Toon posts:

[Vista Gebruikt het programma 32 bits of 64 bits software*

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Vista 64 geïnstalleerd, want waarschijnlijk zijn al mijn hardware drivers nu wel te verkrijgen in 64 bits. Zodoende heb ik gekozen voor de 64 bits versie van VISTA.

Nu heb ik wat drivers en programma's geïnstalleerd, maar ik weet niet zeker of er nu 64 bits software of 32 bits software wordt gebruikt. We weten dat Vista64 met de module WOW64 ook 32 bits applicatie's kan laten draaien.

Ik heb het programma "Everest Ultimate" gebruikt om te kijken of ik dit kan achterhalen, maar hierin staat alles behalve of er 32 bits of 64 bits toepassingen worden gebruikt.

Op internet heb ik niet direct iets kunnen vinden wat mijn vraag beantwoord.
Vandaar dat ik deze topic heb geopend.

De kernvraag is dus: "Is er een manier om te controleren welke programma's 32bits en welke 64bits software gebruiken?"

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 22:03
Programma opstarten en kijken onder info of die aangeeft of het een 64bits versie is ?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Meeste software draait gewoon op WOW (Windows on Windows x64), emulator dus.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Gitano schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:10:
Programma opstarten en kijken onder info of die aangeeft of het een 64bits versie is ?
Dit zal voor 80% de oplossing zijn voor de geïnstalleerde software, maar als dit nu niet vermeld wordt in de info?

Daarnaast wordt het al moeilijker als we het over de drivers hebben. Bij het installeren van de driver voor de Hauppauge 150MCE klaagde Vista64 niet dat het geen 64bits driver was. Ik ga er dan ook van uit dat de 64bits geïnstalleerd is, maar kan ik dit ergens nakijken?

De hardware van mijn computer bestaat o.a. uit:

Asus P5W DH Deluxe (bios 2004)
Asus 7900GTX
Hauppauge Win TV-PVR-150 MCE
Core 2 Duo E6600
2x1 GB DDR2 SDRAM PC5300 CL5.0 ECC
TT-Skystar 2 DVB-S

voor alles heb ik (denk ik) 64bits drivers gevonden.

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 22:03
Alleen als ik ga kijken op de haupauge website bij de driver download reppen ze met geen woord over 64 bits drivers..

maar hoe je het verder zou kunnen zien durf ik ook niet te zeggen.. enige wat ik kon bedenken was in de info te kijken. En ik denk dat als het een 64bit versie is het daar wel bij zal staan. (meer dan de 80% die jij gokt ;-) )

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-02 22:47
Als je het programma hebt draaien kun je in taakbeheer (rechtermuisknop op de taakbalk, en dan taakbeheer kiezen) zien of een proces 32-bit of 64-bit is. Als er niks achter staat is het 64-bits, als er *32 achter staat is het 32-bits. Misschien dat dat helpt. Dit gaat dus over software, niet over drivers.

[ Voor 8% gewijzigd door geert1 op 13-04-2007 15:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden.
Taakbeheer werkt inderdaad om 32-bit software op te zoeken.
Voor de drivers moet ik waarschijnlijk toch de devicemanager raadplegen.

Ik ben er wel achter gekomen dat er een programmatje is die controleerd of de drivers ondertekend zijn door microsoft. [windows+R] voor zoeken en dan sigverif intikken.

Verwijderd

Meestal ook te zien aan de program files map.

Is het in de 32 bits of de 64 bits program files map geinstalleerd?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

32-bits drivers zijn niet te gebruiken onder Windows Vista 64-bits, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 09:16:
32-bits drivers zijn niet te gebruiken onder Windows Vista 64-bits, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken :)
Gelukkig, dan hoef ik me daar in ieder geval niet druk over te maken. :)
De draaiende software is te controleren onder "taakbeheer".

Bedankt voor de inzet.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2007 16:56 ]

Pagina: 1