Office 2007 VUP - moet je eerst oude versie installeren?

Pagina: 1
Acties:

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Ik heb een licentie voor Office XP. Nu wil ik Office 2007 kopen en mag ik dus officieel de "Upgrade" kopen (VUP heet dat officieel).

Moet ik nu elke keer als ik m'n pc opnieuw installeer per se eerst Office XP installeren? Of is het voldoende als ik de license/key/cd in de buurt heb?

Dat zou namelijk een vrij goede reden zijn om geen "Upgrade" te willen...

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Yup, ie moet geinstalleerd en gevalideerd zijn :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Maar dat zuigt toch enorm? Mijn ervaring met upgraden van MS producten is dat het meestal een bende wordt...

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Burat schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 16:14:
Maar dat zuigt toch enorm? Mijn ervaring met upgraden van MS producten is dat het meestal een bende wordt...
Dat is het juist met die upgrade, het is een upgrade.

Upgrade je een auto krijg je ook geen volledig nieuwe auto he ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Snakiej schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 16:28:
[...]

Dat is echt onzin. Een upgrade betekent dat je korting krijgt omdat je al een keer veel geld hebt uitgegeven aan een vorige versie van hetzelfde product.

Dus: je ruilt je Golf IV in tegen een Golf V en je hoeft maar de helft te betalen.

• DaRace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
Ik heb geen ervaring met deze specifieke update, maar mijn ervaring is dat de setup van de nieuwe versie gewoon om de cd en/of key van de oude vraagt, en dat je echt niet eerst de oude versie hoeft te installeren.

Zou lekker zijn als je Office97 had, dan de update naar 2002, 2003, 2007. Dan moet je zeker 4 paketten over elkaar heen installeren!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Snakiej schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 16:28:
[...]

Bij Windows hoeft dat niet perse, mijn upgrade versie van XP wilde alleen de installatie CD van een product zien waarvoor de upgrade was gekocht.

Waarom vraag je het niet even na bij Microsoft?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

de MS website zegt:
Is there be upgrade pricing for Office Standard 2007?

Yes. Office Standard 2007 will be available in both upgrade and new-user versions. The upgrade version will require that you own a qualifying prior version of the Microsoft Office system.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Dat zegt echter weer niets over het wel of niet geinstalleerd moeten hebben van de oude versie...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

You must own, dus dat lees ik als je moet een versie in je bezit hebben, niet noodzakerlijkwijs geinstalleerd. Maar MS bellen is het handigst lijkt me.

• Evil Genius
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-05 10:29
Bij een upgrade is het zo dat je een originele licentie (dus cd) nodig hebt. Je hoeft het pakket niet geïnstalleerd op je pc te hebben. Kijk wel even wat voor licentie je hebt, want de upgrade vanaf een studenten editie lijkt niet goed te gaan en Works daar in tegen wel weer. Nou ja, ik denk dat onderstaande de lading wel dekt.

Een quote uit een nieuwsgroep
I tried to install Office 2007 Standard and a message was displayed indicating that there was no previous version of Office installed. The message advised that I should insert the CD from my previous version of Office or "browse" to where the program was installed on my PC. I tried inserting my Office XP CD, and it was not recognized. I even installed Office XP and then tried the upgrade and still no luck.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:51
Als je 2007 installeert zal ie waarschijnlijk gewoon vragen of de oude versie ge-deinstalleert mag worden, en aangezien bij recente Office versies een hele goede installer zit heb je daar geen probleem.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mijn ervaring is dat ik het eerst geinstalleerd moest hebben en daarna kon je het product gebruiken. ik heb namelijk mijn oude HP Office Pro 2003 lic naar 2007 versie geupgrade. Netals de Vista upgrade moest ik eerst de boel installeren en daarna was het in orde.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Ik heb het intussen getest. Ik heb Microsoft Office 2007 VUP gekocht en geinstalleerd op een "schone" Vista installatie. Hij vroeg om een upgrade-waardig medium, ik heb mijn MS Works 8 CD erin gedaan en hij installeerde.

Je hoeft dus NIET iets te installeren om te kunnen upgraden, een origineel medium is voldoende :).

Pagina: 1