Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze
het kan geen block-level elementen bevatten (als DIV, TABLE)..
wat je waarschijnlijk eerder wilt doen is iets als
1
2
3
4
| <div id="header" onmousedown="window.location='/?'"> <!-- header gedeelte --> <a href="/?"> <wm-user-today/></a> </div> |
ik heb dan ook alle bloated code en layout eruit gehaald zoals die extra BR's en nonbreakablespaces en de Table.... als je kiest voor CSS is dat ook met margins en paddings te doen
eventueel kan de onmousedown ook weg als je de A gewoon de complete ruimte laat innemen:
1
2
3
4
5
6
7
8
| DIV#header { height: 70px; background-image:url('../images/tom/bg_header976x70_datum.gif'); } DIV#header A { display: block; width: 100%; height: 100%; } |
misschien kun je zelfs die hele DIV gewoon vervangen door de A en de id="header" gelijk hangen aan het A-element
[ Voor 85% gewijzigd door RM-rf op 13-04-2007 10:19 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Het is vooral een aangeleverde vormgeving waar ik mee moet werken, dat is het probleem. Het is in principe niet de bedoeling dat ik die aanpas, maar dan moet die link wel werkenRM-rf schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 10:14:
een A-element is een inline element, om een hyperlink in tekst te maken ....
het kan geen block-level elementen bevatten (als DIV, TABLE)..
wat je waarschijnlijk eerder wilt doen is iets als
HTML:
1 2 3 4 <div id="header" onmousedown="window.location='/?'"> <!-- header gedeelte --> <a href="/?"> <wm-user-today/></a> </div>
ik heb dan ook alle bloated code en layout eruit gehaald zoals die extra BR's en nonbreakablespaces en de Table.... als je kiest voor CSS is dat ook met margins en paddings te doen
Ik ga je oplossing even proberen
Je kan prima een <a href="/?"><wm-user-today/></a> gebruiken. Dan laat je gewoon de tekst "<wm-user-today>" zien die linkt naar /?
Mm, oke, je kan de template dus niet aanpassen? Dat is wel jammer, want dat is het meest gemakkelijke
[ Voor 14% gewijzigd door mithras op 13-04-2007 10:20 ]
ik kan het wel aanpassen, maar moet het zoveel mogelijk intact laten. het <wm-user-today/> gedeelte is voor de tool waarmee gewerkt (webmanager van GX )mithras schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 10:19:
Je linkt zelfs niet alleen om een blok element in, daar stop je doodleuk ook nog een tabel in en een ongeldige html tag (<wm-user-today/>). Nofi, maar je schrijft ook xhtml, waar je imho beter html kan gebruiken.
Je kan prima een <a href="/?"><wm-user-today/></a> gebruiken. Dan laat je gewoon de tekst "<wm-user-today>" zien die linkt naar /?
Mm, oke, je kan de template dus niet aanpassen? Dat is wel jammer, want dat is het meest gemakkelijke
Is dit nog wel te doen of is dat onmogelijk?
Het is mogelijk
cursor: pointer
[ Voor 13% gewijzigd door Paxlie op 13-04-2007 10:45 ]
is die wm-toda tag een serverside stukje code dat omgevormd wordt naar een geldige inhoud bij een request van een bezoeker?Paxlie schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 10:35:
[...]
ik kan het wel aanpassen, maar moet het zoveel mogelijk intact laten. het <wm-user-today/> gedeelte is voor de tool waarmee gewerkt (webmanager van GX )
in dat geval is het een goede tip om als je hier vragen stelt, als voorbeeldcode ook de uiteindelijk 'geleverde' code te plaatsen en niet hoe het serverside voor het parsen staat... dat werk enkel verwarrend en je vraag betreft uiteindelijk de output.
overigens door ipv
1
| <div id="header"><a>blah</a></div> |
1
| <a id="header">blah</a> |
als je toch de code aanpakt (wat volgens mij altijd je taak is, ook al is het design aangeleverd, als je dit als html'er moet omzetten, moet je de code mogen aanpassen, zolang het design maar gehandhaaft blijft... als ze zulke belachelijke eisen stellen als hun aangelevrde code niet te mogen aanpassen, zouden ze zelf niet zulke tagsoup moeten anleveren (table daar is absoluut fout toegepast))
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen