Hardware:
P5W Deluxe Asus MOBO
Core 2 Duo 6600
Maxtor 6BXX SATA schijf
Probleem:
Als ik windows XP probeer te installeren op de desbetreffende schijf krijg ik steeds de volgende melding: "To install Windows Xp on the partition you selected, Setup must write some startup files to the following disk: 286182 MB Disk 0 at Id 0 on bus 0 on atapi (MBR)
However this disk does not contain a Windows XP-compatible partition"
De HD staat aangesloten via een nieuwe SATA kabel op de Intel ICH7R controller, die ingesteld staat op standaard IDE (geen raid modus) Aansluiten op de Silicon of Jmicron SATA poortjes veroorzaakt exact dezelfde error.
Wat ik heb geprobeerd:
chkdsk laten runnen
Maxtor HD tool in dos laten draaien om te scannen op errors (niets gevonden)
Correcte raid drivers installeren tijdens het laten v/d setup van XP.
Low level format gedaan
Nieuwe NTFS partitie aangemaakt.
Maar nog steeds blijft de error terugkomen. Zoeken op de error heeft weinig zin aangezien vrijwel niemand echt de oorzaak kan aangeven.
Heeft iemand hier ooit ervaringen mee gehad? En hoe zou je dit op kunnen lossen?
P5W Deluxe Asus MOBO
Core 2 Duo 6600
Maxtor 6BXX SATA schijf
Probleem:
Als ik windows XP probeer te installeren op de desbetreffende schijf krijg ik steeds de volgende melding: "To install Windows Xp on the partition you selected, Setup must write some startup files to the following disk: 286182 MB Disk 0 at Id 0 on bus 0 on atapi (MBR)
However this disk does not contain a Windows XP-compatible partition"
De HD staat aangesloten via een nieuwe SATA kabel op de Intel ICH7R controller, die ingesteld staat op standaard IDE (geen raid modus) Aansluiten op de Silicon of Jmicron SATA poortjes veroorzaakt exact dezelfde error.
Wat ik heb geprobeerd:
chkdsk laten runnen
Maxtor HD tool in dos laten draaien om te scannen op errors (niets gevonden)
Correcte raid drivers installeren tijdens het laten v/d setup van XP.
Low level format gedaan
Nieuwe NTFS partitie aangemaakt.
Maar nog steeds blijft de error terugkomen. Zoeken op de error heeft weinig zin aangezien vrijwel niemand echt de oorzaak kan aangeven.
Heeft iemand hier ooit ervaringen mee gehad? En hoe zou je dit op kunnen lossen?