ik ben geen WOW speler maar voor zover ik er iets van weet is je video kaart, je geheugen en je proc belangrijker dan je HD.
In het uitstekende overzichtje met de voor en nadelen van de oplossingen hierboven ergens kan ik lezen dat je een 7200rpm wil hebben, al dat RAID is leuk als je kritische data hebt of juist voor de snelheid gaat (maar is dan een laptop wel de juiste keuze?).
Met 7200rpm heb je iets dat prima voldoet en voor de zekerheid neem je er gewoon een USB-HD naast waar je zo nu en dan je muziekjes en schoolopdrachten op klopieert (schrijf je er een batchje voor - gelijk doen als je thuis bent). Voordeel is ook dat als je je laptop kwijtraakt (en die kans is minstens zo groot als dat je HD vergaat) je toch een backup hebt.
/edit: of draai je een data base server oid? Hoe trager compu je hoe beter je leert indexen etc toch?
//edit: maar twee maal 120 gb (non-raid) is natuurlijk ook wel lekker om wat filmpjes mee te nemen, 5400 rpm is natuurlijk ook best te doen - hoef je ook niet te rippen
[
Voor 15% gewijzigd door
franssie op 13-04-2007 23:59
]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar