Toon posts:

Techniek vergelijkingssite.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag Programming experts,

Ik wil een vergelijkingssite maken, iets dergelijks als gsmvergelijker.nl. Mijn PHP en SQL kennis is minimaal, ik maak nu vooral gebruik van Mambo. Ik kan geen Componenten/mambots vinden die deze functie ondersteunen. Ik zal dus waarschijnlijk zelf iets moeten gaan programmeren of bestaat er al een complete oplossing die ik zou kunnen gebruiken?

Mocht er geen complete oplossing zijn, is het dan voor een programmeer leek mogelijk iets dergelijks te maken of moet je hiervoor een Programming expert zijn?

Samengevat: Ik kan de eerste stap in de goede richting niet vinden. Wie heeft er tips/tutorials/artikelen zodat ik mij wat beter in de materie kan gaan verdiepen.

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-11 10:08
Volgens mij is het redelijk basic databases kennis. Als je snapt hoe je met bv php een sql database kan aanspreken ben je al een heel eind. Mijn ervaring is dat boeken het beste werken. Dus op naar de bieb!

Hallo met Tim

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:54

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tja, dergelijke dingen zijn helemaal niet zo triviaal als je vermoed. Een vergelijkingsmodule plugin voor mambo schrijven is niet iets waar je mee begint om een taal of techniek onder de knie te krijgen. Ik denk dat je voor jezelf een ander doel moet stellen. Wil je php/sql onder de knie krijgen, doe mambo dan weg en ga gewoon wat expirimenteren met kleine dingetjes. Wil je een vergelijkingssite opzetten, ga dan naar een freelance meeting plek en kijk of je iemand in kunt huren.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'