Externe 320 Gb Toshiba USB- harddisk problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 3.279 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• snaptnie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-11-2024
Hallo,

Ik heb sinds enige tijd een Toshiba PX1267E-1G32 320 Gb externe USB 2.0 hardisk (zwart/zilver plastic behuizing), maar derze blijkt niet zomaar plug en play te zijn. Ik had al een Toshiba 160 Gb in een alu behuizing, welke perfect werkt. Het probleem met de 320Gb drive:

- Bij gebruik op 1 van mijn 2 computers wordt hij niet herkend, (beide PC's werken met winXP home edition sp2) drivers voor de hardddisk kan ik nergens vinden, op de meegeleverde CD staat alleen een backup programma, geen driver!

- Volgende probleem is dat als de drive wordt aangesloten de PC de melding geeft dat het een USB 2.0 apparaat is dat sneller kan werken als het wordt aangesloten op een snelle USB hub. Echter: mijn PC's hebben alleen maar USB 2.0 hubs!! En ook adere apparatuur (mijn andere externe HDD, scanner, etc., werken allemaal wel op USB2.0 snelheid, ook wanneer ze op exact dezelfde connector worden aangesloten. Gebruik van een 320 Gig hdd op USB 1.1 snelheid is volslagen belachelijk, want hij is dagen bezig om gegevens over te pompen. Ik heb ook een PCI USB2.0 kaart in mijn PC, maar de melding blijft hetzelfde..

Graag hulp hoe ik het een en ander op kan lossen.

b.v.d.

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
snaptnie schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 13:46:

- Volgende probleem is dat als de drive wordt aangesloten de PC de melding geeft dat het een USB 2.0 apparaat is dat sneller kan werken als het wordt aangesloten op een snelle USB hub. Echter: mijn PC's hebben alleen maar USB 2.0 hubs!! En ook adere apparatuur (mijn andere externe HDD, scanner, etc., werken allemaal wel op USB2.0 snelheid, ook wanneer ze op exact dezelfde connector worden aangesloten. Gebruik van een 320 Gig hdd op USB 1.1 snelheid is volslagen belachelijk, want hij is dagen bezig om gegevens over te pompen. Ik heb ook een PCI USB2.0 kaart in mijn PC, maar de melding blijft hetzelfde..
Heb je dit probleem ooit opgelost? Ik vrees hetzelfde te heben met mijn Toshiba externe HD.....

• snaptnie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-11-2024
Hoi, zie mijn reactie hier: Externe HDD wordt niet herkend (onbekend apparaat)

Heb nu al hetzelfde probleem met een Lacie..... ook alleen op deze computer.

Die Toshiba heb ik niet aan de gang gekregen en van ellende maar in andere behuizing gezet..... Daarvoor koop je toch niet een externe schijf!!

Jij nog ergens een oplossing gevonden?

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
snaptnie schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 16:43:
Die Toshiba heb ik niet aan de gang gekregen en van ellende maar in andere behuizing gezet..... Daarvoor koop je toch niet een externe schijf!!

Jij nog ergens een oplossing gevonden?
Dat dus....behuizing openschroeven en omzetten....t is (wordt) nu de harde schijf van mijn servertje-to-be op zolder.....

Was idd niet de bedoeling bij aanschaf, nee.... :'(

• Omer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02 09:29
hoi snaptnie en martin,

mijn search op tweakers bracht me naar dit topic.

ik heb ook een Toshiba PX1267E-1G32 320 Gb externe USB 2.0 hardisk, en kreeg ook ineens de melding dat het een USB 2.0 apparaat is dat sneller kan werken als het wordt aangesloten op een USB 2.0 port (zie mijn post in [HDD] Externe schijf is traag ondanks USB2).

ik heb op advies van de toshiba helpdesk de schijf in een andere behuizing gezet (zo'n coolermaster xcraft ding). na aansluiten hoor ik de drive opspinnen, en worden de drivers automatisch geïnstalleerd. maar ik zie de schijf niet in de verkenner (noch in xp, noch in vista). ik krijg t vermoeden dat dit misschien iets te maken heeft met die password zooi en/of dat one-button backup dinges wat op die schijf zit. ik zie de schijf overigens wel in device manager (WCD WD32 00JB-00KFA0 USB device,.. "this device is working properly").

aangezien jullie diezelfde schijf ook in een andere behuizing hebben geplaatst: hebben jullie dat probleem ook gehad, en zo ja: hoe hebben jullie dat opgelost?

ömer

(aanvulling: ) hm, onder computer management -> disk management zie ik m WEL, maar dan zonder schijfletter ("298 gb, healthy (active, primary partition)"). hij geeft aan "100% free". maar er staat écht wel data op, dus ik kan vlgs mij niet zo maar (opnieuw) formatteren, toch?

[ Voor 25% gewijzigd door Omer op 12-04-2008 22:02 ]

Verwijderd

Hulp gezocht aangezien googlen ook nog geen uitkomsten heeft geboden.

Heb ook al meer dan een jaar met plezier PX1267E Toshiba EXT HDD. Tot afgelopen weekend herkend mijn XP laptop het als CD-ROM (dubbelklikken geeft ook geen inhoud weer). Ik heb alles al gedaan denk ik maar zonder resultaat:

- Alle USB drivers uninstalled
- Andere drive letter (hogere en ook lagere) toegekend
- Getest op een andere PC (XP en Vista)

Ik zie de drive en CD rom in device manager. Maar niet in diskmanagement en explorer. Wil het niet opgeven want voor mij belangrijke data zit nog op de schijf. Ik heb gehoord dat deze schijven een security hebben maar deze was bij mij al vanaf het begin uitgeschakeld. Ik heb ook geen file in de CD-rom die herkend wordt waarbij de ik de PWD kan invullen.

Ik kan er op dit moment alleen naar kijken. Blauwe lamp brandt en er is geen verbetering.

Aangezien zo een schijf een security op de schijf heeft is het dan ook mogelijk om deze schijf in een andere behuizing (zonder problemen) te doen?

Kan een tweaker me helpen?

Verwijderd

Ik heb soort van hetzelfde probleem.. Iemand inmiddels een oplossing? Ik wil graag even proberen om er een nieuw stuurprogramma op te zetten maar kan dit nergens vinden :(

Ik heb een Toshiba PX1266e-1g25 320 GB externe hdd op mijn Acer aspire 3613WLMi laptop met Windows xp pro sp3.

Mijn externe hdd doet het al jaren prima, tot vanmiddag. Toen hield ie opeens op met op volle snelheid draaien en nu komt hij niet meer op gang. Het lampje brand nog netjes, maar ik hoor een zacht, vreemd piepend geluid. Mijn laptop herkent de hdd helemaal niet meer, ook niet in apparaatbeheer. Ook TestDisk, CheckDisk of GetDataBack vindt hem niet. Met mijn USB-poorten is niks aan de hand volgens mij, want andere apparaten doen het nog wel gewoon. Ik heb geen andere pc bij de hand dus heb hem nog niet op een andere pc kunnen testen.

Het lijkt alsof de hdd niet meer op gang kan komen, hij niet meer op volle toeren wil gaan draaien ofzo. Als ik hem terwijl hij aanstaat in de USB poort laat zitten dan hoor je af en toe wel zo'n geluidje dat er een USB apparaat wordt aangesloten, maar er gebeurt verder helemaal niets.

Opnieuw opstarten aan/uit etc. of USB controllers verwijderen levert niets op.

Iemand die mij kan helpen? Zat wel 320GB aan redelijk belangrijke gegevens op :(

Alvast veel dank!!

PS: harde schijf zelf eruit halen en hem op een pc aansluiten is voor mij liever het laatste (eventuele) redmiddel..
Pagina: 1