Toon posts:

Kan zwakke voeding zorgen voor BSOD met driver error?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben benieuwd of het mogelijk is dat je de volgende error krijgt door een zwakke voeding?

Blue Screen of Death indien je auto-reboot uit hebt staan met volgende melding:

Fout in ati3duag.dll
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Deze error komt bij mij namelijk altijd na het afsluiten van Command and Conquer 3 en terugkeren naar Windows na een tijd spelen, als ik het spel opstart en direct weer terugkeer komt de error niet.
Ook komt deze error geregeld tijdens het spelen van het spel Armed Assault.
Counter-Strike source kan uren achtereen gespeeld worden zonder problemen, maar dat is een minder hardware instensieve game dan de twee anderen, gezien de temp van de GPU die bij de eerste twee games tussen de 60 - 70 zit en bij CS niet hoger dan 50-55.

Videokaart: ATi X1950 Pro 512MB AGP
Voeding: CoolerMaster RealPower 550W met 12V1 - 16A en 12V2 - 16A.
De discussie op de Sapphire website gaat namelijk dat deze voeding niet genoeg zou zijn voor deze kaart...

Bedankt!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Kan je alleen achter komen door de voeding te vervangen door een andere.

Maar meestal die discussie over voedingen is relatief onbelangrijk. Er zijn vaak zat andere oorzaken en begint iedereen toch eerst "Voeding voeding!!!11" te roepen.

Page fault kan driver zijn, geheugen probleem, hard disk probleem, moederbord enz enz van alles zijn.

Succes met testen ;)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
Heb een test gedraaid met open case en een huisventilator op max blazen in de kast om een eventueel hitteprobleem uit te sluiten.
Wederom een BSOD na het spelen van CnC3 bij het afsluiten van het spel en terug keren naar Windows met de volgende melding:

ati2dvag.dll
Het stuurprogramma is in een oneindige lus blijven hangen.

Deze krijg ik nu elke keer.
De PAGE_FAULT error van hierboven komt alleen voor als ik een crash krijg TIJDENS het spelen in bijvoorbeeld Armed Assault.

De bovengenoemde error bij CnC 3 is echter constant... enig idee?

Ik heb al drivers ge-uninstalled met cat uninstaller, en driver cleaner, ik heb de 7.2 en de 7.3 catalysts geprobeerd. Latest Dx9c... ik begin zo'n beetje vast te lopen...
Dan blijft toch die voeding in mijn achterhoofd......

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-07 00:28

TommyGun

Stik er maar in!

Ik krijg ook regelmatig BSOD's van ati3duag.dll. PAGE_FAULT weet ik zo niet, maar het is wel gruwelijk irritant. Drivers al geupdate, oude drivers geprobeerd, alle drivers gecleaned met progjes en weer een schone driver installatie gedaan, en whatever allemaal meer.

[ Voor 9% gewijzigd door TommyGun op 13-04-2007 13:32 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat lijkt inderdaad niet te helpen.

Die foutmelding van ati2dvag.dll in de oneindige lus krijg ik nu elke keer bij afsluiten van CnC3, maar alleen na een tijd spelen (zeg 1 potje met 8 spelers).

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-07 06:10
Als ik jou was, zou ik ati2dvag.dll ergens van internet downloaden. Google ati2dvag.dll, en de eerste hit geeft versie 6.14.10 meen ik.Misschien dat je gewoon een oude dll hebt die niet mee wordt geupgraded bij een nieuwe driverinstallatie?
Pagina: 1