Toon posts:

Geheugen bijgekocht hoe te prikken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag mijn nieuwe geheugen binnengekregen voor mijn 2 jaar oude computer. Reeds aanwezig in de computer zijn 2 bankjes matched pc-3200 Corsair en de nieuwe zijn ook 2 matched pc-3200 corsair, er is echter wel een versie verschil omdat ze die reepjes die ik al had niet meer verkochten.

Nu is de oude situatie dat de reepjes die er al inzitten in slot A+C zitten. Moet ik nu de nieuwe in B+D zetten of moeten ze nu wel bij elkaar? Dus oud in A+B en nieuw in C+D?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-05 10:27
A en C zijn een paar en B en D zijn een paar, dus je nieuwe geheugen gewoon in B en D doen :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Zo, bedankt voor je snelle antwoord!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Top service hier :P

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dit kan per moederbord verschillen, maar aangezien het nu kennelijk in dual channel draait dan is de kans zeer groot dat je het gewoon in de overgebleven B+D moet doen.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm... ik had 2 reepjes van 512mb en de nieuwe zijn 1024mb. Ik heb ze bijgeprikt in de B+D maar mijn systeem ziet maar 2046mb aan ram, ik mis dus nog een gig.

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-05 09:27

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Post even wat je allemaal aan insteekkaarten in je systeem hebt en welk moederbord en bios, zo is het lastig om je te helpen. Het zou een extreem geval van geheugenallocatie door insteekkaarten kunnen zijn, maar ook een bios probleem/setting.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 14:07:
hmmm... ik had 2 reepjes van 512mb en de nieuwe zijn 1024mb. Ik heb ze bijgeprikt in de B+D maar mijn systeem ziet maar 2046mb aan ram, ik mis dus nog een gig.
Welk moederbord heb je?
Een moederbord heeft namelijk een limiet wat de hoeveelheid geheugen betreft.
Al is 2 gig wel een lage grens.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:52
of je moederbord herkent slechts 3 banken op 3200?

512+512+1024

probeer je nieuwe in A + C en je oude in B + D

en kijk eens wat de totale geheugenvoorraad wordt

Verwijderd

Topicstarter
Was effe zoeken allemaal :)

Moederbord is een Gigabyte GA-K8NXP-SLI (support t/m 4gb) met bios F11
Geheugen wat er al in zat is: XMS PRO SERIES MODULES PC-3200 400mhz van Corsair twinmatched welk model precies zie ik niet op de factuur dus om dat te zien zal ik ze eruit moeten halen om te kijken.
Nieuw geheugen is: Corsair TWINX2048-3200C2

En als een videokaart een insteekkaart is dan is dat een Gigabyte GeForce 6800ultra.
nachtnet schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 14:30:
of je moederbord herkent slechts 3 banken op 3200?

512+512+1024

probeer je nieuwe in A + C en je oude in B + D

en kijk eens wat de totale geheugenvoorraad wordt
dit zal ik gelijk even proberen... noteer ik gelijk de nummers van de oude reepjes

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2007 14:33 ]

• Palomar
  • Niet online
Gewoon een beetje experimenteren zeg... Probeer eerst eens alle mogelijke combinaties en kijk in het boekje van je moederbord of er misschien nog iets bijzonders in staat wbt. geheugenmodules. En zet de recentste bios er even op als je dat nog niet had.

Kom daarna nog maar eens terug...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle hulp! Bleek toch dat ze bij elkaar moeten. Dus de nieuwe zitten nu in A+B en de oude in C+D en nu ziet ie gewoon 3 gig.

• Palomar
  • Niet online
En draait het nog wel in dual channel?

Verwijderd

Topicstarter
geen idee... hoe kan ik dat checken?

Verwijderd

Cpu-Z

Verwijderd

Topicstarter
top! handig progje... Memory draait in dual channel.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Dan weet je dus ook dat hij voorheen waarschijnlijk niet in dual channel draaide.

Verwijderd

Beetje meer zelfactie had je hier ook wel uitgeholpen.

• Fullhouse
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-05 21:03
zijn je latencies wel t zelfde?? want nu heb je een oude + een nieuwe draaien op dual channel ( A en C en B en D )

• wishmaster1986
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-05 23:26
Fullhouse schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 23:45:
zijn je latencies wel t zelfde?? want nu heb je een oude + een nieuwe draaien op dual channel ( A en C en B en D )
TS wist ook niet dat ie dual channel draaide dus denk niet dat het uitmaakt of zijn latencies verschillen...(als ze dat nu doen)
Pagina: 1