Toon posts:

[JAVA] Probleem met uitlezen uit Vector

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 11:20

voodooless

Sound is no voodoo!

Dat laatste is inderdaad de oplossing :) waarden setten en dan save aanroepen.

Tja, soms is het zo simpel dat je het gewoon niet ziet. Mijn drie "regels" bieden dan vaak wel uitkomst ;)

@netforce1: je mag je dan gelukkig prijzen. mijn docenten hadden de meeste tijd amper een idee waar ze mee bezig waren :( Meer dan de collegestof kenden ze niet. Het was dan ook zinloos om eens een keer een echt interessante vraag te stellen :( 't is zelfs een keer zo erg geweest dat we met een groepje midden in de les het lokaal zijn uitgelopen ;) Dat werd ons natuurlijk niet in dank afgenomen :P

[ Voor 52% gewijzigd door voodooless op 18-04-2007 22:29 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

voodooless schreef op woensdag 18 april 2007 @ 22:22:
@netforce1: je mag je dan gelukkig prijzen. mijn docenten hadden de meeste tijd amper een idee waar ze mee bezig waren :( Meer dan de collegestof kenden ze niet. Het was dan ook zinloos om eens een keer een echt interessante vraag te stellen :( 't is zelfs een keer zo erg geweest dat we met een groepje midden in de les het lokaal zijn uitgelopen ;) Dat werd ons natuurlijk niet in dank afgenomen :P
Tsja dat kan een behoorlijke domper zijn als je nog altijd de illusie hebt dat de docent er een vmbo_presenteerblaadjes_methodiek op na dient te houden. Dat afvallen op docenten betekent enkel dat je het zelf (nog) niet hebt begrepen.

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:51

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 08:50:
[...]

Tsja dat kan een behoorlijke domper zijn als je nog altijd de illusie hebt dat de docent er een vmbo_presenteerblaadjes_methodiek op na dient te houden. Dat afvallen op docenten betekent enkel dat je het zelf (nog) niet hebt begrepen.
Dat is natuurlijk wel wat kort door de bocht. Een docent is nog altijd iemand die zijn/haar leerlingen kennis bij dient te brengen. Op wat voor manier of met welke methodiek doet er niet toe. Als een docent dan het werk van een leerling niet begrijpt is hij (de docent) duidelijk niet goed bezig en heeft de docent niet niet helemaal begrepen wat eigenlijk zijn vak is.

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Seriously... Als mijn docenten me zouden hebben aangespoord om zelf dingen te leren, dan hadden de meesten mensen uit mijn klas veel meer geleerd dan ze hebben gedaan. Het waren de weinigen die zelf initiatief tonen en de zaken zelf uitzochten buiten de les en de docent om, die het uiteindelijk konden en er wat van gemaakt hadden. De docent had daar 0.0 mee te maken. Als je die namelijk wat vroeg uit interesse wat iets buiden de stof om ging, dan wisten ze dat niet. Lees ook mijn UML verhaal nog een keer Dat heeft niets te maken met vmbo_presenteerblaadjes_methodiek, maar gewoon met oude stoffige docenten die al jaren uit het bedrijfsleven zijn (of er misschien nooit hebben mogen vertoeven) en nooit meer hebben geleerd dan hun lesstof die ze moeten aanbieden... 'T is triest maar waar, en vast geen uitzondering.

Als ik dus iets niet begrepen heb kan ik maar een ding zeggen: Halleluja!

[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 19-04-2007 09:46 ]

Verwijderd

Juist je UML verhaal geeft aan dat je het niet begrepen hebt. Je kunt namelijk nog zoveel kanten op met de uitleg "gaat nooit werken, te ingewikkeld". Waarschijnlijk heb je gewoon overdreven je best gedaan en er nog steeds niet van geleerd.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 11:38 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 11:38:
Juist je UML verhaal geeft aan dat je het niet begrepen hebt. Je kunt namelijk nog zoveel kanten op met de uitleg "gaat nooit werken, te ingewikkeld". Waarschijnlijk heb je gewoon overdreven je best gedaan en er nog steeds niet van geleerd.
Nee, de docenten begrepen het gewoon simpelweg niet! Ze hadden geen idee over waar ze zelf les in gaven. Wat feit is: het programma werkte perfect, was eigenlijk helemaal niet ingewikkeld, en wij waren was verreweg het snelste klaar van alle projecten (weken eerder dan de rest), met de meeste features en functionaliteit en de minste bugs.

Ik vraag me dus echt af wat ik dan had moeten begrijpen :? Misschien kun jij me dat uitleggen??? Je gaat me toch niet vertellen dat de docenten zich expres voor de domme houden om mij aan te sporen om zelf dingen uit te zoeken?

Misschien heb ik gewoon pech gehad ofzo... Ervaring van mensen om mij heen leert echter dat mijn verhaal geen uitzondering is.

Hiermee wil ik dus zeker niet zeggen dat er geen goede docenten zijn. Ook die ben ik er genoeg tegengekomen gelukkig :)

[ Voor 19% gewijzigd door voodooless op 19-04-2007 12:29 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:20

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

Beetje kort door de bocht Mark, hoe triest ook, vaak worden docenten ingezet voor vakken waar ze eigenlijk onvoldoende ervaring mee hebben. Ze baseren zich dan op een korte zelf-stoom-cursus of lesstof van een vorige docent die er niet meer werkt oid. Want ja, het vak moet immers gewoon doorgaan. Ik ben het met je eens dat opmerkingen als "pff, docenten snappen er echt niets van" vaak niet helemaal terecht zijn, maar dat betekent tevens niet dat ze altijd onterecht zijn :)

Those who can, do. Those who can't, teach.
Neem bovenstaande quote ook met een korrel zout ;)

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 19-04-2007 12:24 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

.oisyn schreef op donderdag 19 april 2007 @ 12:21:
Ik ben het met je eens dat opmerkingen als "pff, docenten snappen er echt niets van" vaak niet helemaal terecht zijn, maar dat betekent tevens niet dat ze altijd onterecht zijn :)
Hier ben ik het logischerwijs mee eens.

Het ging mij natuurlijk om het tegengas geven. Want ervaring van een persoon heeft namelijk geen enkele waarde als argument. Immers, zijn of haar ervaring een te kleine steekproef om ook maar enigzins een conclusie te kunnen trekken.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:54

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Those who can, do. Those who can't, teach.
Imho zie je dat vooral op HBO's, puur omdat docenten daar 100% docent zijn. Bij universiteiten is het lesgeven slechts een deel van de werkzaamheden. Aangezien ze daarnaast vooral bezig zijn met het onderzoek doen naar nieuwe technieken en het uitvogelen van andere nieuwe ontwikkelingen weten die mensen vaak weer wel waar ze het over hebben.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Janoz schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:37:
Imho zie je dat vooral op HBO's, puur omdat docenten daar 100% docent zijn. Bij universiteiten is het lesgeven slechts een deel van de werkzaamheden. Aangezien ze daarnaast vooral bezig zijn met het onderzoek doen naar nieuwe technieken en het uitvogelen van andere nieuwe ontwikkelingen weten die mensen vaak weer wel waar ze het over hebben.
Helemaal mee eens. Op de uni heb ik inderdaad andere ervaringen gemaakt dan op het HBO.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat verklaart ook waarom de beste devvers óf van de uni komen óf gewoon autodidact zijn :Y)

We gaan eigenlijk best wel offtopic hierzo tho.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik ben eigenlijk benieuwd hoe de presentatie is gegaan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Oei sorry,

Erg late reactie, maar presentatie was niet echt goed verlopen, maar omdat we veel pech hadden gehad met hebben we uitstel gekregen en over twee weken, na de vakantie dus hebben nog een laatste kans.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Pech gehad? Als je in de klas gewoon niet hebt lopen opletten en nu 'op je bek gaat' daardoor wil ik neit echt van pech spreken. Ik hoop echter dat jullie hier wat van geleerd hebben en de volgende keer wel opletten ;).

Verwijderd

Topicstarter
Janoz schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 10:48:
Pech gehad? Als je in de klas gewoon niet hebt lopen opletten en nu 'op je bek gaat' daardoor wil ik neit echt van pech spreken. Ik hoop echter dat jullie hier wat van geleerd hebben en de volgende keer wel opletten ;).
Niet opletten in de klas heb je wel gelijk in, maar met 5 mensen in een groep beginnen en er met 2 eindigen is normaal?

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Misschien niet normaal, maar zeker een overkomelijk probleem. Als ik daarnaast zie waarop jullie vastgelopen zijn dan heeft dat niet met de mankracht te maken, maar vooral met het gebrek aan kennis. De twee weggelopen mensen de schuld geven geeft bij mij dan ook een beetje het idee dat je je eigen verantwoordelijkheid probeert te ontlopen ;).

Maar goed, zolang je hiervan hebt geleerd is het alleen maar goed natuurlijk. Volgende keer gewoon opletten en niet pas om de figuurlijke 5 voor twaalf eens met de opdracht beginnen.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Janoz schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 12:05:
Maar goed, zolang je hiervan hebt geleerd is het alleen maar goed natuurlijk. Volgende keer gewoon opletten en niet pas om de figuurlijke 5 voor twaalf eens met de opdracht beginnen.
Ja meester :')

* voodooless stond er vaak zat alleen voor met projecten omdat de rest er de ballen van snapte. Is toch ook wel weer leuk om anderen wat bij te brengen :)

[ Voor 19% gewijzigd door voodooless op 27-04-2007 12:38 ]

Verwijderd

voodooless schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 12:36:
* voodooless stond er vaak zat alleen voor met projecten omdat de rest er de ballen van snapte. Is toch ook wel weer leuk om anderen wat bij te brengen :)
Ik hou wel van uitslovers in mijn team. Dan hoef ik minder te doen.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:06:
Ik hou wel van uitslovers in mijn team. Dan hoef ik minder te doen.
Dat is nu precies de rede waarom het dan vaak op niets uitloopt. Iedereen wacht maar tot er iemand opstaat om eindelijk eens wat te doen... Uiteindelijk heb je het dan gewoon niet af en zit je met de gebakken peren.

Verwijderd

voodooless schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:44:
Dat is nu precies de rede waarom het dan vaak op niets uitloopt. Iedereen wacht maar tot er iemand opstaat om eindelijk eens wat te doen... Uiteindelijk heb je het dan gewoon niet af en zit je met de gebakken peren.
Hoe zou het dan verbeterd kunnen worden?

• .oisyn
  • Laatst online: 07:20

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zorgen dat je voor meerdere groepsopdrachten steeds dezelfde groep vormt, zodat je steeds iemand aan kan wijzen die de hele opdracht voor z'n rekening neemt :P. Zo heb ik het ook gedaan op de HBO toen we in het 6e semester casussen kregen voor verschillende vakken waar je een heel blok mee bezig was (computer graphics, databases, netwerken, en nog iets wat ik me niet meer kan herinneren). Ik deed de computer graphics casus, wat ons groepje een mooie 9 heeft opgeleverd :Y). Anderen zorgden weer voor de andere casussen. 't Is vast niet de bedoeling, maar hey, iedereen doet wat ie leuk vind en iedereen haalt voldoendes. Wat wil je nog meer ;)

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 27-04-2007 14:40 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

voodooless schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:44:
[...]

En dat is na je schooltijd in het bedrijfsleven anders omdat...?

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Janoz schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 14:44:
[...]

Omdat het in het bedrijfsleven nog erger is. Bij de klant waar ik nu zit hebben ze afgelopen zaterdag weer met 15 man de hele dag gewerkt. De week daarvoor hetzelfde verhaal.

Op school liepen er nog veel lamstralen rond. Die heb ik (samen met nog een stel mensen die ook bereid waren te werken) de bal lekker teruggekaatst omdat ze lekker het project over mochten doen.

In het bedrijfsleven zie ik niet veel lamstralen meer. De ene leest iets meer blogs dan de andere en de andere staat iets vaker bij de koffieautomaat, maar uiteindelijk is iedereen bereid om hard te werken. (en terecht) Dat planningen altijd te krap zijn, staat daar op zich los van.

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

• Hydra
  • Laatst online: 06-10 13:59
.oisyn schreef op donderdag 19 april 2007 @ 12:21:
Beetje kort door de bocht Mark, hoe triest ook, vaak worden docenten ingezet voor vakken waar ze eigenlijk onvoldoende ervaring mee hebben. Ze baseren zich dan op een korte zelf-stoom-cursus of lesstof van een vorige docent die er niet meer werkt oid. Want ja, het vak moet immers gewoon doorgaan. I
Ik heb dat zelf ook meegemaakt. Voor een bepaald vak zit er een docent in de collegezaal welke dan een trimester later zelf hetzelfde vak mag geven. Het verschil is alleen dat een dergelijke docent niet hoeft te blokken voor een tentamen en al helemaal geen practica gaat lopen doen, en dus gewoon enorm weinig opsteekt.

Ik heb zelf informatica (HIO) gedaan in Enschede, en daar waren er maar een paar docenten welke zelf begrepen waar ze mee bezig waren. Een groot deel van wat daar doceerde waren gewoon mensen die het nooit zouden halen in het bedrijfsleven, en ook geen flauw benul hebben van wat daar precies speelt. De stof liep ook een jaar of 10 achter op de werkelijkheid.

https://niels.nu

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Janoz schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 14:44:
Waar staat dat dat anders is in het bedrijfsleven :? Dat is altijd zo, bij vrijwel alle bezigheden van de mens.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het punt dat ik wilde maken was dat project onderwijs helemaal zo slecht nog niet is aangezien het zou moeten voorbereiden op het bedrijfslevenen dat je daar dus ook vaak genoeg tegen dit soort dingen aan kunt lopen.

Pagina: 1 2 Laatste