[WORD 2003]Macro gebruiken om adresboek in te voegen

Pagina: 1
Acties:

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:26
Ik heb inmiddels al heel wat pagina's op het internet afgezocht over dit onderwerp maar deze hebben me tot dusver nog niet kunnen helpen. Mijn probleem:

Een nieuw sjabloon waarin men een brief maakt, in deze brief heb ik een MacroButton en wanneer men hierop klikt wil ik dat het Adresboek geopend wordt en dat men hier een persoon klikt die in het adresboek staat. Wanneer men deze persoon aanklikt vult men de gegevens in die in het nieuw aangemaakte NAW blok staat. Het NAW blok wordt automatisch gevuld door Bedrijfsnaam + Naam + Adres + Postcode + Woonplaats. De reden dat ik niet een standaard macro gebruik die in Word zit is omdat deze de amerikaanse vormgeving gebruikt en ik tot dusver niet in staat ben geweest dit aan te passen.

De bedoeling is dus dat mensen die op me macro button klikken een contactpersoon kiezen uit het adresboek en vervolgens automatisch Bedrijfsnaam + Naam + Adres + Postcode + Woonplaats in hun document krijgen van de persoon die ze hebben aangeklikt.

Wat mij betreft hoeft het niet perse via het nieuw aangemaakte NAW Blok, maar als iemand hier een oplossing voor weet gaarne, want het lukt me niet om zelf een macro samen te stellen die het wel doet.

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:26
Well i'll be darned, hele dagen lopen zoeken stuit ik ineens op een post die het wel fixed.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Public Sub AdresUitOutlookBrief()

Dim varAdresComponenten As Variant
  varAdresComponenten = "<PR_GIVEN_NAME> <PR_SURNAME>" & vbCrLf & _
                        "<PR_STREET_ADDRESS>" & vbCrLf & _
                        "<PR_POSTAL_CODE>  <PR_LOCALITY>"
  Dim varAdres As Variant
  varAdres = Application.GetAddress(, varAdresComponenten)
  Selection.TypeText (varAdres)

End Sub

Hopelijk hebben anderen er ook wat aan.