Toon posts:

[XP] Kan niet meer aanmelden in XP na inactiviteit*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds een tijdje een vreemd probleem met mijn XP home versie:
Als ik een tijdje inactief ben komt hij in het aanmeldscherm, tot zover niets vreemds maar als ik me dan wil aanmelden herkent hij (9 van de 10 keer) mijn wachtwoord niet meer. Bij de andere accounts welke helemaal geen wachtwoord hebben wordt ook plots om een wachtwoord gevraagd.
Ik heb al geprobeerd om de schermbeveiliging en engergiebeheer uit te schakelen maar hij blijft toch na inactiviteit in het aanmeldscherm terugkomen en voorheen was dit ook geen enkel probleem.
Ik heb al gezocht in dit forum en op Google maar kom dit probleem nergens tegen. Microsoft zelf helpt me ook niet zonder betaling.
Weet iemand van jullie een oplossing of herkent iemand dit probleem?

mvg
Lara

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Virus gescant?

[extreem]format?[/extreem]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Ja virus gescand, hij vond maar 1 ding en dat was de BearShare installer (die staat nu in quarantaine)
Ook Adaware laten draaien die vond alleen maar tracking cookies, staan ook in quarantaine.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg dit probleem niet opgelost, weet iemand een opslossing?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Er is een programma om paswoorden te kraken, misschien is dat handig : http://downloads.sourcefo...e=1171919289&big_mirror=0

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoef geen password te kraken want als ik mijn pc herstart doet mijn password het gewoon weer, alleen als hij op de screensaver staat en ik druk op een toets komt hij met het welkomstscherm (aanmeld scherm) en DAN werkt mijn password niet meer! en hij vraagt ook passwords bij de andere accounts (die helemaal geen password hoeven in te geven)
Kent iemand dit probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee?

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb je je screensaver(s) al opnieuw geinstalleerd ? Eventueel met een reboot tussen de remove en install door ?

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Verwijderd

Foute screensaver die uit is op wachtwoorden door vals inlogscherm te geven?
Voor de zekerheid laat deze software (ook trail) http://www.nod32.nl en spybot s&d http://www.safer-networking.org/nl/index.html scannen en verander je wachtwoord en laat deze niet hetzelfde zijn als je overige wachtwoorden die je online gebruikt voor bv mail, paypal , enz was dit wel het geval verander deze dan ook eens.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 22:02 ]

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-02 15:46
ja...
Gaat het om een standaard windows screensaver, of iets wat je achteraf geinstalleerd hebt, en wat met een hoop reclame kwam?

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
Gaat je toetsenbordindeling niet de mist in? Heb ik ook al eens voorgehad. Tik je wachtwoord eens op met een qwerty layout.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
mandroid schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:58:
Gaat je toetsenbordindeling niet de mist in? Heb ik ook al eens voorgehad. Tik je wachtwoord eens op met een qwerty layout.
inderdaad: daar denk ik ook aan (iets met het keyboard: andere layout, CAPS, Num lock (laptop?),.. ):
Doe eens 2x ctrl-alt-del op het aanlogscherm...
dan krijg je als het goed is het "traditionele" aanlogscherm, waar je een (leesbaar) inputveld voor de gebruikersnaam hebt. Probeer daar eens je wachtwoord (gedeeltelijk) in te typen...

[ Voor 6% gewijzigd door the_stickie op 29-05-2007 22:05 ]

Verwijderd

Ik heb dit probleem nog steeds (of weer want het is een tijd niet voorgevallen en de laatste weken gebeurt het weer)

kort samengevat:
Na 60 min inactiviteit springt hij op de windows screensaver en als ik op een toets druk komt het welkomstscherm (zo ingesteld bij beeldscherminstellingen)
Bij ALLE 4 de accounts wordt dan om een wachtwoord gevraagd (terwijl maar 2 accounts een wachtwoord hebben) bovendien worden de wachtwoorden soms niet herkend.
Soms gaat het goed en soms niet. Vaak gaat het goed als ik alleen de pijltjes toets gebruik om naar de betreffende account te gaan in in te loggen maar soms ook niet.

iemand dit probleem vaker tegen gekomen?

Ik dacht eerst ook dat het aan mijn (logitech) toetsenbord lag maar het is al vreemd dat "windows" bij elk account om een wachtwoord gaat vragen.

gr,
Marian

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Format toch het beste ? Als Windows raar begint te doen...
En wat leveren de scans met Spybot S&D,... op ?
Werkt het klassieke inlogscherm wel ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-02 16:32
zitten er rare tekens in je wachtwoord? zoals vraagteken ofzo? dan moet je als je wachtwoord niet werkt ff control + shift indrukken.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Pagina: 1