[C#] permisions uitrollen voor netwerk app

Pagina: 1
Acties:

• Zay
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 21:26
Hi,

Ik ben hier op de zaak bezig met C# programmeren sinds kort. Onze andere (Delphi) applicaties worden standaard altijd vanaf het netwerk gerund. De .NET applicaties zullen op een zelfde manier uitgerold worden. Probleem is nu dat we last hebben met permissies op bepaalde assemblies, zoals System.Data.OracleClient.

Nu heb ik een beetje met het 2.0 config tooltje zitten spelen en kwam er achter dat wanneer ik intranet op full trust zet de applicatie gewoon opstart.
Probleem opgelost? nee, niet echt. Ik zie deze oplossing als uiterste redmiddel. Het is geen optie om van 100 client pc's de permissies te moeten 'opengooien'.

Logisch gevolg is deze vraag: Hoe kan ik een .net app zonder permissie meldingen werkend krijgen via een netwerk shared folder? Het zou dus moeten werken op vanaf een netwerk schijf met een standaard ingesteld .NET 2.0 framework.

bvd

"If you think education is expensive, try ignorance." --Derek Curtis Bok

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:51
Is clickonce deployment niet iets? Dan wordt het alsnog wel lokaal geinstalleerd, maar bij elke keer opstarten controleert hij of er een nieuwere versie is.

Roomba E5 te koop

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
ClickOnce is idd de manier.

https://fgheysels.github.io/

• Zay
ja ik heb ook een beetje naar die security instellingen zitten te kijken, maar wordt er niet echt veel wijzer van.

Heeft iemand wellicht wat leesvoer hierover?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:51
Klik

Ben nog gek dat ik het neerzet ook eigenlijk...

[ Voor 20% gewijzigd door sig69 op 13-04-2007 14:22 ]

Roomba E5 te koop

• Zay
*kuch* ja, die was eigenlijk wel een beetje obvious...

• Zay
Oh ik zie nu dat dit niet hetgeen is wat ik zocht :(
Dit is puur distibutie. Ik heb de volgende situatie:

applicatie.exe, gekopieerd naar een netwerk server. Mapping er naartoe maken, bijvoorbeeld L:\applicatie\applicatie.exe

Nu zijn er 10 man die die mapping hebben, en de applicatie kunnen / willen starten --> geen probleem.
Als er een nieuwe versie exe is, hoeven we maar 1 plek te updaten. --> geen probleem.

Maar, met .NET gaat de 'netwerkapplicatie' informatie opvragen aan de lokale .NET assemblies, die dit standaard niet toestaan. --> probleem. Als de SDK voor .NET 2.0 geinstalleerd is, kun je de settings aanpassen, anders moet het via een installertje. Maar die moet je alsnog op elke client pc gaan runnen. ..

Is het zo wellicht wat duidelijker?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:10

TeeDee

CQB 241

- Impersonation inbouwen?
- Rechten op de applicatie.exe goed zetten? (Network services uit mijn hoofd)

Of ik moet het nog steeds niet begrijpen?

edit:
Thanks whoami, duidelijker inderdaad ;)

[ Voor 15% gewijzigd door TeeDee op 13-04-2007 16:26 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
Dit heeft niets met impersonation te maken; het is zo dat, als je een .NET applicatie start vanaf een netwerk-share, die applicatie met een beperkte rechtenset wordt uitgevoerd. Zo kan die applicatie bv niet naar het filesystem schrijven.
Een manier om dat op te lossen, is om de Intranet-zone security settings te verhogen.

Een andere manier om dat op te lossen, is om die applicatie niet meer te laten uitvoeren via een netwerk-share, maar via ClickOnce Deployment. De gebruikers van die App hebben dan een link naar een server die die applicatie distribueert, klikken daarop, en kunnen de applicatie locaal installeren. Iedere keer de app opgestart wordt, wordt er ook gekeken of er een nieuwere versie beschikbaar is of niet. Indien dit het geval is, dan wordt deze afgehaald (of wordt het gevraagd of deze geinstalleerd moet worden.
Dit is puur distibutie. Ik heb de volgende situatie:
Ja, maar het lost wel je probleem op.... Ik begrijp niet waarom je wilt blijven vasthouden aan dat share gedoe ?

https://fgheysels.github.io/

• Zay
Ik wil best switchen. Maar ik heb het niet voor het zeggen... Was het maar zo'n feest :P Dit is de manier hoe het al jaren gedistribueerd wordt....

Echter is het mogelijk dat we richting clickonce gaan met een andere applicatie, dus ik ga nog even onderzoeken naar de voor/nadelen van clickonce in de structuur van onze klanten. ;) bedankt voor het meedenken iig!

Pagina: 1