Toon posts:

How to restore explorer.exe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

De laptop van een kennis was geïnfecteerd en ik heb mbv NOD32 zijn laptop gescand, na een uur was de laptop geschoond, dan moest ik hem opnieuw opstarten. Ik krijg nu alleen de achtergrond te zien – geen startknop bij windows xp.

Met behulp van Crtl+Alt+Del heb ik taakmanager geopend om toch toegang te krijgen tot de laptop: ik zag in die lijst geen explorer.exe

Ik denk dat dat bestand is verwijderd door het anti-virus programma, daarom krijg ik de start pagina van windows xp niet te zien.

Ik dacht dat ik kon mbv systeemherstel het systeem terug zetten, maar dat was ook niet gelukt. En de vriend heeft de herstel cd niet meer.

Ik vraag mij af hoe ik kan dat bestand terug winnen: explorer.exe

Is het niet mogelijk om via een andere windows xp cd dat bestand te kopiëren, en dan in de geschikte folder gooien?

Of enig andere alternatief?

Alvast bedankt.

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
probeer eens bij taakbeheer: Bestand -> Uitvoeren -> typ: "explorer" -> OK

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-03 12:38
Probeer eerst eens of explorer wel écht weg is, of gewoon niet gestart wordt. Ga naar taakmanager, nieuwe taak en type "explorer.exe" Het kan dat Windows niet meer helemaal snapt dat explorer je shell is.

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-03 09:59

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Heb je al geprobeerd om via uitvoeren (<WINDOWS-TOETS>+R ) explorer.exe op te starten? Anders gewoon Explorer.exe kopiëren van een andere pc. (bv via netwerk ofzo)

Verder,. mocht dit allemaal niet meer baten gewoon lekker opnieuw installeren. Leen/download een cd met dezelfde versie als vermeld op je licentie stickertje wat op je pc zit, installeer deze en gebruik de license key die op je stickertje staat... ;)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-02 18:18
Probeer eens te booten in veilige modus...

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-03 11:49
"CTRL-ALT-DEL" --> "New task (run...)" --> "c:\windows\explorer.exe"

Werkt ook niet? Het bestand is hidden dus je zult um door te bladeren niet zien staan. Anders ff LIVE-CDtje fikken en explorer van een andere windows erop gooien. (Let wel dat het gelijke SP# is)

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-03 18:11
Oooh, je PC werkt ook best zonder explorer.exe hoor :P Via Task Manager gewoon even cmd starten, vanuit daar kan je gewoon alles draaien.

Als je het tóch 'nodig' hebt, via Recovery Console op je XP CD gewoon weer terug zetten, lijkt me. (zoek google voor instructies)

Oh, en áls je m terug zet, idd wel even goede SP# pakken :P

[ Voor 10% gewijzigd door Zsub op 13-04-2007 14:35 ]

Pagina: 1