Pc geeft geen beeld, boot wel door naar windows

Pagina: 1
Acties:

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:43
Hey allemaal,

Een kennis heeft een probleem met zijn PC.
Bij het opstarten geeft het moederbord een lange piep, wat op een foutcode duid.
Op de monitor komt er te staan 'no video input'. Het vreemde is echter dat de pc wel doorstart naar windows (te horen aan het opstartgeluid en het aanmeldgeluid van windows uit de speakers).

Natuurlijk zijn de kabels gecontroleerd, daar ligt het niet aan.
Ik heb het opstartproblemen topic al doorgenomen, maar het probleem is dat de pc wel gewoon doorboot naar windows, en niet blijft hangen na de piep.

Omdat de pc 'gewoon' doorstart en ook weer afsluit (afsluitsignaal windows is ook te horen) kan eigenlijk al geconcludeerd worden dat het niet aan het geheugen/processor of aan de harde schijf kan liggen. Dan zou de pc simpelweg niet in windows komen.

Ikzelf zit te denken aan een brakke videokaart (maar volgens mij hoort het mobo dan niet te piepen).

Iemand ervaringen met dit probleem of weet iemand misschien de oplossing?

(ps. ik ga er vanavond heen met een andere videokaart om te kijken of het een brakke videokaart is).

Alvast bedankt!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:09
Misschien kun je de volgende keer voordat je een topic start eerst even zelf van alles proberen. Waarschijnlijk is dat namelijk het probleem...

• d0s
lolgast schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 13:16:
Misschien kun je de volgende keer voordat je een topic start eerst even zelf van alles proberen. Waarschijnlijk is dat namelijk het probleem...
Als je leest zie je dat het een kennis van me is, ik heb de PC niet hier. Ik ga er vanavond heen en wil me gewoon vast orienteren over wat het zou kunnen zijn. (in het centrale topic hiervoor komt het probleem niet naar voren)..

• MrVulcan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09-2025
Het ligt inderdaad voor de hand dat het aan de videokaart ligt. Waarschijnlijk is die stuk of zit hij niet goed in het slot. Volgens mij is het afhankelijk van de BIOS instellingen of die PC door gaat met booten, dus blijkbaar is dat voor die PC afwijkend ingesteld.

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

ga er maar van uit dat dit de videokaart is.

edit: te laat maar evengoed toch de kaart even vervangen

[ Voor 40% gewijzigd door dude123 op 13-04-2007 13:30 ]

Meneer 1000 has spoken......

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
"Trek geheugen en/of videokaart eruit, het moederbord moet daarna zeker piepen. Ook als de CPU brak is" Quote uit het centrale topic.

[ Voor 12% gewijzigd door Keesk op 13-04-2007 13:33 ]

• d0s
Keesk schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 13:32:
"Trek geheugen en/of videokaart eruit, het moederbord moet daarna zeker piepen. Ook als de CPU brak is" Quote uit het centrale topic.
Klopt, maar het is zo vreemd dat hij doorstart en gewoon in windows komt.. dat zou toch niet mogen als er iets los zit ?

• Reg-Edit
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-01-2024

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Het is idd niet je RAM of CPU, VGA zou het meest voor handliggende zijn.
Echter weet ik dat een systeem niet doorstart met een brakke VGA, wat dit zo gek maakt ..

Kijk zoals eerder gezecht of de kaart er goed in zit, haal hem er ok uit en installeer hem opnieuw.
Probeer een andere VGA, werkt dat nog niet, dan kun je kijken naar een andere oorzaak. (MoBo?)

Probeer anders ook een bios reset om te kijken of dat helpt, want dat kan soms wonderen doen ;)

www.jaxxx.nl

• d0s
Ik klink nu heel noob, maar hoe doe ik dat precies ? (Asus Mobo)

Ik weet wel waar het batterijtje zit, moet ik nog ergens op letten ?

• Reg-Edit
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-01-2024

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Ergens bij de batterij van je MoBo zit een jumper in de buurt.
Die kun je ook opzoeken in het boekje van je MoBo .
Meestal wordt die aangegeven als CMOS CLEAR oid.
Die jumper zit over 2 van de 3 pinnetjes heen geschoven.
Als je dus die jumper om verplaatst naar de andere pin + middelste kun je hem resetten ;)

Foto van de battrij + jumper, jouw jumper kan een andere kleur hebben of iets andere vorm)

Afbeeldingslocatie: http://www.tomshw.it/guides/motherboard/20060227/images/cmos_jumper.jpg

Hoe je te werk gaat in 10 stappen:

1- Zet je pc uit (doh! :+ )
2- Trek de stroom kabel eruit of zet de schakelaar om.
3- Druk je aan/uit knop 2x in (dan ontlaad je pc)
4- Raak een stuk ongelakt verwarmings buis aan (dan ontlaad jij)
5- Ga terug naar je computer :mrgreen:
6- Zet de jumper over de andere pin heen.
7- Druk je aan/uit knop 3x in (3x kort)
8- Zet de jumper terug op zn plek wat die eerst stond.
9- Maak alles weer vast, stroomkabel, zijpaneel enz.
10- Aanzetten maar, bios is helemaal gereset !

Je zult nu ook weer persoonlijke instellingen moeten instellen.
Denk hierbij aan datum/ tijd, Overklock, Boot settings enz.

www.jaxxx.nl

• d0s
Bedankt, duidelijker als jij het uitlegt kan niet ;) !

• d0s
Nou gisteren geweest en ik als eerste de ram modules geprobeerd (eerst 1 erin, dan de ander) en hier bleek het niet aan te liggen. Vervolgens heb ik het bios gereset, ook dit heeft niet geholpen.

Als laatste (achteraf had ik dit beter als eerste kunnen doen) de videokaart eruit gehaald en opnieuw erin gedaan, en warempel hierna kreeg ik weer beeld. De videokaart heeft waarschijnlijk gewoon niet goed in het slot gezeten!

Bedankt voor de reacties
Pagina: 1