Toon posts:

Voip bellen via Outlook

Pagina: 1
Acties:
  • 585 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb softphone van XS4ALL geinstalleerd en werkend. Ook heb ik Outlook met small business manager.
Daar heb ik adressen in met telefoonnummers. Deze nummers zou ik willen aanklikken en dan meteen bellen via Voip met Softphone.
Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Elke info of suggestie is welkom.

Alvast bedankt. Ed

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zoek even op CTI (computer-telephony integration), misschien zit er iets van je budget tussen dat ook VOIP 'doet'.

Of goedkoper doch kennisintensiever: ik heb het zelf nooit gedaan, maar wellicht kan je zelf een knop toevoegen die een losse applicatie (in dit geval je VOIP beller) aanroept met de juiste parameter (het nummer). Hangt wel af van het feit of de VOIP beller is aan te roepen met parameters (check de documentatie daarvan) en ook weet ik niet zeker of Outlook (welke versie?) dat kan. Maar check dus naast de docs van je VOIP beller ook sites als www.outlookcode.com en natuurlijk msdn. Maar je zou wel eens zelf aan het 'werk' moeten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog niet iets kunnen vinden. Ik heb Outlook 2007. Ik denk echter dat ik niet duidelijk ben geweest.
I.p.v. een nummer bellen vanuit het adresbestand via de telefoonfunctie van Microsoft zoals je dat in kunt stellen in het configuratiescherm wil ik dat het nummer gebeld word met het VOIP programma of een ander Voip programma. Weet iemand een VOIP programma waarin je dit kunt instellen. Of is er andere software die dit kan regelen???? Of weet iemand hoe je dit in Outlook in kunt stellen?

Avast bedankt weer.
Ed