Toon posts:

Wilkeurige framedrops in games met Geforce 7950GT

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik heb sinds een maand een nieuwe PC (http://www.alternate.nl/h...=SPGV06&showTechData=true en ik heb in sommige games er problemen mee. Als ik bijvoorbeeld Rainbow Six Vegas wil spelen of Medieval Total War heb ik wel eens dat het spel het vloeiend doet, maar dat hij bijvoorbeeld na 5 minuten vloeiend draaien inkakt naar een framerate van 10 voor 20 seconden en dan ineens weer gaat naar de vloeiende framerate. Dit heb ik in verschillende games maar niet allemaal. Ik zut met de handen in het haar omdat ik niet weet waar ik moet beginnen na het updaten van alle drivers en het lager instellen van graphics in de betreffende games, maar niets helpt. Ik gebruik Windows XP en de 93.71 Nvidia Driver met de 7950GT. Het is erg vervelend allemaal om een nieuwe PC te hebben met een videokaart en framedrops te hebben in games die voor de framedrop na enkele seconden vloeiend spelen ineens onspeelbaar zijn.

Alvast bedankt voor de hulp

M.v.G Eloy Dorst

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2007 14:15 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Hoeveel RAM heb je? Mischien swap je.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 gig RAM DDR2

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 21:29
Framedrops zal je altijd hebben.. heb je al eens een nieuwe windows installatie geprobeerd? Misschien is er iets misgelopen.

Verwijderd

Wordt je graka niet te heet?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2007 14:22 . Reden: TYPO ]

Verwijderd

Topicstarter
Deze PC is gisteren 5x geformatteerd door een paar fouten van mijn kant en een paar fouten van windows. Hiervoor gebruikte ik Vista en ik verwachte dus dat het een Vista Driver probleem zou zijn met wilkeurige framedrops voor 20 seconden. Maar het probleem is dat het niet van 50 naar 40 gaat bijv omdat je daar geen last van hebt, maar van vloeiend naar echt heel erg haperent voor een halve minuut. Met de nieuwste drivers + XP zou ik verwachten dat het niet aan de windows of de drivers ligt.

@Dasparx

ik zal de tempraturen nu wel even gaan testen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2007 14:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje rondgekeken met tempraturen. Ik zie dus in mijn Nvidia contolpannel dat er een vertraginsdrempel is. Mijn videokaart gaat over de 100 graden merk ik en van wat ik teste zat hij er "nog" niet aan de vertragingsdrempel. Waarscheinlijk als het dus voorkomt is het een overhitte videokaart en gaat hij over de 130 graden vertragingsdrempel heen. . Mijn subwoover stond recht naast de zijkant van de kast waar gaten in zaten naast de videokaart en die blokkeerde de boel, die heb ik even weggehaalt. Als het nog een keer voorkomt zal ik de zijkant van de kast open laten. Zijn er nog wat andere methodes om overhitting tegen te gaan? (ik clock mijn kaart liever niet lager natuurlijk).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2007 14:47 ]

Verwijderd

Heb je wel airflow in je kast? Als je geen aparte intake-fan hebt, krijgt je hardware niet genoeg koude lucht en gaat het oververhitten. Is voor je harde schijf ook niet erg goed trouwens...

Verwijderd

Topicstarter
Er zit volgens mij een fan aan de binnenkant ja op de CPU. Ik heb de kast open gemaakt en ik ga wat games spelen met open kast, kijken of hij weer het limiet haalt.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2007 15:07 ]

Verwijderd

Ja, dat mag je hopen :+
Maar is er ook een fan in de rand van de kast, die direct van buiten lucht de kast in blaast? Zo nee, dan zou ik dat maar eens gauw doen.

Verwijderd

Topicstarter
hij wordt met open kast zelfde tempratuur en volgens mij zit er geen fan in die koude lucht in de pc blaast, er alleen maar uit. het zal het dan wel zijn dat er geen koude lucht in de pc geblazen wordt. Wat voor cooler moet ik dan ongeveer precies hebben ? Ik ben namelijk niet zo expert op het gebied van hardware.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2007 15:30 ]

Verwijderd

En als je een casefan of een tafelventilator op de videokaart richt, wordt het dan wel beter?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er een Kappersfohn op laten blazen met koud en hij zakt enorm. van rond de 70-80 naar rond de 50 tijdens het surfen op internet. Al is zo een kappersfhon op koud wel heel koud. Vervolgens stijgt hij weer enorm na het weghalen van de fohn.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2007 15:48 ]

Verwijderd

Dan is de temperatuur dus duidelijk te hoog! Je hebt de computer als geheel gekocht? Meteen melden bij Alternate, want dit kan echt niet. Gewoon je bevindingen melden, en eventueel naar dit topic verwijzen om duidelijk te maken dat je terecht klaagt. Ik zou er niet zelf aan zitten rommelen; daar is immers de garantie voor!

Verwijderd

Topicstarter
Door de kast te openen is de garantie op de PC verlopen .... Maar ik zal ze morgen opbellen en ze naar dit probleem verwijzen. Ze zullen in iedergeval een boze klant rijker zijn als ze mij niet willen helpen met een probleem wat door hun of hun hardware veroorzaakt is.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2007 21:31 ]

Verwijderd

Ok! laat je wel even de uitkomst hier weten? :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal ik zeker doen.

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Je garantie vervalt niet hoor! Had een mailtje gestuurd hierover toen ik net mijn pc binnen had. Zei dat je met die zegel je pc niet schoon kon houden en kreeg als reactie dat je hem wel open mag maken.
Pagina: 1