Toon posts:

VPN Error 691

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na een tijd een goed werkende VPN verbinding te hebben gehad krijg ik plots de melding

Error 691: no acces because user or password are not valid at this domain

Ik heb verschillende gebruikersnamen gebruikt en ik weet zeker dat ik hierbij de goede wachtwoorden gebruik, maar ik blijf deze melding houden. Ik heb geprobeerd om RAS opnieuw te configureren en kreeg hierbij een melding dat de RAS server niet in de security groep van de DHCP server is vermeld. Na controle staat deze er wel degelijk tussen, voor de zekerheid heb ik hem uit de groep gehaald en weer opnieuw toegevoegd. Ik heb ook de RAS server een keer uit het domein gehaald en weer opnieuw in het domein geplaatst maar helaas. het lijkt erop alsof er geen verificatie plaats vindt met de PDC/DHCP server.

Ik gebruik een windows 2003 server als NAT/Firewall server met RAS. Na een Firmware upgrade van de Siemens Speedstream 5450 router(provider tiscalli) begonnen deze problemen. Mijn PDC/DHCP server is een SBS 2003 server. Ik dacht eeerst dat dit aan de router ligt maar de pogingen die ik doe worden wel weggeschreven in het logfile van de RAS server, dus dan ben ik al voorbij de router.

Wie heeft er een idee, ik kom er maar niet achter waar het probleem ligt. :?

Alvast bedankt,

Johan

Verwijderd

ik heb dat probleem ook wel eens gehad ...met me linux bak maar ik heb er een andere netwerk kaart in gedaan en probleem was opgelost ....

maar ik weet niet of het bij jou werkt

Verwijderd

na de upgrade van je modem/router wel opnieuw alle poorten opengezet ?.
probeer ook nog even of je in je thuis netwerk (dus intern) wel en vpn verbinding kunt opzetten, om zo uit te sluiten dat het aan je netwerkkaart ligt.

Verwijderd

moet je niet inloggen met domainname/username ?

Verwijderd

Topicstarter
Vanuit het netwerk intern krijg ik inderdaad dezelfde melding, betekent dit een probleem met mijn netwerkkaart?

Verwijderd

als je vanuit je eigen netwerk (waar de server ook aan hangt) niet kunt inbellen kun je inderdaad eens proberen om er een andere netwerkkaart in te zetten. probeer daarna nog eens vanuit je eigen netwerk in te bellen lukt dit niet dan moet het een instelling zijn die niet goed staat. check anders ook nog of er een firewall aanstaat op de server (je weet maar nooit met mickeysoft), mocht dat zo zijn zet de benodigde poorten open in de desbetreffende firewall
Pagina: 1