[Ghost/Sysprep] Settings in image anders na mini-setup

Pagina: 1
Acties:

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 10:56

duderuud

Sliden is koel

Topicstarter
Al een tijd ben ik op mijn werk met een collega bezig een image te maken voor al onze bedrijfssystemen.

We lopen nu echter tegen een vervelend probleem aan. We maken nu gebruik van een kaal image (XP SP2 NL zonder drivers), draaien daar sysprep over en trekken daar het uiteindelijke image van.

Nu het probleem: Windows-instellingen die we hebben aangepast in het basic image worden gewijzigd na het draaien van sysprep/mini-setup. Denk aan zaken als "Lijst van beschikbare besturingssystemen XX seconde weergeven" en "Foutopsporingsgegevens weergeven geen/kleine dump/etc" onder geavanceerde systeeminstellingen. Tevens worden er doodleuk weer standaard Windows-bookmarks toegevoegd aan IE en meer van dat soort kleine dingen.

Kan iemand me vertellen hoe ik ervoor kan zorgen dat sysprep deze instellingen niet aanpast?
Aanpassingen terugzetten direct na sysprep en dan image maken heeft geen zin want na de mini-setup staan alle instellingen weer vrolijk op de standaard waardes.

Overige info: XP Corporate NL SP2, sysprep hotfix KB887816 gebruikt.

[ Voor 8% gewijzigd door duderuud op 13-04-2007 13:29 ]

Motor-Forum.nl

Verwijderd

Heb je, voordat je sysprep draait, het huidige profiel gekopieerd naar de default profile?
En met wat voor account maak je die instellingen? Ik kan me nog vaag herrinneren dat ik een lokaal account gebruikte en vervolgens die settings naar de default user kopieerde.

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 10:56

duderuud

Sliden is koel

Topicstarter
Jazeker, het default user profiel is helemaal okay. In het 'basic image' staan alle instellingen ook goed (default user-settings dus ook :) ). Toch doet mini-setup iets met die settings...terwijl ik 'm geen toestemming geef ;)

Motor-Forum.nl

• ReBooT84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-06-2023
beetje laat, maar kwam hier uit door google search

Voor mij een bekend probleem, heb toen de meeste vaste instelling aangepast in de gpedit
misschien ook iets voor jou?
hopelijk heb je er nog wat aan...