xs4all only - geen kpn, wel oude nummer - 716 voipbuster?

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• marksanne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2023
Ondanks de enorme hoeveelheid informatie over VoiP, Speedtouch 716, xs4all only en voipbuster heb ik een mengelmoes van dit alles als vraag waar ik niet echt een antwoord op kan vinden (of ik snap het niet natuurlijk).

Ik heb een xs4all only abonnement, mijn kpn telefoonnummer is door xs4all overgenomen en ik bel dus nu met mijn analoge telefoons over de speedtouch 716v5 en xs4all maakt daar voip van. Tegen tarieven die overigens al beter zijn dan die van de kpn, maar dat terzijde. Werkt allemaal prima, op nummerweergave na, maar daar is wel uit te komen, danwel voor mij is het niet erg als dat niet werkt.

Wat ik nu graag wil is mijn voipbuster account gebruiken om uit te bellen (tsja... dat is natuurlijk NOG goedkoper dan uitbellen via voip van xs4all). En dan moet ik natuurlijk wel gewoon bereikbaar blijven op mijn oude vertouwde telefoonnummer. Wie weet hoe ik dit instel op de speedtouch?

Verwijderd

marksanne schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 09:28:
Ondanks de enorme hoeveelheid informatie over VoiP, Speedtouch 716, xs4all only en voipbuster heb ik een mengelmoes van dit alles als vraag waar ik niet echt een antwoord op kan vinden (of ik snap het niet natuurlijk).

Ik heb een xs4all only abonnement, mijn kpn telefoonnummer is door xs4all overgenomen en ik bel dus nu met mijn analoge telefoons over de speedtouch 716v5 en xs4all maakt daar voip van. Tegen tarieven die overigens al beter zijn dan die van de kpn, maar dat terzijde. Werkt allemaal prima, op nummerweergave na, maar daar is wel uit te komen, danwel voor mij is het niet erg als dat niet werkt.

Wat ik nu graag wil is mijn voipbuster account gebruiken om uit te bellen (tsja... dat is natuurlijk NOG goedkoper dan uitbellen via voip van xs4all). En dan moet ik natuurlijk wel gewoon bereikbaar blijven op mijn oude vertouwde telefoonnummer. Wie weet hoe ik dit instel op de speedtouch?
Je VOIP nummer van Voipbuster op je telefoon laten uitkomen (je router instelling dus) en je XS4ALL nummer doorlaten verbinden naar je VOIPBuster? Uitbellen doe je dus standaard via VOIPBuster... ook handig om even je nummer uit te zetten zodat ze je VOIPBuster nummer niet weten...

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:42

Speedmaster

Make my day...

marksanne schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 09:28:

Pech, je Speedtouch kan maar 1 VOIP provider aan, en aangezien je xs4all al als voipprovider hebt ingesteld kan je geen tweede voipaccount opvoeren in je Speedtouch.

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-11 20:38
TIP: koop een fritz!box 7050...

deze kan meerdere voip accounts aan en easy peasy om te configureren naar wens.
Bij mij gaat alle lokaal en interlokaal via voipbuster, naar 06 via voip van xs4all. Binnenkomend tot 24-4 via kpn, daarna toedeloe kpn en gaat alles via voip...

been there, done that, bought the T-shirt

• marksanne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2023
guido09 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 17:22:
TIP: koop een fritz!box 7050...

deze kan meerdere voip accounts aan en easy peasy om te configureren naar wens.
Bij mij gaat alle lokaal en interlokaal via voipbuster, naar 06 via voip van xs4all. Binnenkomend tot 24-4 via kpn, daarna toedeloe kpn en gaat alles via voip...
Dat klinkt goed, bedankt!! Nu heb ik eigenlijk geen ervaring met Fritz!box producten, des te meer met Speedtouch producten (en doorgaans goede), dus wie kan me vertellen of de Speedtouch 780 dit grapje ook aankan?