Toon posts:

[C#] Normale hyperlink met code-behind laten interageren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een applicatie aan het ontwikkelen waarin ik in de business logic tier een html-tabel genereer. In die tabel staat ook een hyperlink.

Nu wil ik graag dat die hyperlink een methode triggered wanneer er op geklikt wordt. Die methode wil ik dan in de code-behind programmeren van de pagina die de business logic tier gebruikt.

Dus:
Ik roep op pagina methode.aspx de business logic tier op, en plaats de tabel die ik terugkrijg op de aspx-pagina. In die tabel staat een link, en nu wil ik dat die link een methode triggered bij de onclick event.

Ik heb al geprobeert door runat="server" toe te voegen en gewoon in de onclick van de a-tag de methode te plaatsen, maar dat werkt blijkbaar niet. Hoe moet ik dit dan wel doen?

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:27

mulder

ik spuug op het trottoir

Een Id en de Runat tag zouden moeten werken, daarna kun je het __doPostback command in het onClick event plaatsen.

oogjes open, snaveltjes dicht

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Is het wel handig om de Business logic de tabel te laten genereren? Meestal geeft de business logic allee wat data ( objecten? ) terug en de Interface laag bepaald dan hoe hij het weer wil geven. Tijdens het displayen van de data kan je dan natuurlijk gewoon WebControls als links toevoegen waar je events aan hangt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Volgens mij is de BL Tier niet de plek om de weergave te genereren. Is het niet beter om een dataset/table samen te stellen die naar je weergave laag (webpagina neem ik aan) en daar dmv een datagrid of html tabel weer te geven? Als je dan een grid gebruikt kun je daar klik commando's in toevoegen (button of linkje)

zoals mijn voorganger zegt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door 4of9 op 14-04-2007 12:29 ]

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...