probleem - Message: no signal

Pagina: 1
Acties:
  • 813 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wiz-kid
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-06-2023
Hoi,
Ik ben hier pas nieuw maar ik zit met een probleem en ik zou het erg apprecieren moesten jullie mij kunnen helpen.

Telkens als ik een zwaardere game probeer te spelen, loopt het spel vast. Het beeld blijft dan stil staan en het geluid blijf haperen. Soms gaat het dan over in een zwart scherm. En dan verschijnt er Message: No signal op mijn beeldscherm.Ik het het dan over de spellen zoals battlefield & the ship( via steam). Bij anders spellen zoals css heb ik dit dan weer niet. Aan wat zou dit kunnen liggen? Ik ben echt geen pro op het gebied van computers dus leg het zo eenvoudig mogelijk voor mij uit aub.

Alvast bedankt.

specs pc:

P4 3.2 ghz
Geheugen : 1024 mb
Ddr : 400mhz 64bit
Ati radeon x740xl

ps:Ik heb de laatste nieuwe drivers al geinstalleerd.

Verwijderd

dat no signal slaat op je beeldscherm die geen signaal meer krijgt van je computer, of specifieker je videokaart. Van wat ik zo lees heb ik het idee dat je pc vastloopt en zichzelf herstart. Dit komt meestal door een fout in de software, gebrekkige hardware of overhitting.

Wat gebeurd er nadat je dat no-signal ziet staan? start je pc dan opnieuw op? of moet je hem resetten?

edit:
als je overigens last heb van dus een error kan het zijn dat je een blauw scherm krijgt. standaard staat dit alleen ingesteld om direct opnieuw op te starten dus wellicht kan je dit bij configuratieschern >> systeem >> tabblad geavanceerd >> knop opstart en herstel instellingen >> en dan het vinkje uitzetten bij de computer automatisch opnieuw opstarten.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2007 14:45 ]

• wiz-kid
Als ik no-signal zie staan moet ik op de reset knop duwen want ik geraak niet meer in windows. Mijn pc herstart zichzelf dus niet.Ik kan nog wel op dat windows-icoontje drukken(op mijn toetsenbord) en dan ik terug met mijn muis bewegen in het spel dan. Maar daar ben ik natuurlijk niks mee. Echt raar.
Ik heb dat nu uitgevinkt en ik ga het even testen.
Bedankt op voorhand.

• wiz-kid
Het heeft niet geholpen. toch bedankt.

Als het vastloopt :
- Dan blijft het beeld gewoon hangen Ofwel krijg ik dan plots verticale gekleurde strepen op mijn beeld en zie ik helemaal niets meer buiten deze strepen. Heeft dit dan te maken met mijn grafische kaart die overhit is? Heb je zo'n programmatjes voor je temperatuur te checken? anders doe ik dit even en post ik die hier...

Verwijderd

hmz, op wat voor resuloties speel je? en met welke instellingen? speel eens wat met deze instellingen en kijk of het probleem blijft voorkomen.

• wiz-kid
ik op resolutie 1024x768. De aanbevolen instellingen door het spel voor mijn pc zijn allemaal bijna high of medium. Maar ik zet deze allemaal op low en het probleem blijft zich nog steeds voor doen. Ik heb pas van beeldscherm veranderd met een maat van mij want hij heeft dezelfde processor en het probleem blijft zich voordoen dus aan het beeldscherm ligt het niet denk ik...
Ik ben echt ten einde raad...

• wiz-kid
Heb net weer van die horizonatale gekleurde strepen over mijn scherm gehad. :'( |:(
Bestaat er geen goed programma om te kijken hoe warm je graphic card wordt ofzo...

• wiz-kid
iemand???

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:38
wiz-kid schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 12:52:
Heb net weer van die horizonatale gekleurde strepen over mijn scherm gehad. :'( |:(
Bestaat er geen goed programma om te kijken hoe warm je graphic card wordt ofzo...
Speedfan.

Ik heb trouwens een gevoel dat je videokaart o.i.d te veel stroom trekt, maar dat je voeding dit niet kan leveren. Wat voor merk voeding heb je erin zitten, en hoeveel vermogen kan deze leveren?

• wiz-kid
Alvast bedankt voor dat programma.

Temp1: 45°c
Temp2: 60C (nogal veel niet?)
Temp3: -56C
HDO: 39C
HD1: 43C
Temp1: 52C

Ik heb geen flauw idee hoe je kan achterhalen wat voor merk je voeding is. Herkent je pc dit? Of moet ik mijn pc openvijzen om dit te weten? Hoeveel vermogen deze kan leveren weet ik evenmin...

• wiz-kid
Als het spel vast loopt, loopt de temp2 op tot 78C. Op wat slaagt die temp2. Is dat de temp van mij harde schijf? Ik kan in elk geval beter een nieuwe koeling kopen ofniet? Ik heb btw ook maar één fan.

• N0MAD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-07-2024
bij speedfan kun je ook bij chart de cpu temp over een tijd spanne monitoren dan weet je of ie te warm word. Als die 78C van je cpu (prossesor) is dan is dat wel te heet ja.

• wiz-kid
maarja hoe kan ik dat nu bekijken als mijn scherm vastloopt. Ik kan dan nog enkel de takenbalk van windows te voorschijn toveren. Geen programma's meer openen dus ik kan deze curves ook niet bekijken dan. Als ik nu eens wist waar die temp2 voor stond hé...

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 20:35
78 graden lijkt verdacht veel op de standaard temperatuur waarop mijn videokaart afslaat, maar dat is een Nvidia.

Hoe dan ook, het is redelijk hoog.

Haal je pc is open en schakel `m aan. Houd nu de CPU cooler even tegen met je vinger ofzo. (Geen zorgen je processor zal niet direct opblazen. In het ergste geval valt ie uit en moet je rebooten). Zodra je een duidelijk verschil ziet in 1 van de temperaturen stop je daarmee en weet je wie wat is. Overigens moet je dat geen minuten lang doen. Je zou na een paar seconden al een verschil moeten kunnen zien.

• wiz-kid
Ik denk dat het mijn hdd2(staat zo op het stickertje) is die zo warm wordt(dit steekt onder mijn dvd). Is dit dan mijn harde schijf? Kan zo'n kaart die erin zit warm worden of enkel van die "blokken"? Want ik heb wat schrik om aan die kaarten te liggen voelen. Kan je geen stroomstoot krijgen ofzo?

Ps: Sorry maar ik ken niets van wat er in mijn pc insteekt. Mijn excuses daarvoor.

• wiz-kid
Toch lijkt het me straf want dat er horizontale gekleurde strepen op monitor komen, heeft toch alles te maken met mijn videokaart. Dus zou het dan kunnen dat die te warm wordt? Of kan speedfan daarvan geen temp. waarnemen?

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Heb een soort gelijk probleem gehad bij m'n maat. Heb toen Everst even geinstalleerd en ja hoor meer dan 80graden onder load. (ook een P4) Heb toen de kast even opengeschroefd en ontdaan van stof. Nu geen enkel probleem meer. :9

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11-2025

WPN

misschien handig om bij de winkel waar je de computer gehaalt hebt te informeren naar extra cooling in je kast

je gaf aan dat er maar 1 fan in zit, ik heb zelf tijd lang met 1 fan gewerkt maar zodra het buiten boven de 20 graden kwam moest ik mijn computerkast open zetten omdat de hele boel oververhit raakte (was te lui om extra coolers te kopen :D)
had ook vaak een ventilator erop staan in de zomer zodat ik wat kon gamen
toen ik extra systeemcoolers in mn kast stopte was het probleem over....

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Nijn
wiz-kid schreef op maandag 16 april 2007 @ 22:37:
Ik denk dat het mijn hdd2(staat zo op het stickertje) is die zo warm wordt(dit steekt onder mijn dvd). Is dit dan mijn harde schijf? Kan zo'n kaart die erin zit warm worden of enkel van die "blokken"? Want ik heb wat schrik om aan die kaarten te liggen voelen. Kan je geen stroomstoot krijgen ofzo?

Ps: Sorry maar ik ken niets van wat er in mijn pc insteekt. Mijn excuses daarvoor.
Owkee, ik was er vanuitgegaan dat je iets van computers afwist, aangezien dit toch een forum is voor mensen met een bovengemiddelde intresse in computers.

Hoe dan ook, die harde schijf kan je uitsluiten, speedfan geeft harde schijven absoluut appart aan. (Hele andere bron van gegevens). Gezien de info lijkt het erop dat het hier gaat om je videokaart, maar zonder meer onderzoek is dat niet met zekerheid te zeggen. (Vooral de lijnen in je scherm wijzen daar op). Speedfan kan van sommige grafische kaarten inderdaad de temperatuur geven.

Zeker is wel dat er iets mis is in je computer. Hij hoort geen 78 graden te worden. Aangezien het erop lijkt dat je je systeem niet zelf hebt gebouwd, gevalletje garantie. Terug naar de winkel. Laat hun de rest maar uitzoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door Nijn op 17-04-2007 00:47 ]

• wiz-kid
Dj-sannieboy schreef op maandag 16 april 2007 @ 22:41:
Heb een soort gelijk probleem gehad bij m'n maat. Heb toen Everst even geinstalleerd en ja hoor meer dan 80graden onder load. (ook een P4) Heb toen de kast even opengeschroefd en ontdaan van stof. Nu geen enkel probleem meer. :9
Ja ik heb hem pas volledig ontdaan van stof en ik blijf hetzelfde probleem krijgen...
Peluso schreef op maandag 16 april 2007 @ 22:56:
misschien handig om bij de winkel waar je de computer gehaalt hebt te informeren naar extra cooling in je kast

je gaf aan dat er maar 1 fan in zit, ik heb zelf tijd lang met 1 fan gewerkt maar zodra het buiten boven de 20 graden kwam moest ik mijn computerkast open zetten omdat de hele boel oververhit raakte (was te lui om extra coolers te kopen :D)
had ook vaak een ventilator erop staan in de zomer zodat ik wat kon gamen
toen ik extra systeemcoolers in mn kast stopte was het probleem over....
Mja het zit namelijk zo... Ik heb mijn computer destijds gekocht bij de aldi. Er was zo'n actie dat je zo'n computer kon kopen voor een goede prijs. Was misschien niet de beste beslissing achteraf bekeken maarja. Garantie ga ik niet gebruiken want dan duurt het eeuwen voor ik mijn pc terugzie en ik heb hem namelijk vaak nodig. Klantenservice in de Aldi is ook niet hun sterkste kant...

Soms zet ik ook een ventilator op mijn pc en dat zorgt er nu en dan voor dat ik wat langer kan spelen. Ik denk dat het beste is dat ik er gewoon systeemcoolers in laat steken. Of kan je specifiek een cooler kopen voor je videokaart? Kan iemand mij een goede cooler aanraden? Prijs-kwaliteit?

Bedankt voor jullie moeite

• Nijn
Aldi klantenservice moet je ook niet gebruiken. Je moet direct naar het Medion Servicenummer bellen. Die zijn een van de beste kwa service in Nederland. (Toevallig een maand ofzo geleden een onderzoek naar geweest).

Waarschijnlijk zal een extra cooler wel handig zijn, aangezien het belangrijk is dat je de airflow in je kast op orde krijgt. Houd er dan wel rekening mee dat je niet 2 coolers hebt die lucht je kast inblazen en niets eruit. (Of andersom), je moet echt een stroming teweeg brengen.

Wat betreft de cooler, begin is met een simpele goedkome 8cm cooler. (of 12, als je kast dat aankan). Die dingen heb je op beursen voor 3/5 euro, zal in de winkel misschien een tientje zijn. Werkt dat goed, dan kan je altijd nog kijken naar duurdere met minder geluidsopbrengst etc.

De goedkope coolers hebben voor jouw een toegevoegd voordeel dat ze meestal hun stroom halen via een molex stekker (dus waar je hdd en cd-rom drive ook op zitten). Duurdere hebben soms een aansluiting die op het moederbord kan. Alhoewel dat handiger is omdat dan de snelheid in de gaten gehouden kan worden en aangepast kan worden door het moederbord, betekend dat concreet voor jouw dat je de goede aansluitingen op je moederbord moet gaan zoeken etc.

• wiz-kid
Ok hartelijk dank. Ik ga mijzelf twee coolers aanschaffen. één voor lucht eruit te blazen en één voor lucht erin te blazen. IK zal eens even polsen wat deze kosten in de pc-winkel hier in de buurt. Allen bedankt voor jullie hulp...

• wiz-kid
Nog even een vraagje.. Zo'n cooler kan je die simpel zelf bevestigen als je geen verstand hebt van computers of moet je dat laten doen in de winkel???

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Een beetje casefan van 8cm (meest voorkomende maat voor case-fans) kost zo rond de 6 tot 10 euro nieuw. Kies er dan meteen eentje die stil is, anders zit je straks met een 'stofzuiger' te gamen ;)

PS: Dat monteren is simpel ja; 4 schroeven en het stekkertje aansluiten. Wijst zich echt vanzelf ... let er wel op dat je ze de goede kant op monteert; dus b.v. voorin de kast naar binnen blazen en achterin de kast naar buiten. Soms staat de 'blaaskant' met een pijltje op de fan aangegeven, maar soms ook niet. In de meeste gevallen blaast de fan de kant op waarop het merkje staat.

[ Voor 49% gewijzigd door SKiLLa op 17-04-2007 20:49 . Reden: de PS ]

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 00:21
toch denk ik dat jullie nu aan symptoombestrijding doen. Ik heb niet eens een casefan, en heb zeer lage temps, en mijn pc is vergelijkbaar met de zijne. Het probleem ligt wat mij betreft eigenlijk ergens anders, alhoewel die extra fans misschien wel (tijdelijk) helpen. Hij moet gewoon uitzoeken wat er dan 78 graden wordt en daarvandaan verder redeneren. Dus dan bijvoorbeeld nieuwe cooler op de videokaart ofzo (als ie stuk is).

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Speedfan ziet volgens mij helemaal geen GPU temperatuur; alleen de temps van de HDDs, CPU en Mobo (en eventueel de in 99% niet gebruikte AUX). En 78C voor een moderne GPU (stressed) is helemaal niet erg hoog hoor; voor een CPU is het dan snel einde oefening, maar moderne GPUs zijn idle al vaak 50+ of zelfs 60+ graden.

Ofwel: die 78C is waarschijnlijk z'n CPU en dat is te hoog. Ik vermoed dus een kapotte CPU fan, al duiden grote strepen op je beeld vaak op rot GPU geheugen/core ... maar we horen 't wel van de TS ;)

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Nijn
elmertje schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 21:01:
toch denk ik dat jullie nu aan symptoombestrijding doen. Ik heb niet eens een casefan, en heb zeer lage temps, en mijn pc is vergelijkbaar met de zijne. Het probleem ligt wat mij betreft eigenlijk ergens anders, alhoewel die extra fans misschien wel (tijdelijk) helpen. Hij moet gewoon uitzoeken wat er dan 78 graden wordt en daarvandaan verder redeneren. Dus dan bijvoorbeeld nieuwe cooler op de videokaart ofzo (als ie stuk is).
Jouw stelling is imo niet tot amper te verdedigen omdat je een aantal belangrijke stukken info mist.
- Wat voor `n kast
De ene kast kan de componenten beter coolen dan de andere. Dat heeft oa te maken met:
- Hoeveelheid lucht binnen de kast (formaat dus)
- De luchtstromingen binnen de kast
- De mogelijkheden voor warme lucht om de kast te verlaten en voor koude lucht om de kast te betreden

- Welke voeding
De ene voeding wordt erg warm, waar dat bij andere weer erg meevalt. Bovendien genereert de ene voeding een enorme airflow, en de andere amper iets.

- Welke ruimte
De ene ruimte is hermetisch afgesloten en op een constante temperatuur van 22 graden gehouden. Zonlicht maakt geen kans. (Lees: Typische tweaker/gamer kamer). De andere ruimte tocht vreselijk en wordt nooit warmer dan 15 graden.

- Welke componenten
Je geeft al aan dat je een vergelijkbaar systeem hebt, maar de ene cooler presteerd veel beter/slechter dan de andere. Uit je post maak ik op dat je niet precies die videokaart hebt en precies die processor met bijbehorende Medion cooler

Hoe dan ook, ik ben het er niet mee eens dat we hier doen aan symptoonbestrijding. Medion systemen hebben in het verleden vaker problemen met hitteafvoer gehad. Zeker aangezien ook deze kast geen casefans blijkt te hebben, verwacht ik dat hier weer hetzelfde aan de hand is. Zowiezo is een moderne computer zonder casefans doorgaans lastig. Een of meerdere casefans zullen zeker geen windeieren leggen.
SKiLLa schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 21:19:
Speedfan ziet volgens mij helemaal geen GPU temperatuur; alleen de temps van de HDDs, CPU en Mobo (en eventueel de in 99% niet gebruikte AUX). En 78C voor een moderne GPU (stressed) is helemaal niet erg hoog hoor; voor een CPU is het dan snel einde oefening, maar moderne GPUs zijn idle al vaak 50+ of zelfs 60+ graden.

Ofwel: die 78C is waarschijnlijk z'n CPU en dat is te hoog. Ik vermoed dus een kapotte CPU fan, al duiden grote strepen op je beeld vaak op rot GPU geheugen/core ... maar we horen 't wel van de TS ;)
Speedfan kan, afhankelijk van de kaart, zeker wel de GPU temperatuur zien. De processor van de TS beschikt over thermal throttling. Deze zal dus simpelweg terugschroeven kwa prestatie, maar geen fouten geven. Pas boven de 120 graden vallen Intel`s uit. Ik verwacht dus toch meer de grafische kaart. Let wel, temperatuurmetingen worden gedaan in/op de core (als deze kaart beschikt over temperatuurmetingen). Het geheugen wordt niet gecontrolleerd, maar kan best hoger uitvallen. Bovendien heeft zo`n temperatuurmeting een flinke marge die makkelijk kan oplopen tot 10 graden.

[ Voor 22% gewijzigd door Nijn op 17-04-2007 21:37 ]

• wiz-kid
Wat lijkt volgens jou dan de beste oplossing Nijn?

[ Voor 89% gewijzigd door wiz-kid op 17-04-2007 21:49 ]

• wiz-kid
Twee coolers kopen( één voor lucht uit te laten en één voor lucht erin) of een cooler voor mijn videokaart of een nieuwe voeding?

• Nijn
Gezien het feit dat je niet veel van computers afweet zou ik voor het eerste gaan. Die coolers zijn doorgaans gemakkelijk te bevestigen en vergen geen grote / ingewikkelde aanpassingen.

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Speedfan kan, afhankelijk van de kaart, zeker wel de GPU temperatuur zien. De processor van de TS beschikt over thermal throttling. Deze zal dus simpelweg terugschroeven kwa prestatie, maar geen fouten geven. Pas boven de 120 graden vallen Intel`s uit.

Nou, ik heb Speedfan dit nog niet zien doen hoor (20+ PCs), maar dat kan natuurlijk aan het mobo liggen. En Intels mogen helemaal geen 120 graden worden, Core Duo's throttlen al bij 80C en stoppen bij 85C. P4s en AMDs mogen iets warmer worden (5~10C), maar echt geen 120C, volgens mij ben je in de war met GPUs.

Ook kan een eenmaal oververhitte CPU 'doorgebrand' zijn en dus al bij lagere temps fouten (reboots/BSODs/vastlopers/etc.) geven ...

Die 78C is erg verdacht, dus kijk wat idle-temps zijn en vervolgens wat de stressed temps zijn (fluctueerd de waarde wel ?), eventueel met meerdere programma's (ivm vals alarm door Speedfan; je ziet b.v. ook vaak 127C, maar dan als vaste waarde; uiteraard klopt die dan niet). 78C voor een GPU is niet te warm, voor een CPU wel. Grote strepen door je beeld is meestal oververhit GPU RAM, terwijl kleine artifacts meestal GPU core is, maar uiteraard kan het ook allerlei andere oorzaken hebben.

• Nijn
En Intels mogen helemaal geen 120 graden worden, Core Duo's throttlen al bij 80C en stoppen bij 85C. P4s en AMDs mogen iets warmer worden (5~10C), maar echt geen 120C, volgens mij ben je in de war met GPUs.
Ik heb ook niet gezegd dat ze 120 graden mogen worden, ik heb gezegd dat ze dan naar de klote gaan. Een P4 begint te throttlen vanaf 80 graden. Rond de 100 wordt de mijne onstabiel, en dan blijk ik nog een slechte te hebben:
It proved very difficult - if possible at all - to burn a Pentium 4 CPU by stopping the cooler. Of course, providing the heatsink with thermal grease is correctly installed. At least we didn't succeed in it even though sometimes the temperature nearly reached 100°C and kept on for quite a while.
Speedfan kan zeker wel de GPU temperatuur doorgeven. Even een quote uit een bug report voor een Nvidia kaart. (2006)
Currently SpeedFan can access the hardware monitor chips on nvidia cards when they are not integrated inside the chipset itself. I'm purchasing the hardware to add support for built-in sensors.
Ik hoop dat deze discussie hiermee klaar is...

Overigens heeft de TS reeds laten weten dat Temp2, 78 graden, variabel is. Deze stijgt tot 78 graden onder load.

Ik zie dat we het wel eens zijn wat betreft de strepen:
Grote strepen door je beeld is meestal oververhit GPU RAM

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Currently SpeedFan can access the hardware monitor chips on nvidia cards when they are not integrated inside the chipset itself. I'm purchasing the hardware to add support for built-in sensors.

Tja, beetje vaag dat Speedfan 4.32 mijn Asus 8800GTX (op een Asus P5B) dan niet ziet. Zelfde geldt voor een MSI 6367 (NForce 1) met een XFX 5200 en een Asus A7V333 (KT333) + XFX 5200 en een Jetway v4pd (KM400) met een ??? 6600 , een Acer 1714SMi (i865) met een 5700go en een Asus TUSL2-C (i815) met een Abit GF4 MX440. Met allen is de temp via het NVidia Control Panel te zien, maar niet met Speedfan ...

... maar als jij dan gpu temps in Speedfan ziet, wil ik wel graag weten welke mobo + GPU je hebt (serieus, ben nieuwsgierig !) :P

[ Voor 4% gewijzigd door SKiLLa op 18-04-2007 00:11 . Reden: nog meer offtopic gekeutel maar verwijderd :z ]

Verwijderd

Als mijn kennis over temperaturen van moederborden etc inmiddels niet ontzettend verouderd is, zou ik zeggen dat Temp2 standaard de temperatuur van je North Bridge is. (Temp1=CPU.Temp2=NB,Temp3=Moederbord).

De northbridge is een kleine chip die meestal rechts onder je videokaart zit (dat is het ding waar je je monitor op aansluit, afijn, lijkt me dat je dat snapt).

Misschien moet je eens kijken of daar wel een koeler op zit en of die goed genoeg is.
Het idee van Nijn
quote: Nijn
Haal je pc is open en schakel `m aan. Houd nu de CPU cooler even tegen met je vinger ofzo. (Geen zorgen je processor zal niet direct opblazen. In het ergste geval valt ie uit en moet je rebooten). Zodra je een duidelijk verschil ziet in 1 van de temperaturen stop je daarmee en weet je wie wat is. Overigens moet je dat geen minuten lang doen. Je zou na een paar seconden al een verschil moeten kunnen zien.
is ook erg goed. Je gaf alleen in je eigen post aan dat je bang was voor schokken.
Hier hoef naar mijn mening echt niet bang voor te zijn. ALS je al een schok krijgt (best wel onwaarschijnlijk, ik heb nog nooit een schok gehad en mijn PC, en die van anderen, vaker open gehad dan me lief is, ook toen die aan stonden), is dat maximaal 12 volt over een laag amperage. Ergste wat je kan gebeuren is dat je een klein beetje schrikt :)

• wiz-kid
Even een vraagje ter verduidelijking wat is GPU juist? Ja dan zou ik eerder denken dat het aan die northbridge cooler (als ik deze al heb)ligt aangezien het toch ook voor een groot deel met mijn monitor heeft te maken... Kan je zien of je hier een cooler bij hebt zonder die open te vijzen???

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Nijn schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 23:32:
[...]
Speedfan kan zeker wel de GPU temperatuur doorgeven. Even een quote uit een bug report voor een Nvidia kaart. (2006)
[...]

Ik hoop dat deze discussie hiermee klaar is...
Nou, om ffies precies te zijn; op de homepage van Speedfan valt te lezen: Last modified on 28 feb 2007.

If you have a configuration with TWO NVIDIA VIDEO CARDS, please contact me. I'm working to add support for nVidia temperatures and I need to test this kind of setup. Thank you.

Dus ik had weldegelijk gelijk - het wordt nog niet ondersteund; het gaat ondersteund worden :Y)

• Nijn
Waar gaat dit om...

Ik heb het zien werken, jij niet. Goed. Dan heb ik me blijkbaar verbeeld of heb ik het verkeerd onthouden.

Kunnen we dan nu weer on-topic?

@Whizkid:
De GPU is je grafische processor. (Dus zeg maar je grafische kaart).

De discussie hier ten spijt, zijn we het er nog steeds over eens dat alle signalen richting je grafische kaart wijzen.

Wat heb je inmiddels ondernomen / opgemerkt?

[ Voor 43% gewijzigd door Nijn op 21-04-2007 14:12 ]

Verwijderd

Beetje basic dit he.

Dit heb ik ook gehad, probleem was toen mijn voeding die het niet bij kon houden. Geinvesteerd in een goede voeding (Antec Truepower) en draait als een gek nu.

• wiz-kid
Ik heb momenteel nog niets ondernomen Nijn omdat ik het niet kan. Ik kan mijn pc nu absoluut geen enkele dag missen. Ik moet zien wanneer ik hem kan binnendoen en dan vraag ik aan hen om er een nieuwe voeding in te steken...

Bedankt voor je hulp.

Verwijderd

Ik heb (zelfde als 2 posts hierboven)à ook dit probleem gehad. (no signal, going to sleep)
Toen deed hij dat gewoon met zwaardere dingen (games etc). Later is hij dat ook in gewone dingen (Word) gaan doen.

Ik heb er nu een nieuwe voeding in steken, en nu werkt hij perfect hier.
Pagina: 1