[Drivers] USB poorten werken niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Hallo, ik zit nu op een laptop waarvan de usb-poorten niet meer werken. Via het programma EVEREST kom ik erachter dat zijn usb poorten van het merk/type: intel 82801db ICH4-m zijn,en heb ik daar vermoedelijk de goede drivers van gedownload. Alleen dit is geen setup bestandje, maar allerlei verschillende extensies..

als ik de bestanden bekijk staat er onder "Type" het volgende:
1-bestand
Beveiligingscatalogus
Setup-gegevens
Vooraf samengestelde setup gegevens

en dat een paar keer meer :P wat moet ik hiermee, waar plaats ik ze? ik zie nergens een readme of iets dergelijks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Installeer de ICH4 chipset drivers van de laptopfabrikant, dan zou het moeten werken. De drivers zouden trouwens standaard in XP moeten zitten, dus bij een herinstallatie zouden ze herkend moeten worden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

die setup-gegevens eindigen waarschijnlijk op .inf?
aangenomen dat je windows XP hebt: open apparaatbeheer (rechter muisknop op 'deze computer' --> beheer --> apparaatbeheer). Zoek je USB-poorten op en klik op 'drivers bijwerken'.
Browse naar de map waar je je losse bestandjes hebt staan en kijk of Windows ze slikt/herkent als goede drivers voor je usb-poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
ze eindigen op *.pnf, ik heb alsnog geprobeerd om via apperaatbeheer de drivers bij te werken, maar na een reboot werkt het nog steeds niet.. ik ga nu op zoek naar de chipset drivers wat Gambieter zei.. mocht iemand anders nog suggesties hebben, graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat is het merk en het typenummer van de laptop? Meestal worden die chipsetdrivers meegeleverd.

[ Voor 32% gewijzigd door gambieter op 13-04-2007 17:16 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
gambieter schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 17:15:
Wat is het merk en het typenummer van de laptop? Meestal worden die chipsetdrivers meegeleverd.
Acer TravelMate 4502LCi
net de chipset drivers geprobeerd, maar ook hier reageert ie niet op
Pagina: 1