[opnemen] Microfoon ingang kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• schaap2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-01-2025
Hallo,

Ik gebruik hier een Laptop met ingebouwde geluidskaart, en wel, jaja een Realtek Alc250!
Deze heeft helaas alleen een microfoon ingang en een headphone out, verder niets.

Op mijn synthesizer maak ik wel eens nummers, en meestal neem ik die op met de mic ingang van mijn laptop.
Dit doe ik als volgt: een kabel vanuit de headphone out van de synth > micingang (stereokabel 3.5mm)

Tot voor kort lukte dit altijd goed, maar helaas werkt dit niet meer, want of het er komt geen signaal binnen of het signaalmetertje is helemaal "vol", maar in beide gevallen hoor ik niets in de opname, behalve een "tik" geluid af en toe.

Ik dacht dat het lag aan mijn drivers die ik pas opnieuw geïnstalleerd heb (realtek v. 3.99) , maar dat kan niet zijn aangezien ik daarna ook nog oudere versies en zelfs de versie van Via heb geïnstalleerd.

Zou het kunnen dat ik mijn microfooningang "opgeblazen" of in iedergeval gesloopt heb of is er iets anders aan de hand?

_/-\o_

Verwijderd

Dom idee maar sluit eens een mic aan op de ingang, kijk of je dan geluid hebt. Weet je in ieder geval of je in de laptop moet zoeken of erbuiten. Verder niet stiekem na het herinstalleren de mic op dempen gezet in de software of met de +20dB gain lopen spelen in de drivers?
Als je hier niets mee kunt oplossen, verse install windows proberen en dan nog geen succes? Externe geluidskaarten met een MIDI aansluiting opzoeken in de pricewatch (ervan uitgaande dat je keyboard met MIDI overweg kan).

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:58
waarschijnlijk komt het signaal versterkt uit je keyboard en kan je mic ingang daar niet tegen, probeer het eens met het volume van je keyboard heel laag (2 van 10) of idd met een microfoon,

optie 2 is het instellen van je mic ingang als een line-in, kan waarschijnlijk via je drivers

• schaap2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-01-2025
Bedankt voor de reacties,

ik was inderdaad vergeten dat zelfs een microfoon niet meer werkt, dus ik denk dat ik binnenkort maar even een live cd met linux ga draaien, wieweet werkt alles daar wel. Het is namelijk teveel moeite om voor een "onwaarschijnlijk" iets de hele laptop opnieuw te installeren..

Als de micinput stuk zou zijn, dan heb ik gelukkig geen kaart met midi nodig, want daarvoor heb ik een usb > midi converter. Ik wil dan direct een goede gaan kopen (voor van alles, dus zal wel audigy 2 zs zijn) Weet iemand of de Creative X-Fi ook nog uit gaat komen in standaard pcmcia formaat? Hij komt namelijk wel uit op expresscard geloof ik...

Ik houd jullie op de hoogte.

update:
Geluidskaart is gewoon beschadigd, begint nu ook al te kraken als ik het volume in windows wijzig....

Iemand advies voor een externe soundcard voor een niet te gekke prijs? Bedankt vast!

[ Voor 13% gewijzigd door schaap2005 op 14-04-2007 19:18 ]