Ik probeer mijn toetsen te capturen met vb.net alsook mijn muisklik maar loop tegen volgend probleem aan:
"Een aanroep naar PInvoke-functie Paralellepoort Data Parser!Paralellepoort _Data_Parser.Form1::GetAsyncKeyState heeft de stack in onbalans gebracht. Dit komt waarschijnlijk doordat de PInvoke-handtekening met begeleiding niet overeenkomt met de doelhandtekening zonder begeleiding. Controleer of de aanroepconventie en parameters van de PInvoke-handtekening overeenkomen met de doelhandtekening zonder begeleiding."
Geweldige foutmelding! Als ik wist wat het betekende...
Google weet ook weinig te vertellen hierover...
Stukje code
Wie ziet het probleem?
Het rare is dat ik deze code al had en hij volgens mij onder xp toen wel werkte (al is het een ander project), draai nu Vista...
edit: Titel: "PInvoke functie problemen" vergeten
"Een aanroep naar PInvoke-functie Paralellepoort Data Parser!Paralellepoort _Data_Parser.Form1::GetAsyncKeyState heeft de stack in onbalans gebracht. Dit komt waarschijnlijk doordat de PInvoke-handtekening met begeleiding niet overeenkomt met de doelhandtekening zonder begeleiding. Controleer of de aanroepconventie en parameters van de PInvoke-handtekening overeenkomen met de doelhandtekening zonder begeleiding."
Geweldige foutmelding! Als ik wist wat het betekende...
Google weet ook weinig te vertellen hierover...
Stukje code
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| Public Declare Function GetAsyncKeyState Lib "user32.dll" Alias "user32" _ (ByVal vKey As Integer) As Integer Private Sub TimerToetsen_Tick(ByVal sender As System.Object, _ ByVal e As System.EventArgs) Handles TimerToetsen.Tick Dim result As Integer Dim keyboard() As String 'array met aanslagen Dim tel As Integer 'teller voor het toevoegen van aanslagen in de array For i As Integer = 1 To 255 result = 0 result = GetAsyncKeyState(i) [b]'hier gaat hij de fout in[/b] If result = -32767 Then ReDim Preserve keyboard(tel) keyboard(tel) = Chr(i) tel += 1 End If Next End Sub |
Wie ziet het probleem?
Het rare is dat ik deze code al had en hij volgens mij onder xp toen wel werkte (al is het een ander project), draai nu Vista...
edit: Titel: "PInvoke functie problemen" vergeten
Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama