Toon posts:

Taptop beeld uit na beetje druk onder het scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit even met het volgende:

Laatst zat ik wat klooien met mijn laptop (Acer Aspire 5040 WLMi) en drukte ik met wat kracht op het gedeelte onder het scherm. Dus wel op het gedeelte wat omhoog staat. Wanneer ik een beetje druk uitoefen op ongeveer het midden valt in eens mijn beeld weg en dit is met geen mogelijkheid weer terug te krijgen, alleen door te rebooten.

Ik denk dat er iets niet helemaal goed verbonden/vast zit. Natuurlijk is het niet een heel groot probleem, maar wie weet wordt het na verloop van tijd wel erger of is er helemaal geen beeld meer te krijgen.

Iemand enig idee wat het kan zijn en hoe het op te lossen is?

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-01 17:35
ik denk dat je iets te veel druk heb uitgeoefent op de connector op het mobo. Schroef je laptop eens open, zoek die connector en kijk of die nog goed is/nog goed vast zit?

Verwijderd

Misschien heb je de metalen shielding tegen een onderdeel van de inverter aangeduwd en de boel even kort gesloten. Zit allemaal maar weinig ruimte tussen. Niet meer doen! Je kan het scherm openmaken en kijken wat er precies onder dat drukpunt zit, maar ze zeggen wel eens: don't try to fix it if it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt.. zal de boel eens gaan bekijken aan de binnenkant.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 23:09:
ok bedankt.. zal de boel eens gaan bekijken aan de binnenkant.
Als het probleem zich vanzelf niet herhaald zou ik het niet doen. Hard drukken op de rand van je scherm is niet gebruikelijk, noch nodig voor de werking van je laptop. Dus, een fout gaan zoeken die er niet is?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Ik vind het raar dat rebooten het probleem oplost... Dan kan het haast niet een los stekkertje zijn!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-01 16:19
RemcoDelft schreef op donderdag 19 april 2007 @ 11:48:
Ik vind het raar dat rebooten het probleem oplost... Dan kan het haast niet een los stekkertje zijn!
Rebooten reset ook de hardware, het is niet zo vreemd dat het weer werkt als je de videokaart / beeldscherm hardwarematig reset. Een tijdelijke kortsluiting zou de elektronica in een vreemde staat hebben kunnen gebracht die je met resetten weer ongedaan maakt.
Pagina: 1