vreemde moderatie

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2024
2 (Inzichtvol) http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1989874

Even los van het feit dat degene die mijn reactie (terecht op -1) op flamebait gezet heeft duidelijk geen gevoel heeft voor sarcasme, aangezien het eigenlijk gewoon een offtopic beoordeling had moeten zijn.
Is het dus blijkbaar wel inzichtvol als je je slechts deels ontopic reactie lardeert met ongenuanceerde anti-Bush, anti-Microsoft en als neusje van de zalm, anti-betalen-voor-je-muziek verwijzingen.
Toen er nog kinderen aan de knoppen zaten hier, had ik er geen opmerking over geplaatst in dit forum, maar een dergelijke beoordeling van door jullie geselecteerde goede/serieuze modders vind ik ronduit beschamend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Idd ben het met je eens. Ik kom sindskort veel vaker van zulk soort dingen tegen (zat me ook al te ergeren aan sommige posts in dat topic en de bijbehorend emoderaties) . Enige wat we kunnen doen is denk ik hopen tot dat nieuwe moderatiesysteem snel klaar is, want nu wordt elke post kennelijk maar door 1 iemand gemodereerd en daarna kijkt niemand er meer naar.

[ Voor 16% gewijzigd door Palomar op 13-04-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bent het met je eens Rene59. Ik heb me er ook aan gestoord dat jouw weliswaar cynische, maar ook terechte relativerende reactie een flamebait krijgt, terwijl de post met een echte flamebait, een +2 inzichtvol krijgt.

Helaas... mijn -1 en +1 die ik uitgedeeld heb waren nog niet genoeg. Maar wacht nog even tot vanavond. De afgelopen dagen heb ik het gevoel gekregen dat de betere moderators 's avonds actief zijn.

Ik weet trouwens niet of je dit soort effecten ooit helemaal op kunt lossen. VS-bashing lijkt op dit moment de national sport te zijn geworden... en dat zie je dan ook terug in de moderaties, zij het in mindere mate.

Van de andere kant... in het oude systeem stonden alle VS-bashing waarschijnlijk al op +4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Een echte flamebait? Er staat gewoon in (onderbouwd) wat daar in sommige regio's gemeengoed aan het worden is. Dit staat dan ook bevoorbeeld in gewone Amerikaanse kranten. De echte flamebait is de reactie die erop volgt.
Dat je het er niet mee eens bent dat Bush op die manier erbij betrokken wordt... is jouw probleem. Je hoeft het niet altijd correct neer te zetten wat in feite een vreemde toestand is. En hier wordt het dan wel correct neergezet. :)

En in het oude systeem stond VS-bashing niet op +4, het staat altijd op de plek die het krijgt op basis van argumentatie. Dus AHBdV, jouw post zou gewoon op 0 komen (want ononderbouwd).

[ Voor 3% gewijzigd door Delerium op 13-04-2007 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik heb de betreffende reactie nog eens goed gelezen, maar ik kan die onderbouwing waar je over spreekt toch echt niet vinden. Of het moet zo zijn dat je de ervaring van een studente die op haar vingers getikt werd bij een gastgezin beschouwen als onderbouwing...
Ik zou het overigens erg knap vinden als iemand in 7 regels tekst kan uitleggen wat er mis is met Bush, Microsoft en betalen voor muziek. Laat staan onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 13:29

botoo

💀 too old to die young

Als ik het wel heb dan schetst capricornus een praktijkvoorbeeld uit de huidige Amerikaanse wens om werkelijk 'free' materiaal te gebruiken en dat dit zo doorgezet word (software t/m MP3 bestandjes) dat het in de heersende Hollandse beleving wat overtrokken overkomt.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ecteinascidin schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 17:37:
En in het oude systeem stond VS-bashing niet op +4, het staat altijd op de plek die het krijgt op basis van argumentatie.
Oh... En DAAROM hadden jullie een nieuw moderatie systeem ingevoerd. Omdat het vorige zo goed werkte! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_revisited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-03-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 01:18:
[...]

Oh... En DAAROM hadden jullie een nieuw moderatie systeem ingevoerd. Omdat het vorige zo goed werkte! 8)7
Bij zowat elke post vraag ik me weer af; als je het zo oneens bent met de gang van zaken, waarom kom je dan telkens terug? Als ik het op een plaats helemaal niet naar mijn zin heb dan maak ik dat kenbaar en wordt er dan niets aan gedaan dan verlaat ik die plaats. Het lijkt erop dat jij altijd iets te schoppen moet hebben. In dat opzicht vrees ik dat er altijd wel dergelijke mensen zullen blijven.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

TMF heeft een traditie dat alle invalshoeken bespreekbaar zijn Neo_revisited, en in dat kader zijn de alle onderbouwde, kritische en/of meedenkende reacties welkom, dus ook die van AHBdV.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind toch ook echt wel dat die reactie niet kan, het bash gedeelte tot daar toe, maar het mp3 gedeelte vind ik niet kunnen. Als hij het nu als neutrale mededeling had gegeven, geen probleem, maar hier schets hij de situatie alsof illegaal mp3's downloaden heel natuurlijk is. Terwijl het nog altijd tegen de wet blijft. (en nee, ik ben absoluut geen RIAA voorstander ofzo) Buiten het feit dat de overgrote meerderheid van de mensen hier toch wel liever wel zou betalen, als het tenmiste fatsoenlijke prijzen zouden zijn, denk ik dat het geen strak plan is om op tweakers de atmosfeer te scheppen dat je abnormaal bent als je voor je mp3's betaalt!
Ik denk dus dat we echt moeten oppassen dat we niet die richting uitgaan. Dat betekent uiteraard niet dat er niet over gepraat kan worden, maar als het illegale als 'normaal' en het legale als 'abnormaal' wordt bestempeld, zijn we toch echt wel fout bezig denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik lees de bash er ei'k niet zo in, ik zie meer een voorbeeld uit de praktijk aldaar. Dat er '(Bush) middens' genoemd word komt op mij meer over als typering van het beleid van de huidige regering (met Bush aan het roer) en de (overdreven?) aanwezige angst aldaar om iets fout te doen (koop maar liever veilig via iTunes).

Overigens kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat de Hollandse sfeer idd zo is dat het mp3's gratis downloaden normaal is. Dankzij het feit van de gebrekkige auteursrechtwetten en de kreupele 'slagvaardigheid' van de Nederlandse regering, is het downloaden hier niet illegaal, en dank zij de lobby en scraapcultuur van de vele heffingen-organisaties krijgen de mensen een verdedigbaar excuus. Niet illegaal betekend overigens nog niet dat het eerlijk is t.o.v. de artiesten, maar dat is een andere discussie (met gruwelijk veel eigen meningen).

Juist door het verschil weer te geven tussen de nederlandse opvattingen (en gebrekkige wetgeving) en de amerikaanse wetgeving, is het imho(!) geen bashen maar een praktijkvoorbeeld.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Botoo:
Ik heb me inderdaad wat fout verwoord: Het bashen zie ik inderdaad ook niet echt.

Over de mp3's: In België liggen de zaken wat anders dan in Nederland, maar ik denk dat we allemaal wel beseffen dat er wel ergens een oplossing moet komen voor het probleem dat er toch wel bestaat rond het gratis downloaden van mp3's. En dat iedereen beseft dat het gewoon niet werkt als iedereen alleen gratis muziek download (de artieste moeten toch ergens van leven?). Dus, om op Tweakers nu een klimaat te creëren waar je abnormaal bent als je voor je muziek betaald vind ik eigenlijk een heel foute zaak. En deze reactie is er een die dat klimaat erg hard steunt.
Ik denk dus echt dat 'de wereld' een duidelijk signaal moet geven dat er een oplossing moet komen voor dit probleem. En op Tweakers moet daar zeker en vast over gediscusieerd worden en kunnen worden. En als je dan dus een klimaat hebt waar het superabnormaal is om te betalen voor muziek kan je zo'n discussie nooit voeren. Vandaar dus mijn betoog om dit type reacties niet zomaar te laten passeren.
En ja, je kan steunen op een wetgeving die zegt dat het niet illegaal is, maar ik vind dat een beetje flauw, omdat we allemaal goed genoeg weten dat het eigenlijk wel fout is. (Hoewel, ik herhaal, ik zelf zeker onderdeel ben van deze cultuur :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

De auteursrechten zijn in Nederland niet goed geregeld en als mensen dankbaar gebruik blijven maken van de gaten in de wetgeving en zich (deels terecht) verschuilen achter de (imho oneerlijke) heffingen, dan komen we er uiteindelijk vanzelf achter dat artiesten e.d. niet van lucht kunnen leven en dan zal deze vorm van muziek/film maken en uitbrengen verdwijnen.

Ik ben het met je eens dat Tweakers een steentje bij kan dragen in de bewustwording en mogelijk ook mee kan denken aan een oplossing. Helaas is onze politiek te weinig geinteresseerd in deze problematiek of zijn ze domweg niet in staat om het goed op de rail te krijgen (imo een beetje van beide).

Tweakers.net heeft begin 2005 een stuk gepubliceerd Downloaden van muziek: hele en halve waarheden waari o.m. de vreemde gang van zaken van de heffingen aangekaart werd. Uiteindelijk is er een balletje gaan rollen en heeft PCM of PC-Active ook e.e.a. onderzocht, gepubliceerd en vragen gesteld wat uiteindelijk wel bij de regering is aangekomen.
Ook is er een uitgebreid stuk geweest over Alternatieve modellen voor auteursrecht. We, en daarmee bedoel ik zowel redactie als users mee, zijn dus wel bezig met de materie, maar zoals reeds eerder uitgelegd werkt onze regering niet bijzonder vlot mee.

Al bij al is het een lastige materie en hoe langer we wachten, hoe moeilijker het word om een oplossing te vinden die voor alle partijen aanvaardbaar is, e totdat die oplossing er is zijn we overgeleverd aan de diverse graaistichtigen die te veel aan zichzelf denken en te weinig aan de belangen waar ze voor op zouden moeten komen :( en dan vind ik het niet vreemd dat er een 'ik download gratis' reactie komt vanuit de bevolking terwijl de meeste mensen afaik best wel bereid zijn om een billijk bedrag te betalen zolang ze niet het gevoel hebben aan alle kanten geplukt te worden . . .

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1