Toon posts:

Vraagje over 12V lijn op voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een nieuwe videokaart gekocht en daarbij een nieuwe voeding; de Cooler Master RealPower 550W.
Op de doos van de grafische kaart staat dat deze wordt aangeraden te draaien op een 12V lijn met 30A. Nu staat er op de specificaties van de voeding 12V1 - 16A en 12V2 - 16A.
Uit het "Welke voeding heb ik nodig (...)"-topic leid ik af dat je de 1 en de 2 dus mag combineren en je zo de totale waarde hebt, 32 ampere in dit geval, klopt dit?

Ik heb namelijk last van blue screens of death en ik dacht eerst dat het een hitteprobleem was, maar de kaart komt volgens ATiTray Tools nooit boven de 67 graden...
Dus wellicht is het de voeding?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
op een goeie 550 watt zou je de meeste dingen wel moeten kunnen draaien. Tegenwoordig trekken componenten stroom van verschillende lijnen uit de voeding.

Op dit moment verstookt de G80 van nvidia max 15 ampere dacht ik, en de rest zit daar onder. Jou voeding zou dus voor alle kaarten genoeg moeten zijn.

Maar er kan altijd wat mis zijn. Zijn de voltages ok? Ram getest? Drivers up to date? etcetc

specs

Verwijderd

Topicstarter
Drivers up to date, draai de 7.3 catalysts die ik gister heb vervangen over de 7.2, maar het probleem is er nog steeds.
Laatste DX9.0c (feb 07), updated bios moederbord.

memtest nog niet gedraaid, maar lijkt me erg stug dat het daaraan ligt...
Eerst resette de pc zich automatisch, die optie heb ik uit gezet in windows on te kijken of ik meer info zou kunnen krijgen en de Blue Screens Of Death geven altijd een fout in de ATi bestanden aan.

ati3duag.dll
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

ati2drv.dll
<GEEN MELDING>

Ik heb al twee keer alle drivers verwijdert met catalyst uninstaller en driver cleaner, maar het probleem blijft...

Voor de duidelijkheid mijn volledige systeem:
Intel P4 3.4Ghz HT
mobo Asus P4P800-SE (bios 1012)
1GB DDR dual channel
Sapphire Radeon X1950pro 512 AGP 7.3 cat drivers
SB Audigy 1
Windows XP
latest directx 9.0c

De foutmelding komt meestal na een tijdje spelen van een spel (zonder problemen) en dan afsluiten en weer terugkeren naar Windows.
Zo heel af en toe ook tijdens het gamen, maar niet vaak.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 10:34:
Drivers up to date, draai de 7.3 catalysts die ik gister heb vervangen over de 7.2, maar het probleem is er nog steeds.
Laatste DX9.0c (feb 07), updated bios moederbord.

memtest nog niet gedraaid, maar lijkt me erg stug dat het daaraan ligt...

Eerst resette de pc zich automatisch, die optie heb ik uit gezet in windows on te kijken of ik meer info zou kunnen krijgen en de Blue Screens Of Death geven altijd een fout in de ATi bestanden aan.
Waarom? Als je mem rot is krijg je veel problemen. Een nachtje memtest draaien kan toch niet kwaad?

[ Voor 3% gewijzigd door bassie op 13-04-2007 10:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou omdat het wel heel toevallig zou zijn als ik alle voorzorgmaatregelen neem bij het inbouwen van een nieuwe videokaart het geheugen toevallig nu net kapot zou gaan. De pc deed het eerder namelijk zonder problemen. Sinds de videokaart is het probleem begonnen...

Je hebt gelijk hoor, memtest draaien kan inderdaad geen kwaad :) , maar t lijkt me erg stug dat dit het probleem is. En daarom ben ik aan het troubleshooten wat anders het (wellicht meer voor de hand liggende) probleem kan zijn. :)