Semi nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-01 16:23
Beste mensen,

Ik heb een klein probleempje. Ik start een nieuw topic omdat ik denk dat er niet veel met mijn probleem zijn. En het is ook een beetje een dillema!

In augustus 2004 heb ik een geheel nieuw systeem gekocht. Wat altijd fijn gewerkt heeft.
AMD Athlon XP 3000+, 1 GB geheugen, ATI Radeon 9600 XT kaart.

Vorige maand heb ik een kleine upgrade uitgevoerd. Ik heb nu een Geforce 7600 GT van XFX, 1 GB geheugen extra erbij en een Coolermaster 430 W voeding. Ik heb dit gedaan omdat ik dacht van, dan kan mijn huidige systeem nog even een tijdje mee, en ben ik niet al te veel kwijt.

Ik heb helaas wel een probleem gehad met het inbouwen van de nieuwe hardware. Toen ik de voeding erin ging bouwen heb ik per ongelijk 2 stekkertjes klakkeloos losgetrokken van mijn moederbord, zonder goed te kijken hoe het erop zat. Later bleken deze stekkertjes van mijn USB poorten te zijn. Met er op zetten heb ik gegokt hoe het gezeten moest hebben, maar helaas verkeerd gegokt. En heb nog een aantal keer wat combinaties geprobeerd. Ik ben toen maar gaan zoeken op internet hoe het wel moest, en ben gelukkig tegen gekomen hoe de stekkertjes er weer op moesten. Alleen kwam ik ook tegen dat je je moederbord mogelijk kan beschadigen als je de stekkertjes van de USB poorten verkeerd aansluit.

Helaas denk ik dus dat dat gebeurd is, want mijn PC is ineens heel traag en loopt gewoon niet lekker meer. En ook als ik mijn fotocamera aansluit op de USB poort om foto's over te zetten naar de PC stopt de camera er halverwege mee, dit gebeurd daarvoor nooit. Ook mijn gamepad is kapot gegaan toen ik deze aansloot op de USB poort. Ook kreeg ik eergisteren ineens een blaauw scherm toen ik aan het internetten was, iets wat ik nog nooit mee heb gemaakt met Windows XP!!

Ik vrees dus dat mijn moederbord vervangen moet worden.

Ik heb nu wat vraagjes.

Ik wil dus wel mijn Geforce 7600 GT houden want vind het zonde om weer een nieuwe te kopen. Deze videokaart is AGP, dus ik zal een AGP moederbord moeten hebben.

Ik heb ieder geval wel gezien dat ik een Dual Core processor kan nemen in combinatie met een AGP moderbord.

Wat kunnen jullie mij aanraden?

De onderdelen die ik nog ga gebruiken zijn:

- XFX GeForce 7600 GT XXX 580M, 256 MB DDR3, 2x DVI, AGP
- Coolermaster 430 W voeding
- 2x 120 GB ATA HDD

Dat is geloof ik zo'n beetje wel wat ik hou. Dit moet vervangen worden

- Moerderbord
- Geheugen, nu DDR wordt DDR2
- Processor
- Eventueel geluidskaart, graag een Creative X-Fi

Zouden jullie advies kunnen geven wat het beste is, en dat ook die videokaart goed tot zijn recht komt. En wat is beter een dual core van Intel of van AMD?
Mijn budget ligt tussen de 200 en 350 euro.

Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Waarom koop je niet gewoon een nieuw/2e hands socket A moederbord?

bv deze: pricewatch: Asus A7N8X-E Deluxe, nForce2 Ultra400 (Sound, LAN, SATA, RAID, 1394)

IMHO het beste socket A moederbord ooit gemaakt.

[ Voor 58% gewijzigd door 1975Mark30 op 13-04-2007 13:01 ]

• Xzorby
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-11-2025
Omdat een socket A moederbord echt niet lang meer meegaat. Als hij een budget van tot 350 euro heeft kan hij misschien beter meteen een upgrade doen naar een Dual Core met een moederbord dat AGP & PCI-E ondersteunt.

Met je budget zou ik voor een X2 4800+ EE gaan, voor 130 euro presteert hij bijvoorbeeld maar zo'n 15% minder dan de E6600 die twee keer zo duur is.

Moederbord moet dan socket AM2 zijn, met een AGP aansluiting en het liefst ook een PCI-e aansluiting (kan je later upgraden naar een betere videokaart, zonder weer een heel nieuw systeem te moeten samenstellen). Moet niet meer dan 75 euro kosten, denk ik.

Geheugen: Kingston of Twinmos 2x1gb PC2-5300 voor zo'n 100 euro.

Dan heb je nog zo'n 50 euro over voor een geluidskaart. Tegenwoordig is onboard sound trouwens een stuk beter, en over het algemeen wel genoeg voor de meeste applicaties. Mocht het niet genoeg zijn dan kan je die er altijd later nog inzetten.

Edit: ben nog even aan't zoeken, nog geen AM2 moederbord gevonden met AGP en PCI-E, maar wel een s775 (Intel, voor C2D's). Kan je ook je oude DDR geheugen nog inprakken. Als er geen AM2 moederbord te vinden is dan kan je die misschien het beste gebruiken met bijvoorbeeld een E6320.

Edit 2: Er zijn volgens mij inderdaad geen AM2 moederborden met allebei, wel is er een Asrock sAM2 met alleen AGP. Denk dat je dan toch beter voor s775 kan gaan, met het moederbord hierboven.

[ Voor 22% gewijzigd door Xzorby op 13-04-2007 13:53 ]

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-01 13:24

William/Ax3

We are Starstuff

Wat nou als je gewoon je USB poorten op je mobo uitschakeld? Doet die dan nog steeds "raar"? Zo niet->Pci usb kaartje erin 10 euro en heb je alvast 340euro voor je volgende systeem gespaard.
Zo ja->2e hands mobo of nieuw spul.

[ Voor 40% gewijzigd door William/Ax3 op 13-04-2007 13:51 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Ehh, komt het neit gewoon omdat je van amd/ati naar nVidia ben gegaan? Kijk is goed of alle oude drivers wel goed weg zijn, doen anders is een nieuwe windows installatie.

• mx518
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-01 22:21
dat moederbordje van de 2e post is ook inderdaad een heel goed bordje.. heb hem zelf en nog nooit problemen mee gehad. als tie dan ook maar echt 40 euro kost zoals in de pricewatch (was voor mijn toen 120 :'( ) doe je iig geen miskoop.

je besturingssysteem zul je wellicht ff moeten deinstalleren nu met verschillende vga-kaarten. normaliter kan het wel, wisselen van merken maar denk dat je er beter aan doet om hem te formatten.

• Buffalo
Nee, want toen ik de viedokaart omgewissled had, was er nog weinig aand e hand. Toen ik mijn USB poorten wilde gaan gebruiken kwam ik er achter dat die het niet deden. Toen heb ik die kabeltjes nogmaals omgewissled, uiteindelijk deden mijn USB poorten het weer maar mijn systeem ging wel raar doen.
Dus waarschijnlijk is er toch iets beschadigd geraakt. En wat ik ook zij van dat blaauwe scherm, heb ik ook nog nooit gehad. Het lijkt wel of me pc ineens heel onstabiel is geworden.

Het zou wel toevallig zijn als het iets anders is, maar ik denk gewoon dat het door die USB kabeltjes is gekomen. Daarna zijn de problemen begonnen.

Edit: Ik was trouwens vergeten te vermelden dat de USB poorten op de achterkant van me pc ook niet goed werken, ieder geval mijn gamepad werkte daar ook niet meer op, me muis en toetsenbord die nog aangesloten waren werken nog wel.

Maar vooral omdat ook me gamepad kapot is gegaan, denk ik dus dat er te veel spanning ofzo is geweest, ofziets dergelijks, want zo'n gamepad gaat toch ook niet zomaar stuk lijkt me en anders is dat ook wel erg toevallig!

[ Voor 26% gewijzigd door Buffalo op 13-04-2007 15:20 ]

• Buffalo
mx518 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 15:16:
dat moederbordje van de 2e post is ook inderdaad een heel goed bordje.. heb hem zelf en nog nooit problemen mee gehad. als tie dan ook maar echt 40 euro kost zoals in de pricewatch (was voor mijn toen 120 :'( ) doe je iig geen miskoop.

je besturingssysteem zul je wellicht ff moeten deinstalleren nu met verschillende vga-kaarten. normaliter kan het wel, wisselen van merken maar denk dat je er beter aan doet om hem te formatten.
Dus eerst formatteren, voordat ik iets ga upgraden?

• mx518
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-01 22:21
nog iets anders dan... kun je altijd controleren kan geen kwaad.

eerst ff je temperaturen controleren. misschien wordt iets wel in 1 keer veelste warm. computer kast schoonmaken kan zoiezo al wat helpen met koelen.

dan een formatje.. werkt dat ook niet (hij blijft dus instabiel)

neem dat mobo'tje waar je absoluut geen miskoop aan doe ;)

EDIT: controleer voor de ckerheid ook even je voeding.. niet dat tie kortsluiting heeft gemaakt o.i,d,

[ Voor 13% gewijzigd door mx518 op 13-04-2007 15:21 . Reden: voeding ]

• Buffalo
mx518 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 15:20:
nog iets anders dan... kun je altijd controleren kan geen kwaad.

eerst ff je temperaturen controleren. misschien wordt iets wel in 1 keer veelste warm. computer kast schoonmaken kan zoiezo al wat helpen met koelen.

dan een formatje.. werkt dat ook niet (hij blijft dus instabiel)

neem dat mobo'tje waar je absoluut geen miskoop aan doe ;)
Everest geeft aan: Moederbord 38 graden C, HDD's 39 graden C en me videokaart is 49 graden C.
Me kast heb ik maand geleden helemaal schoongemaakt toen ik die componenten erin heb gezet, dus dat moet in orde zijn.

• Buffalo
Ok, ik heb inmiddel wel gezien dat een AMD dual core processor aanzienlijk goedkoper is dan een Intel en dat je voor minder geld ook nog eens een vele snellere processor heb. Dus als ik een nieuwe processor neem, wordt het er waarschijnlijk 1 van AMD!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Werkt alles nog sloom na dat je de USB stekkers van het moederbord hebt getrokken? Moest het niet opgelost zijn, zou ik toch ook een Socket A moederbord zoeken. Wat is € 40 nu, zeker tegenover een aankoop van € 300...

[ Voor 0% gewijzigd door mieJas op 15-04-2007 15:52 . Reden: typo's ]

Yes, but no.

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
Buffalo schreef op zondag 15 april 2007 @ 15:35:
Ok, ik heb inmiddel wel gezien dat een AMD dual core processor aanzienlijk goedkoper is dan een Intel en dat je voor minder geld ook nog eens een vele snellere processor heb. Dus als ik een nieuwe processor neem, wordt het er waarschijnlijk 1 van AMD!
Dat kan dus niet, omdat er geen AM2 mobo's zijn met zowel PCI-e als AGP ;).

Als je post 2 hebt gelezen, is een mogelijke optie het Asrock mobo van 56 Euro met een bijv. een E6600 die binnenkort 210 Euro gaat kosten. Dan zit je op ruwweg 270 Euro voor een mobo en een processor, je oude DDR geheugen kan je namelijk ook in het Asrock mobo prikken. Dan heb je nog ruim genoeg geld over voor een geluidskaart...

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@Buffalo: ik zie nog nergens staan dat je een complete herinstallatie van XP hebt gedaan? Als je zoveel hardware verwisselt, dan is een herinstallatie sterk aan te raden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Buffalo
gambieter schreef op zondag 15 april 2007 @ 16:04:
@Buffalo: ik zie nog nergens staan dat je een complete herinstallatie van XP hebt gedaan? Als je zoveel hardware verwisselt, dan is een herinstallatie sterk aan te raden.
Klopt windows nog niet hergeinstalleerd. Ga ik binnenkort eerst doen als ik wat meer tijd heb.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Buffalo schreef op zondag 15 april 2007 @ 16:10:
[...]
Klopt windows nog niet hergeinstalleerd. Ga ik binnenkort eerst doen als ik wat meer tijd heb.
Zou ik maar doen voordat je nieuwe hardware erbij koopt ;)

Waarom wachten? Of heb je de PC niet echt nodig? Crashende computers kunnen je informatie en werk kosten, dan kan je beter investeren in een snelle herinstallatie :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Buffalo
gambieter schreef op zondag 15 april 2007 @ 16:27:
[...]

Zou ik maar doen voordat je nieuwe hardware erbij koopt ;)

Waarom wachten? Of heb je de PC niet echt nodig? Crashende computers kunnen je informatie en werk kosten, dan kan je beter investeren in een snelle herinstallatie :)
Ja, druk met stage ens chool enzo. Op het moment gebruik ik hem alleen om beetje intenetten, niet veel zwaar werk ieder geval. Ik twijfel ook of ik XP herinstalleer of overstap op Vista.

• Jedi_Pimp
Buffalo schreef op zondag 15 april 2007 @ 17:27:
[...]

Ja, druk met stage ens chool enzo. Op het moment gebruik ik hem alleen om beetje intenetten, niet veel zwaar werk ieder geval. Ik twijfel ook of ik XP herinstalleer of overstap op Vista.
Het is misschien beleefd om te antwoorden op de mensen die je helpen met je vragen :).
Jedi_Pimp schreef op zondag 15 april 2007 @ 15:51:
[...]

Dat kan dus niet, omdat er geen AM2 mobo's zijn met zowel PCI-e als AGP ;).

Als je post 2 hebt gelezen, is een mogelijke optie het Asrock mobo van 56 Euro met een bijv. een E6600 die binnenkort 210 Euro gaat kosten. Dan zit je op ruwweg 270 Euro voor een mobo en een processor, je oude DDR geheugen kan je namelijk ook in het Asrock mobo prikken. Dan heb je nog ruim genoeg geld over voor een geluidskaart...

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:29
Iets wat we over het oog zien misschien:

Nieuwe module RAM er al eens uit gehaald? Mijn Athlon XP 1800+ werkte met de upgrade van 512 naar 1024 ook niet helemaal prima. Videokaart lijkt me niet, ben toen ook op dat moment van nVidia naar ATi gestapt. Na een weekje had ik toch echt het idee dat het mn nieuwe dimm 512MB was. Omgewisseld en het probleem was weg. Exact dezelfde verschijnselen: Blue screens, vastlopers, errors. Komt wss door data corruptie, daarom zal je camera ook gewoon een error geven omdat er iets mis is met het ontvangen bestand. Als het echt kapot zou zijn zou je USB vermoedelijk helemaal niet meer werken.

• Buffalo
Jedi_Pimp schreef op zondag 15 april 2007 @ 20:06:
[...]

Het is misschien beleefd om te antwoorden op de mensen die je helpen met je vragen :).

[...]
Ooh ok sorry :P

Ja, ik vind die Intel processoren wel erg duur en vergelijking met een AMD. Als je een AMD neemt, heb je wel meer snelheid voor minder geld. En dat is zeker een overweging vindt ik.

Ik zou ook nu een goedkoop AM2 moderbord kunnen nemen, en een relatief goede processor voor niet al te veel geld, en dan over een poos weer eens voor een nieuw AM2 moederbord kunnen kijken met PCI-E en een PCI-E videokaart.

Wat ik ook nog kan proberen is om mijn 7600 GT te verpatsen, en een PCI-E videokaart te kopen, maar ik denk niet dat ik er nu nog 179 euro voor krijg, ookal issie pas een maand oud!

• Buffalo
GremliN-Online schreef op zondag 15 april 2007 @ 20:14:
Iets wat we over het oog zien misschien:

Nieuwe module RAM er al eens uit gehaald? Mijn Athlon XP 1800+ werkte met de upgrade van 512 naar 1024 ook niet helemaal prima. Videokaart lijkt me niet, ben toen ook op dat moment van nVidia naar ATi gestapt. Na een weekje had ik toch echt het idee dat het mn nieuwe dimm 512MB was. Omgewisseld en het probleem was weg. Exact dezelfde verschijnselen: Blue screens, vastlopers, errors. Komt wss door data corruptie, daarom zal je camera ook gewoon een error geven omdat er iets mis is met het ontvangen bestand. Als het echt kapot zou zijn zou je USB vermoedelijk helemaal niet meer werken.
Ok, ga ik ook proberen, mijn geheugen strip eruit halen en er weer inzetten. Ik heb trouwens wel 2 geheugenmodules met 2 verschillende snelheden, maar ik heb via de geheugen FAQ begrepen, dat dat niet uitmaakt, omdat de snelste modudle de snelheid van de langzaamste overneemt.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:29
Gewoon eens werken met de orginele module. De snelheden mogen idd niks uitmaken, dat hadden die van mij ook (de vervangende dimm werkt prima). Ik denk dat er een vrij grote kans is dat het systeem dan weer prima draait en dat het daar dus aan ligt.

• Jedi_Pimp
Buffalo schreef op zondag 15 april 2007 @ 20:44:
[...]

Ooh ok sorry :P

Ja, ik vind die Intel processoren wel erg duur en vergelijking met een AMD. Als je een AMD neemt, heb je wel meer snelheid voor minder geld. En dat is zeker een overweging vindt ik.

Ik zou ook nu een goedkoop AM2 moderbord kunnen nemen, en een relatief goede processor voor niet al te veel geld, en dan over een poos weer eens voor een nieuw AM2 moederbord kunnen kijken met PCI-E en een PCI-E videokaart.

Wat ik ook nog kan proberen is om mijn 7600 GT te verpatsen, en een PCI-E videokaart te kopen, maar ik denk niet dat ik er nu nog 179 euro voor krijg, ookal issie pas een maand oud!
Dit is waar veel mensen een behoorlijke fout maken. Ze denken dat na de prijsverlagingen in het AMD kamp, AMD processoren meer bieden voor je geld. Dit is waar als je kijkt naar low-end, bijv. X2 3800+ kosten echt helemaal niks meer maar presteren aanzienlijk beter dan hun intel-concurrenten die ook rond die prijs zitten. Maar, als je kijkt naar bijv. een E6600 en de X2 6000+ (de 5600+ wordt echt op alle fronten verslagen door de E6600, geen waardige concurrent dus) zie je dat de 6000+ nu in de pricewatch 210,- Euro kost. De E6600 zal over ca. een week ook 210-215 Euro gaan kosten, en presteert op in games toch net ietsjes beter dan de 6000+ (kijk bijvoorbeeld op www.tomshardware.com voor benchmarks).
Als je dan nog kijkt naar de overclockmogelijkheden biedt de E6600 toch écht meer waar voor zijn geld.

Het zit echt tussen de oren, ik adviseer je om benchmarks op te zoeken van processoren en zo een ontzettende klap geld te besparen door gewoon het Asrock moederbord te kopen.

Goedkoop AM2 mobo: 50,- Euro
"Relatief goede processor": 150,- Euro
AM2 mobo met PCI-e: 80,- Euro
PCI-e kaart: 160-200,- Euro
Totaal: 440,- Euro (minstens)...

Nu overstappen op een Asrock met een E6600 = 270,- Euro (hoogstens)... :z

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Jedi_Pimp schreef op zondag 15 april 2007 @ 23:09:
[...]
Nu overstappen op een Asrock met een E6600 = 270,- Euro (hoogstens)... :z
Alleen is nog helemaal niet zeker dat het mobo kapot is, want er zijn nog een aantal mogelijkheden die uitgeprobeerd kunnen/moeten worden: herinstallatie XP en testen geheugenbankje. Geld moet rollen, maar toch niet onnodig ;)

• Xzorby
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-11-2025
Ik ben met je eens dat de E6600 het in z'n prijsklasse wel wint van de AMD's, maar alle lagere prijsklassen lijkt AMD out-of-the-box (dus niet overgeklokt) toch een stuk sneller.

Maar voor Buffalo is het natuurlijk een stuk voordeliger om die Asrock en een C2D te kopen, dan hoef je nog geen nieuwe videokaart en geheugen.

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2025

antipode

-=Got is in the details=-

Maar, als je kijkt naar bijv. een E6600 en de X2 6000+ (de 5600+ wordt echt op alle fronten verslagen door de E6600, geen waardige concurrent dus) zie je dat de 6000+ nu in de pricewatch 210,- Euro kost.
True voor wat betreft de vergelijking tussen e6600 en x 5600+. Maar bezie nu eens die vergelijking in het licht van het prijsverschil. Het prestatieverschilverschil tussen beide processoren is veel kleiner dan het prijsverschil van 100 euro (en later deze maand wellict 50) doet vermoeden. Of het transcoderen van een film nu 2:40 minuten duurt of 2:50minuten, is je dat werkelijk 100 euro meer waard?
Daarom geeft, denk ik, de x 5600+ momenteel de meeste bang for the buck.

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Asrock 939Dual-VSTA + AM2 upgrade board ;) (AM2 & PCI-e+AGP) als je het ram wilt vervangen.

Anders een E4300/E4400 & Asrock 4CoreDual-VSTA geval. (ram behouden + PC3200 & 800FSB gaat goed samen). Het gaat hier natuurlijk om totale prijs/kwaliteit verhouding en niet alleen om fanboyism of proc prijs.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• Buffalo
Bedankt voor de reacties. Het is ieder geval een stukje duidelijker.
Ik ga zoiezo eerst XP herinstalleren, of meteen Vista, ik twijfel nog.

Alleen 1 vraagje. Als ik dus een E6600 neem, kan ik mijn oude geheugen houden, want dat past dan op het nieuwe moederbord. Maar ik denk, en dat zeg ik als leek :P , kan ik toch beter DDR2 en sneller geheugen nemen, want mijn langzaamste geheugen module is DDR PC2300 dacht ik. Ieder geval niet erg snel. Dan lijkt het me toch dat dat niet zo bevoordelijk is voor de snelle processor??

• Jedi_Pimp
Buffalo schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:41:
Bedankt voor de reacties. Het is ieder geval een stukje duidelijker.
Ik ga zoiezo eerst XP herinstalleren, of meteen Vista, ik twijfel nog.

Alleen 1 vraagje. Als ik dus een E6600 neem, kan ik mijn oude geheugen houden, want dat past dan op het nieuwe moederbord. Maar ik denk, en dat zeg ik als leek :P , kan ik toch beter DDR2 en sneller geheugen nemen, want mijn langzaamste geheugen module is DDR PC2300 dacht ik. Ieder geval niet erg snel. Dan lijkt het me toch dat dat niet zo bevoordelijk is voor de snelle processor??
Dat is inderdaad niet bevordelijk, omdat je geheugen dan niet 1:1 loopt met processor. DDR2 geheugen is overigens inderdaad iets sneller. Ik heb nog niet kunnen ontdekken of je wil overclocken of niet, maar ik kan je wel (net als vele anderen) Kingston PC5300 2GB kit aanbevelen. Deze kit (2x1GB) kost 105,- Euro en dan kan je (als je wilt) nog naar 3,0GHz overclocken.

@gambieter

Dit is CSL, ik probeer mensen te helpen bij het samenstellen van een nieuw systeem, ik heb niet eens de moeite genomen om zijn verhaal te lezen, ik help hem alleen met zijn vraag namelijk: "Wat kunnen jullie mij aanraden?" ;).

• Buffalo
Jedi_Pimp schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:23:
[...]

Dat is inderdaad niet bevordelijk, omdat je geheugen dan niet 1:1 loopt met processor. DDR2 geheugen is overigens inderdaad iets sneller. Ik heb nog niet kunnen ontdekken of je wil overclocken of niet, maar ik kan je wel (net als vele anderen) Kingston PC5300 2GB kit aanbevelen. Deze kit (2x1GB) kost 105,- Euro en dan kan je (als je wilt) nog naar 3,0GHz overclocken.

@gambieter

Dit is CSL, ik probeer mensen te helpen bij het samenstellen van een nieuw systeem, ik heb niet eens de moeite genomen om zijn verhaal te lezen, ik help hem alleen met zijn vraag namelijk: "Wat kunnen jullie mij aanraden?" ;).
Nou heb nog nooit echt verdiept in het overclocken. Soms lees ik er wel wat over, maar je moet echt weten wat je doet. En dat weet ik dus niet. Dus misschien dat dat later nog eens gebeurd, maar zeker niet in het begin.

• Buffalo
OK, even een kleine update:

Ik ben de voorbereidingen aan het treffen om het OS te herinstalleren. Het wordt toch Vista. Eerst aan het kijken hoe back-up precies werkt in XP.

Daarna dus Vista installeren en kijken hoe alles weer draait. Maar ondanks dat stap ik binnenkort denk ik toch over op een E6600, aangezien deze nu een aantrekkelijke prijs hebben :)

Jullie horen nog van mij,
Pagina: 1