Bankrekening nummer ranges (bijv. 4xxxxx=ABN etc.)

Pagina: 1
Acties:
  • 597 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel Broersma
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 21:37
Ik ben al een tijdje op zoek naar de ranges van bankrekening nummers.

Wat ik weet:
Girorekening nummers lopen van 1 (de schatkist) tot een bepaald aantal cijfers.
(waarbij de eerste 1000 nr's default zijn geblokkeerd voor incasso's en worden gebruikt voor speciale doeleinden).

Bankrekeningnummers hebben (in feite) 10 cijfers echter is de eerste in praktijk altijd 0. Deze 0 wordt weggelaten en voila, het zijn 9 cijfers.

Wat merk ik op:
4xxxxxxxx = ABN-AMRO ?
5xxxxxxxx = ABN-AMRO ?
8xxxxxxxx = Fortis ?

Weet iemand dit gedetailleerder of misschien zelfs waar ik dit bij Interpay kan vinden ? (de bron)

Nu weet ik wel dat je tegenwoordig je bankrekening nummer kan laten mee-verhuizen. Maar dit is (tot zover ik weet) slechts een dienst die bijv. nog 1 jaar je incasso's van bijv. je telefoonrekening van jou rekening kan halen (meeverhusit). Je telefoonprovider krijgt dan ook automatisch een brief dat het rek.nr. is veranderd. Bovendien wordt het 'oude' rekeningnummer een XX tijd niet uitgegeven.

Het is dus (tot zover ik weet) niet zoiets als de nummerportabiliteit van Mobiele telefoonmaatschappijen waarbij je dus niet meer kunt zeggen dat 06-51xxxxxx = Vodafone.

(uiteraard puur voor programming en educational puposes)

...don't know what should be here...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
volgens mij zijn de eerste 9999 nummers geblokkeerd aangezien je ook giro 9999 kan hebben (voor de speciale doeleinden)....]
Ik heb trouwens ABNAMRO en mijn nummer begint met een 45

[ Voor 19% gewijzigd door Backpacker op 13-04-2007 11:39 ]

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:26
ABN Hier: 61xxxxxxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:14

rally

Deyterra Consultancy

Nou... ik heb een aantal rekeningen bij (o.a.) de Rabobank en deze beginnen met:
10.xx.xx.xxx
37.xx.xx.xxx

Dus ik weet niet of er *echt* een systeem in zit...

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:38

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mijn raborekening begint ook met 37. Ik kan me herinneren dat je zelfs aan het nummer kon zien bij welke rabo vestiging je rekening geopend is (als je naar een ander gebied verhuist hou je hetzelfde nummer, maar val je onder een andere rabobank)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

http://www.nvb.nl/index.php?p=11010#Nummerreeksen
Kunt u mij vertellen welke bank bij welke reeksen bankrekeningnummers hoort?

Nee. Vroeger hoorde elke serie bankrekeningnummers bij een bepaalde bank. Nu is dat niet meer het geval.

Het is dus niet mogelijk om automatisch op grond van het rekeningnummer te weten bij welke bank de rekening loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zie Lighteye. :) Verder zie ik niet echt hoe er uit dit topic een zinnige discussie kan komen, anders dan een opsomming van de begincijfers van ieder's bankrekening, en aangezien dit ook bar weinig met programmeren te maken heeft zet ik dit topic maar op slot.

Postbank-rekeningnummers zijn overigens wel makkelijker te herkennen aangezien die voor zover ik weet bijna nooit 9 cijfers hebben en daar als ik het goed heb de enige in zijn.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.