Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
Verwijderd
Bij een TV wil je tenslotten goede beeld kwaliteit. En hier thuis vinden wij de prestaties van een plasma/lcd nog te min qua prijs/kwaliteit in vergelijking met een CRT.
De CRT's zijn vooral veel scherper, en daar houden wij hier thuis wel van.
Dus werd het een relatief goedkope TV, om zo naar de toekomst te kijken en over 2,5 jaar een mooie plasma/LCD aan te schaffen.
Zie ook LG of andere merken voorbij komen voor 800+
Instapmodellen maar zeker geen slechte schermen.
Gekeken naar de aansluitmogelijkheden (hdmi /pc/dvi) zou ik voor optie 2 gaan.
Ook omdat het een nieuwe techniek is, een beeldbuis tv is over een korte tijd helemaal niets meer waard
Ik denk dat de scherpte van plasma niet onder doet voor CRT (vroeger zat er in crt een focus regeling, weet niet of dat nog zo is maar die instelling kon flink verlopen waardoor de diverse kleuren flink naast elkaar terecht kwamen wat resulteert in een zéér onscherp beeld), en het stroomverbruik wat jij noemt is niet (meer) realistisch. Mijn 42" gebruikt maximaal 261 W, gemiddeld is dat lager want het stroomverbruik is afhankelijk van het beeld. Een volledig wit beeld zou 261 W moeten gebruiken, een volledig zwart beeld veel en veel minder. (bij lcd is het stroomverbruik constant en vaak niet veel lager dan het maximale van een plasma)
Met alle respect, maar ik denk niet dat een Sharp CRT van € 250,- in de buurt komt van een (redelijke kwaliteit) plasma of LCD. Ik heb zelf een Panasonic 42 inch plasma in de woonkamer en een 27 inch Sharp CRT (van € 250,-) in de slaapkamer dus ik kan redelijk vergelijken.Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 12:34:
Wij hebben dat hier thuis opgelost met een CRT, gewoon een nieuwe van Sharp A €250,-.
Bij een TV wil je tenslotten goede beeld kwaliteit. En hier thuis vinden wij de prestaties van een plasma/lcd nog te min qua prijs/kwaliteit in vergelijking met een CRT.
De CRT's zijn vooral veel scherper, en daar houden wij hier thuis wel van.
Dus werd het een relatief goedkope TV, om zo naar de toekomst te kijken en over 2,5 jaar een mooie plasma/LCD aan te schaffen.
Het lijkt me zelfs dat het ook rustiger is voor je ogen, aangezien een beeldbuis toch een andere techniek is.
Zo kijk ik liever en langer naar me laptop scherm tft dan die oude crt monitoren
[ Voor 8% gewijzigd door SYQ op 13-04-2007 14:05 ]
dat is 1 van de dingen die ik niet begrijp.. als je wacht , blijf je wachten. Opvolgers van ldc en plasma zijn al onderweg. Dus dan ga je daarvoor en dan gaat het zich herhalen.- moet ik ouderwetse plasma/lcd of ga ik ff wachten zodat ik oled(of wat er nog komt) kopen-
Beeld van Plasma met kabel is goed. Heb zelf een LG met versterker ingebouwd voor kabel. Nou, als je ook op een normale afstand (lees: niet te dicht bij) kijkt valt het reuze mee en het trilt niet.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Verwijderd
wanneer ik het beeld vergelijk met de lcd tv in de huiskamer (LG 37 inch) weet ik zeker dat ik nog een tijdje met mijn crt blijf kijken. enige grote nadeel. de kast van de crt is zo groot en zwaar (90 KG!!)
Verwijderd
Ook met alle respect, maar koop dan even een bril of een paar lenzen.sanook schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 14:00:
[...]
Met alle respect, maar ik denk niet dat een Sharp CRT van € 250,- in de buurt komt van een (redelijke kwaliteit) plasma of LCD. Ik heb zelf een Panasonic 42 inch plasma in de woonkamer en een 27 inch Sharp CRT (van € 250,-) in de slaapkamer dus ik kan redelijk vergelijken.
De Sharp CRT die wij hebben, kan het type nummer even niet vinden, kostte echt maar 250 euro. Is haar scherp, en als je daar een <fill in LCD van 1000 euro> naast hangt dan zie je het verschil goed. Dat de kwaliteit van de LCD's nog steeds niet naast het niveau van de scherpere CRT's komt. Een HD vast wel, maarja je hebt nog niet alles in HD in NL he?
Dus dan is de beslissing hier snel gemaakt.
Wij kijken overgens(k*t dyslectie) digitale televisie van Casema. Prima kwaliteit.
Wij kijken hier overigens niet via de kabel maar via de schotel (Canaal Digitaal). Misschien is dit ook iets om aan te denken? Qua abonnementskosten hoef je het niet te laten.
Kijk je veel films op DVD of HDTV-> Koop een LCD/plasma
Verwijderd
ok, ook met alle respect (als we hier toch zo gaan beginnenVerwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 17:14:
[...]
Ook met alle respect, maar koop dan even een bril of een paar lenzen.
De Sharp CRT die wij hebben, kan het type nummer even niet vinden, kostte echt maar 250 euro. Is haar scherp, en als je daar een <fill in LCD van 1000 euro> naast hangt dan zie je het verschil goed. Dat de kwaliteit van de LCD's nog steeds niet naast het niveau van de scherpere CRT's komt. Een HD vast wel, maarja je hebt nog niet alles in HD in NL he?
Dus dan is de beslissing hier snel gemaakt.
Wij kijken overgens(k*t dyslectie) digitale televisie van Casema. Prima kwaliteit.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2007 19:56 ]
Verkeerde gequote ? Vermoed dat je Jepz moet hebben anders volg ik je nietVerwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 19:23:
[...]
ok, ook met alle respect (als we hier toch zo gaan beginnen): denk je nu echt eerlijk waar dat LCD of plasma nog veel gaat verbeteren kwa techniek op vlak van analoge uitzendingen? het verbeteren van de daarvoor gebruikte chips kost geld voor de developers...als deze dan in het achterhoofd houden dat HD in praktisch alle landen al in gebruik is OF voor de deur staat gaan ze daar volgens mij niet veel geld meer insteken. das mijn gedacht erover. ik geef je wel groot gelijk dat huidige analoge en digitale uitzendingen er evengoed of zelfs beter uitzien op een deftige CRT maar hoelang zal HD nog uitblijven in de benelux?
Verwijderd
opgelost
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2007 19:56 ]
Verwijderd
Hij spreek over NU een tv kopen, dus nu is er nog geen HD.Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 19:23:
[...]
ok, ook met alle respect (als we hier toch zo gaan beginnen): denk je nu echt eerlijk waar dat LCD of plasma nog veel gaat verbeteren kwa techniek op vlak van analoge uitzendingen? het verbeteren van de daarvoor gebruikte chips kost geld voor de developers...als deze dan in het achterhoofd houden dat HD in praktisch alle landen al in gebruik is OF voor de deur staat gaan ze daar volgens mij niet veel geld meer insteken. das mijn gedacht erover. ik geef je wel groot gelijk dat huidige analoge en digitale uitzendingen er evengoed of zelfs beter uitzien op een deftige CRT maar hoelang zal HD nog uitblijven in de benelux?
Misschien komt dat pas over een jaar, of weet ik het hoe lang. En dan zijn er misschien ook wel nieuwe technieken/betere technieken voor platte tv's? of de platte HD tv's zijn dan goedkoper dan nu. En nu heb je beter beeldkwaliteit met een CRT. Dus zou ik gewoon voor de CRT gaan en als HD komt een platte HD tv kopen.
Verwijderd
hier geld dan weer de regel: wachten is nutteloos want vanaf ge u spul koopt ist veroudert. das niet alleen in de IT wereld zo maar ook al in de entertainment wereld. kan je evengoed zeggen, wacht nog 2 jaar, daartegen zijn er betaalbare OLEDS en zelfs LazerTV of SED...tis maar hoe ge het bekijktVerwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 20:01:
[...]
Hij spreek over NU een tv kopen, dus nu is er nog geen HD.
Misschien komt dat pas over een jaar, of weet ik het hoe lang. En dan zijn er misschien ook wel nieuwe technieken/betere technieken voor platte tv's? of de platte HD tv's zijn dan goedkoper dan nu. En nu heb je beter beeldkwaliteit met een CRT. Dus zou ik gewoon voor de CRT gaan en als HD komt een platte HD tv kopen.