Te warm of hardware problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 372 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Master_SplinteR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-03-2025
Pc van een vriend van me valt telkens uit maar het is heel verschillend. Meestal tijdens tijdens het kijken van films of als er teveel internet pagina's ge-opent zijn tegelijk.

ik ben er mee naar een kleine computer zaakje gegaan en heb me kast daar achter gelaten. ze hebben er naar gekeken en hebben gezegt dat het aan de video kaart lag. en die zij dat de pc telkens opnieuw opstarten omdat er wat mis was met de video kaart, dus video kaart vervangen met een ati radeon 9950 als nog blijft hij uitvallen.

ik zelf denk dat het de warmte is want ik heb asus probe geinstalleert en CPU is 46 graden en Mobo 35 graden.

maar misschien hebben jullie nog wat andere opties wat het kan zijn.

het is een fuji siemens:

Mobo: P4GE-FSC
CPU: Intel Celeron 2,6 GHz socket 478
Geheugen: 1x 512 MB DDR PC2700, 166 Mhz
voeding: standaard
2 stuks hardisks en 2 cd-rom drives.

er zit alleen een processor koeler in en de koeling via de voeding.

voor de rest is er geen mogelijk heid via de voorkant van de kast te koelen

ik hoop dat jullie hier wat aan hebben en dat jullie ons probleem kunnen verhelpen.

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Draai een tijdje met de kast open om te zien of het aan de temperatuur ligt. Geheugen is ook een mogelijke oorzaak, neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door en post hier je bevindingen, mocht het allemaal niet helpen.

Succes!

public void ik()

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:00

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Doe eens memtest86 uitvoeren, kan ook best zijn dat je geheugenreepje brak is.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 22:46

SA007

Moderator Tweaking
Mem lijkt mij idd een goede oorzaak.

Om temp echt uit te sluiten kan je je kast openzetten met een tafelventilator ervoor, als hij dan nog uitvalt is het zeker niet temp (tenzij de processor ofzo compleet geisoleerd door stof ofzo :))

• Master_SplinteR
want als de pc gewoon bijna nix doen blijft hij een hele tijd gewoon draaiende maar zodra je iets zwaarders gaat doen als te veel vensters open gooien of film kijken kapt die er in een keer mee.

dat ligt dan dus aan brakke mem

heb hier geen lege cd's of floppy's dus kan het jammer genoeg niet testen

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-12-2025
heb je spare-mem? dan kan je zo testen?

Klink idd als mem probleem, maybe een error/fout in je event log?

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

• Master_SplinteR
hmm in ga dan nogwel in de eventlog kijken ja, ik heb memtest86 3.3 er over heen gehaalt en die heeft helemaal nix gevonden.

heb er fannetjes voor dus die ga ik ook nog in de kast zetten, maar het is nogal raar probleem.
Pagina: 1