FIPS vraagje

Pagina: 1
Acties:

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Topicstarter
Ik wil Linux Kubuntu 6.10 op m'n computer instaleren, maar ik wil m'n oorspronkelijke OS behouden dus besloot ik om een 2de partitie te creeëren. Het gros van de programma's om dit te doen zijn verkrijgbaar mits betaling, de faq op deze site gaf echter FIPS als een alternatief. Ik ben de manual aan het doorlezen en men raad me aan om een bootable floppy disk aan te maken. Op mijn notebook heb ik helaas niet de optie om floppy's te gebruiken en ik vroeg me af of dit niet mogelijk zou zijn om het op een extern apparaat als een usb stick te zetten of er nog andere alternatieven zijn. Alvast bedankt!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat is je oorspronkelijke partitie? Is dat W*nd*ws ? De meeste moderne linux distro's bieden tijdens de installatie vanzelf aan om je Win-partitie te verkleinen. Verder niets nodig (behlave een backup natuurlijk).

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:29

killercow

eth0

Volgens mij kun je dit prima met Gparted.
Of gewoon door de ubuntu installer zelf laten doen, deze kan dan je windows (ook ntfs) partitie resizen, en zichzelf hier achter plaatsen,

De bootloader zal automatich een vermelding voor windows opnemen.

openkat.nl al gezien?

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-01 21:39

Crakie

I want my board back, Lance

Wel eerst ff defragmenteren, misschien wel een paar keer. Anders lukt het resizen meestal niet omdat er data in de weg zit.

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

• KS1987

KS1987

no frills

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, ik had Paragon Partition Manager als alternatief genomen (aangezien de full version gratis bij het maart nummer van Clickx zat), maar ik ben er nog niet aan toe gekomen om hem te instaleren. Mijn oorspronkelijke partitie is Windows en ik heb even gekeken naar de site van Gparted, is dit niet enkel een middel om bestaande partities te resizen en niet nieuwe aan te maken, ik heb er helaas nog niet veel naar toe kunnen kijken aangezien ik het momenteel druk heb. Ook zei men me dat ik best twee partities aanmaak voor Linux, zodat één dienst doet voor de OS en de ander voor swap.

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:29

killercow

eth0

KS1987 schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 19:53:
Bedankt voor de reacties, ik had Paragon Partition Manager als alternatief genomen (aangezien de full version gratis bij het maart nummer van Clickx zat), maar ik ben er nog niet aan toe gekomen om hem te instaleren. Mijn oorspronkelijke partitie is Windows en ik heb even gekeken naar de site van Gparted, is dit niet enkel een middel om bestaande partities te resizen en niet nieuwe aan te maken, ik heb er helaas nog niet veel naar toe kunnen kijken aangezien ik het momenteel druk heb. Ook zei men me dat ik best twee partities aanmaak voor Linux, zodat één dienst doet voor de OS en de ander voor swap.
Gparted is een complete vervanger voor partition magic, het kan resizen, aanmaken, formatten, etc etc etc. En de live-cd is grafisch te gebruiken en weegt maar 30mb ofzo.

Je moet voor linux idd 2 partities aanmaken, eentje voor alle bestanden, en eentje voor swap (2x je geheugen, tot max zo'n 1gb)

openkat.nl al gezien?

• KS1987

KS1987

no frills

Topicstarter
Bedankt!

• KS1987

KS1987

no frills

Topicstarter
Ik ben begonnen met Gparted en jezus mina is dat me moeilijk. Ik heb de stappen op de site gevolgd en ik ben de dergelijke "PyGTK and gtkmm win32 binaries" aan het downloaden. Maar als ik onderstaande files wens te installeren, zegt men dat ik "Python" nodig heb, enig idee hoe ik er aan kan geraken? Alvast bedankt.

pygtk: http://ftp.gnome.org/pub/gnome/binaries/win32/pygtk/
pygobject: http://ftp.gnome.org/pub/gnome/binaries/win32/pygobject/
pycairo: http://ftp.gnome.org/pub/gnome/binaries/win32/pycairo/

Of zit ik aan het verkeerd eind en zou ik beter de livecd gebruiken?

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Waarom doe je niet wat killercow zegt, de setup van *buntu kan dat prima doen toch? Niet moeilijk doen als het makkelijk kan, of je moet er een goede reden voor hebben.

En waarom gebruik je niet Kubuntu 7.04 ipv 6.10? :)

[ Voor 23% gewijzigd door user109731 op 20-04-2007 19:15 ]

• KS1987

KS1987

no frills

Topicstarter
Ik wou eerlijk gezegd eens vertrouwd gaan met de "basis" of is er geen verschil qua interface met de oudere versies van kubuntu? De nieuwe theme is by default off heb ik gelezen, dus ik neem aan dat de default theme die is van de oudere versies van kubuntu?
Pagina: 1