met de UPC zenderindeling, kanalen kloppen, maar Nederland 1 en 3 geven geen beeld (alleen ruis) en Nederland 2 is zwart-wit met ruisend beeld. RTL4 , SBS doen het bijv. prima, maar TV Noordholland weer niet, terwijl de frequenties wel klopten. In Vista Mediacenter geven deze kanalen echter wel prima beeld :'(

Wie heeft er ervaring met bijv. mediaportal, en wist dit probleem te verhelpen

Specs; Vista Home Premium 32 Bit, 512MB DDR2, AMD 3000+, Gigabyte mobo (S3G-plus), PVR-150, onboard GO 6150, standaard kabelabbo van upc