Toon posts:

Waar kan extreme qx6800 worden gekocht?

Pagina: 1
Acties:
  • 500 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Collega's zijn bezig een computer voor videobewerking e.d.m. te configureren. Men zou graag de nieuwe extreme qx6800 als processor gebruiken, maar kunnen hem nergens niet vinden (voorraad) :'( . We hebben ons al rot gezocht via google. Telkens de melding: "Vanaf volgende week verkoopt intel...". :X
Heeft er iemand informatie of deze processor al ergens te krijgen is in Nederland of België (of in Europa)? En zoja, waar dan?

Mijn collega's hebben telefonisch contact gehad met Intel België en daar de melding gekregen dat het nog wel enkele maanden (???) zou kunnen duren voor deze hier beschikbaar is. Vanwaar dan al de meldingen van "Intel zal vanaf volgende week (=09/04/2007) zijn nieuwe processor qx6800 verkopen". Ook zijn er overal testresultaten te vinden over deze nieuwe processor. Waar hebben zij (de testers) dan deze processor gekocht?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Mvg,
Piet.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Testers van spullen kopen het niet, ze krijgen het opgestuurd omdat ze connecties hebben met de bedrijven waarvan ze de spullen testen... Zodoende hebben die testers gewoon connecties met Intel!

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 13:44:
Waar hebben zij (de testers) dan deze processor gekocht gekregen?
Intel vind het natuurlijk leuk om zo'n ding naar wat testers te sturen zodat overal te vinden is dat zij de snelste zijn.
Ik denk dat 99% van de testers dat ding niet gekocht hebben en/of in bruikleen hebben gekregen oid.

Dus dat zegt niets over de beschikbaarheid vrees ik.

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:43

Koppensneller

winterrrrrr

Waar en wanneer ze te krijgen zijn weet ik niet, maar ik weet wel dat de meeste testers voor grote magazines/websites dergelijk producten vaak toegestuurd krijgen van de fabrikant.

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:19
Waarom een Intel quadcore als 2 dual-core opterons (veel) goedkoper zijn en zeer makkelijk leverbaar?

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

Verwijderd

Hardware Junk schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 13:53:
Waarom een Intel quadcore als 2 dual-core opterons (veel) goedkoper zijn en zeer makkelijk leverbaar?
omdat een 2 socket systeem weer andere beperkingen heeft, het is veel exotischer en dus op veel gebieden kieskeuriger (bijv. geheugen)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

SH4D3H schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 13:49:
[...]

Intel vind het natuurlijk leuk om zo'n ding naar wat testers te sturen zodat overal te vinden is dat zij de snelste zijn.
Ik denk dat 99% van de testers dat ding niet gekocht hebben en/of in bruikleen hebben gekregen oid.

Dus dat zegt niets over de beschikbaarheid vrees ik.
Genoeg testers die die dingen na testen weer verkopen.
Dus je zou eens op plekken als ebay kunnen kijken.

Dan betaal je waarschijnlijk veels te veel, maarja als je niet kan wachten.

• Hardware Junk
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 13:58:
[...]

omdat een 2 socket systeem weer andere beperkingen heeft, het is veel exotischer en dus op veel gebieden kieskeuriger (bijv. geheugen)
Geheugen vind je op iedere hoek van de straat. Tot op heden werkt alles hier. DDR2 ECC Reg is een tamelijk schaars gebruikt goed, voor zware servers in het bedrijfsleven worden die krengen keer op keer opgewaardeerd. Als gevolg dat ze bij bosjes voor een habbekrats op de tweedehandsmarkt belanden. Ik kan 54 euro per GB niet extreem duur vinden.

Ik heb met twee sockets geen beperking ondervonden. Als gebruiker die vanaf 1998 alleen dual systemen heeft, ben ik dan zeer nieuwsgierig wat ik heb gemist.

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee. Ik zal het mijn collega's maandag vragen.

Waar het mij vooral over gaat is dat je met informatie die je overal op het internet kan vinden (forums, testen, ...) uiteindelijk tot een conclusie komt (of het nu de beste/juiste is of niet laat ik in het midden, daarvoor is mijn technische kennis niet goed genoeg) dat een bepaald product voor uw situatie de beste oplossing kan zijn. Het uiteindelijk in de praktijk niet mogelijk blijkt te zijn om dat product aan te kopen. Waarom dan al die testen, mededelingen, ...?

• Hardware Junk
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 14:03:
Geen idee. Ik zal het mijn collega's maandag vragen.

Waar het mij vooral over gaat is dat je met informatie die je overal op het internet kan vinden (forums, testen, ...) uiteindelijk tot een conclusie komt (of het nu de beste/juiste is of niet laat ik in het midden, daarvoor is mijn technische kennis niet goed genoeg) dat een bepaald product voor uw situatie de beste oplossing kan zijn. Het uiteindelijk in de praktijk niet mogelijk blijkt te zijn om dat product aan te kopen. Waarom dan al die testen, mededelingen, ...?
Het is een commeciëel product. Nieuws treft. Iedereen wil zijn of haar product kunnen afzetten. Jij hebt het er nu al over. Het werkt! Wees blij dat het niet alleen een paperlaunch is, vandaag de dag helemaal een hype.

Wat de bedoeling is van fabrikanten, jou over te halen tot een aankoop waar zij het meeste aan verdienen. Soms gaat het zelfs zo ver dat ze een product verkregen voor testen mogen houden bij een positieve survey. Zal dat niet zo snel gebeuren op enkel CPU's. En technologie staat niet stil, iets wat nieuwer is, is vaak beter. Alleen een CPU die 5% snelelr is, 2x zo duur en 40% meer energie verbruikt, heb ik toch liever 2 losse, die elk minder verbruiken, terwijl ze minder dan 25% kosten dan die quadcore Intel.

[ Voor 17% gewijzigd door Hardware Junk op 13-04-2007 14:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is ze dan blijkbaar gelukt bij mijn collega's, want deze wellen de processor graag aankopen. Probleem blijft echter nog steeds. Ze hebben ons kunnen overhalen tot aankoop. Echter in praktijk is dit blijkbaar niet mogelijk. Dus verdienen ze (voorlopig) niets.
Ook op Ebay enz. nog geen meldingen over de qx6800.
Blijkbaar zullen de collega's, als ze echt deze processor willen, enkele maanden geduld moeten hebben.

• Hardware Junk
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 14:13:
Dat is ze dan blijkbaar gelukt bij mijn collega's, want deze wellen de processor graag aankopen. Probleem blijft echter nog steeds. Ze hebben ons kunnen overhalen tot aankoop. Echter in praktijk is dit blijkbaar niet mogelijk. Dus verdienen ze (voorlopig) niets.
Ook op Ebay enz. nog geen meldingen over de qx6800.
Blijkbaar zullen de collega's, als ze echt deze processor willen, enkele maanden geduld moeten hebben.
En jullie aandacht is gereserveerd voor deze Intel, terwijl op dat moment de Barcelona's uit komen, waar je minder van hoort. Dit komt omdat Intel wat meer kundig is mensen over te halen. Echter hun lokkertjes dat het zo goed is, is veelal meer geblaat dan werkelijkheid. Net zoals bijv. Creative. Die zijn zo goed in hun eigen testlab met hun eigen apparatuur maar bakken niets als je ze vergelijkt met andere merken.
AMD is wat stiller. Als ze stil zijn en lanceren iets, is dit vaak innovatief en goed. Ze laten zich niet zo uit. Voornamelijk geven ze wel aan 'even te wachten' met aankoop.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:00
Tjah, en de 6600? Die is wel ietsjes trager, maar die is nog steeds 800 euro. Die 6800 zal waarschijniljk boven de 1000 komen en dat lijkt me toch wat teveel. De 6600 is overigens wel gewoon op voorraad.

http://specs.tweak.to/16567

Pagina: 1