Toon posts:

xbox360 en TV kijken op de pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Dames en Heren,

Ik ben reeds het ouderlijk huis ontvlogen, en zit blijelijks op kamers.
Nu zit ik met het volgende probleem (zal het langdraadige verhaal inkorten, omdat het niet zo relevant is voor het probleem.)

Nou goed, waar het opneer komt, ik heb op dit moment geen TV.
Maar wel een PC. Nu wil ik tv kunnen kijken, maar ik heb niet zo'n zin om een TV te kopen, omdat deze over het algemeen slechte kwaliteit hebben en lage resoluties. (ik weet dat het tv signaal ook niet zo denderd is mja.)
Dus ik had zoiets van, nou dan zal ik een tv kaart moeten hebben.
Nu heb ik het een en ander gezoekt hier en daar, en een aantal oudere topic's tegen gekomen.
Maar heb nog steeds niet een andwoord voor wat ik precies moet kopen. Om zo te zeggen, ik zie door de bomen het bos niet meer.

* moet eigenlijk iets hebbe wat ik in me pc stop
* waarmee ik tv kan kijke
* gameconsoles kan aansluiten (xbox, Wii, PS3) op aan kansluiten. (dan bij voorkeur op zo hoog mogelijke resolutie)
* eventueel programma's opnemen.

Dus mijn vraag,
waar kan ik uit kiezen wat aan deze eisen voldoet.
wat zijn de kosten.
waar kan ik het "kopen".

Vriendelijk bedankt voor jullie hulp.

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:15
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 16:34:
Geachte Dames en Heren,

Ik ben reeds het ouderlijk huis ontvlogen, en zit blijelijks op kamers.
Nu zit ik met het volgende probleem (zal het langdraadige verhaal inkorten, omdat het niet zo relevant is voor het probleem.)

Nou goed, waar het opneer komt, ik heb op dit moment geen TV.
Maar wel een PC. Nu wil ik tv kunnen kijken, maar ik heb niet zo'n zin om een TV te kopen, omdat deze over het algemeen slechte kwaliteit hebben en lage resoluties. (ik weet dat het tv signaal ook niet zo denderd is mja.)
Dus ik had zoiets van, nou dan zal ik een tv kaart moeten hebben.
Nu heb ik het een en ander gezoekt hier en daar, en een aantal oudere topic's tegen gekomen.
Maar heb nog steeds niet een andwoord voor wat ik precies moet kopen. Om zo te zeggen, ik zie door de bomen het bos niet meer.

* moet eigenlijk iets hebbe wat ik in me pc stop
* waarmee ik tv kan kijke
* gameconsoles kan aansluiten (xbox, Wii, PS3) op aan kansluiten. (dan bij voorkeur op zo hoog mogelijke resolutie)
* eventueel programma's opnemen.

Dus mijn vraag,
waar kan ik uit kiezen wat aan deze eisen voldoet.
wat zijn de kosten.
waar kan ik het "kopen".

Vriendelijk bedankt voor jullie hulp.
Ongeveer elke tv-kaart heeft een video-ingang voor bij. een gameconsole. Deze bijvoorbeeld, hij kost 30 euri. En je kan er ook mee opnemen.
Afbeeldingslocatie: http://www.thetechgeek.com/images/product_photos/HW-TT-VPCIRC-SB.gif

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
Als je een xbox 360 heb zou ik kijken voor de VGA HD kabel, dan kan je de 360 rechtstreeks op je monitor aansluiten en op de native resolutie van je monitor spelen.

Die video-in is alleen handig voor de Wii omdat deze geen HD resoluties ondersteunt, de ingangen zijn alleen SD.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-02 16:25
Kijk ook in het Xbox media center topic voor informatie daarover. Ik ben er zelf zeer goed over te spreken. Mocht je hier wat mee willen, of er meer info over willen kan je mij ook DM'en. :)

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Gameconsoles via een TV-kaart aansluiten is verre van ideaal, omdat je met een vertraging te maken hebt (door de hardwarematige MPEG-2 compressie). Bovendien zit je met de betaal- en verkrijgbare modellen vast aan S-video, wat er erg karig uitziet.

Je kan je consoles beter direct op je monitor (eventueel met een switchbox) aansluiten. Voor de Xbox360 kan je een VGA kabel kopen, de oude Xbox kan technisch ook VGA maar dat is enorm omslachtig.
De PS3 en de Xbox360 "elite" hebben beide HDMI, wat je dus ook kan aansluiten op de DVI ingang van een LCD monitor.
De Wii is volgens mij niet op een normale manier op een monitor aan te sluiten.

Verreweg het simpelste is volgens mij om gewoon een 2ehands TV voor 50 euro van marktplaats te halen, dan kan je TV kijken en consolen vanaf je luie bank, begrijpen bezoekers het en ben je wsch. ook nog cheaper uit.

This can no longer be ignored.